Economia pe scurt
Dimensiune font:
Propunere-şoc: scăderea TVA la 20%
Reprezentanţii industriei lemnului, mobilei şi hârtiei au cerut reducerea TVA cu 20%, înfiinţarea unei burse a deşeurilor de hârtie şi carton, precum şi introducerea programului „Rabla“ pentru tractoarele forestiere cu o vechime de circa 20 ani. Industriaşii consideră prioritară dezbaterea în Parlament a modificărilor aduse Legii 46/2008 privind Codul Silvic, în forma propusă de Comisia de agricultură şi silvicultură, după o negociere cu toate instituţiile şi ONG-urile din domeniu silvic. De asemenea, aceştia solicită modificarea legislaţiei existente în vederea limitării exportului de maculatură. În plus, reprezentanţii industriilor lemnului şi mobilei sunt preocupaţi de exporturile de lemn brut şi solicită revizuirea nivelului taxelor locale în industria producerii de mobilă. În perioada 9 aprilie - 29 mai 2013, la sediul Ministerului Economiei, au avut loc consultări. La discuţii au fost prezente peste 250 de entităţi industriale din 24 de mari industrii, iar prin reprezentanţii asociaţiilor profesionale şi patronale şi-au exprimat punctele de vedere peste 400 astfel de entităţi.
Şosea de centură, închisă circulaţiei
Circulaţia rutieră pe traseul variantei ocolitoare a municipiului Caransebeş se menţine închisă până pe 31 septembrie, în vederea executării lucrărilor de reparaţii la un pod. Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), rutele alternative recomandate pe direcţia Timişoara - Bucureşti pentru desfăşurarea traficului cu masa mai mare de 3,5 tone, sunt următoarele: DN 6 Timişoara - Lugoj - Caransebeş, DN 68 Caransebeş - Haţeg, DN 66 Haţeg - Simeria, DN 6 Timişoara - Lugoj - Caransebeş, DN 58 Caransebeş - Reşiţa - Anina, DN 57 B Anina - Bozovici - Iablaniţa (Intersecţie cu DN 6). De asemenea, se recomandă ca, în punctele de frontieră, traficul de tranzit cu masa mai mare de 3,5 tone să fie dirijat şi pe alte rute. Potrivit CNADNR, dirijarea şi informarea participanţilor la trafic vor fi realizate prin semnalizare verticală rutieră, iar conducătorii auto sunt rugaţi să respecte semnalizarea temporară corespunzătoare închiderii circulaţiei.
Acord între doi jucători de pe piaţa telecomunicaţiilor
Vodafone România şi Orange România au anunţat parafarea unui acord pentru partajarea infrastructurii de reţea, acţiunea ce va permite celor două companii să investească în dezvoltări tehnologice cu acoperire naţională, în special 4G. Acordul este în concordanţă cu practicile uzuale ale industriei, atât în cadrul Uniunii Europene, cât şi în afara acesteia, iar beneficiile vor permite celor două părţi să investească în extinderea acoperirii 4G, precum şi în acoperirea zonelor „albe“ din localităţile rurale. Potrivit celor două companii, acestea vor opera independent spectrul deţinut şi îşi vor păstra controlul strategic asupra reţelelor de comutaţie, prin separarea completă. Acest lucru va asigura diferenţierea reţelelor şi independenţa totală a operatorilor din punct de vedere competitiv şi comercial. De asemenea, acest acord va duce la eliminarea duplicării infrastructurii de reţea, cu beneficii importante asupra mediului înconjurător.
Se pregătesc marile contracte de concesiune
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimează că lucrările la cele trei autostrăzi pe care vrea să le dea în concesiune, Comarnic-Braşov, Craiova-Piteşti şi inelul de centură sud al Capitalei, vor începe anul viitor, iar până la la finalul acestui an se intenţionează selecţia investitorilor privaţi care vor construi, finanţa şi opera cele trei drumuri. Autostrăzile Comarnic-Braşov (58 de kilometri), Craiova-Piteşti (121 kilometri) şi centura de sud a Capitalei (48 kilometri) vor costa, cumulat, circa 5 miliarde de euro, potrivit estimărilor CNADNR. Companii de construcţii din Europa de Vest, din România, dar şi din Turcia sau China s-au înscris în cursa pentru concesiunea celor trei drumuri, potrivit zf.ro. „La data de 26 iulie 2013 a început dialogul cu candidaţii preselectaţi în cadrul procedurii de dialog competitiv pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construirea, finanţarea, operarea şi întreţinerea autostrăzii Craiova-Piteşti“, potrivit reprezentanţilor Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, care coordonează activitatea CNADNR, citaţi de zf.ro.
Grupul Banca Transilvania, amendat
Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a amendat BT Asset Management şi firma cehă de brokeraj Wood&Company şi a sancţionat cu avertisment alţi patru acţionari din „grupul Banca Transilvania“. Potrivit Mediafax, ASF a decis marţi să sancţioneze cu amenzi de 20.000 lei BT Asset Management, în calitate de administrator al fondurilor care deţin acţiuni SIF Moldova, şi firma ceha de brokeraj Wood&Company, pentru că nu au respectat ordonanţa Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare (CNVM) privind reducerea participaţiei la sub 5%. CNVM, ale cărei atribuţii au fost preluate de ASF, a emis în aprilie o ordonanţă prin care se dispunea ca, în termen de trei luni, acţionarii să-şi reducă participaţia la 5%. Comisia a stabilit ca cele două părţi acţionează concertat, având în vedere un deal realizat la 8 martie intre „grupul Banca Transilvania“ şi Wood&Company cu 4,91% din titlurile SIF Moldova, în ultima zi în care investitorii care cumpărau acţiuni aveau dreptul sa participe la AGA. Fondul de investiţii BT Invest1, din grupul Banca Transilvania, a scos, pe 19 iulie, la vânzare un pachet reprezentând 2,5% din acţiunile SIF Moldova (SIF2), însă nu le-a vândut deoarece a cerut un preţ de 2,06 lei/acţiune, aproape dublu faţă de ultima cotaţie a acestor acţiuni pe bursă la data respectiva, de 1,21 lei/titlu.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau