Ministrul Muncii: Inspectoratul General pentru Imigrari si AJOFM-urile au acum un protocol pentru lucratorii straini din Romania

00000   media-145519

Dimensiune font:

| 20-08-2020 21:41

 Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) si Inspectoratul General pentru Imigrari (IGI) au semnat un protocol pentru consilierea lucratorilor extra-comunitari din Romania ale caror contracte au incetat inainte de perioada stabilita, a declarat, joi, ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru.

"Vazand ca pot aparea asemenea cazuri de contracte incheiate inainte de termenul initial stabilit, mi-am pus problema cine trebuie sa se implice. Asa ca am abordat IGI (Inspectoratul General pentru Imigrari, n.r.) si am putut vedea ca avem o problema de lipsa de coordonare intre institutii. De exemplu: IGI are imaginea lucratorilor din spatiul extra-comunitar ale caror contracte sunt intrerupte, dar nu are o politica proactiva de a-i sprijini in a-si gasi noi locuri de munca. (...) M-am angajat intr-un dialog cu cei de la IGI si (...) am semnat un protocol prin AJOFM si am spus urmatorul lucru: in momentul in care ei (IGI, n.r.) afla ca respectivele persoane nu mai au un loc de munca, trebuie sa contacteze AJOFM-ul de pe plan local si impreuna sa le puna la dispozitie mai multe oferte de munca, din care sa-si aleaga", a afirmat Violeta Alexandru, intr-o dezbatere despre sectorul constructiilor organizata de Newsweek.

Ministrul Muncii a subliniat ca Inspectoratul General pentru Imigrari este prima institutie informata in momentul in care contractul unui lucrator extra-comunitar din Romania inceteaza inainte de perioada stabilita initial.

"Intrarea acestor persoane (...) pe teritoriul Romaniei se face sub stricta coordonare a Inspectoratului General pentru Imigrari (IGI), este o structura care apartine Ministerului Afacerilor Interne si care are un rol-cheie in a urmari, pe baza solicitarilor pe care le fac diferite agentii pentru plasarea fortei de munca, caci nu pot intra pe teritoriul Romaniei pe cont propriu, ci prezenta lor in activitate se face in baza unor contracte negociate si discutate prin aceste firme care intermediaza cererea cu oferta. IGI este structura care urmareste, care tine o evidenta a prezentei fortei de munca din spatiul extra-comunitar in Romania si care bineinteles, este si prima care afla atunci cand un contract de munca este intrerupt inainte de perioada initiala agreata", a explicat Violeta Alexandru.

Ministrul Muncii a apreciat ca agentiile de intermediere a fortei de munca, cele care aduc in Romania lucratori extra-comunitari, nu sunt interesate sa se implice in gasirea unui nou loc de munca pentru un lucrator al carui contract a fost incheiat inainte de perioada stabilita initial.

"Agentia care ii aduce in Romania isi opreste rolul la momentul la care ei semneaza contractul cu angajatorul, si nici ea nu este nici motivata, nici interesata sa se implice, nici IGI nu are o politica activa de a-i sprijini sa-si gaseasca un nou loc de munca, si atunci ei ramaneau in fata unei singure optiuni, de a se intoarce in tara", a mentionat Violeta Alexandru.

 
 



Ministrul Muncii a precizat ca majoritatea lucratorilor extra-comunitari care ajung in situatia de a li se incheia contractul de munca inainte de data normala a expirarii acestuia sunt interesati sa obtina un nou loc de munca in Romania.

"Marea majoritate doresc (un nou loc de munca, n.r.). (Daca, n.r.) nu doresc sa aleaga dintre noile oferte de munca, atunci se activeaza mecanismul de repatriere a acestora. Pana sa ajungem acolo (la protocolul dintre AJOFM-uri si IGI, n.r.), oamenii aveau disponibilitate sa lucreze in alta parte, dar nu le raspundea nimeni ca sfat acestei dorinte sa lucreze pe care ei o aveau", a incheiat Violeta Alexandru.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Un nou program Rabla a fost anunțat. Câți bani vor primi românii
16/01/2025 13:52

 După programul Rabla la masini, pentru casarea autovehiculelor vechi, si cel pentru inlocuirea electrocasnicelor uzate, Ministerul Mediului anuntă lansarea unui nou program care urmează aceleasi princi ...

Firmele din România pot aduce 100.000 noi lucrători străini în 2025, a decis Guvernul
16/01/2025 12:45

 Guvernul aprobă un contingent de 100.000 de noi lucrători străini in Romania, in 2025, a anuntat joi premierul Marcel Ciolacu. Potrivit acestuia, Guvernul răspunde unei solicitări venite di ...

Câștigul salarial mediu net a crescut la 5.388 lei în luna noiembrie 2024
16/01/2025 12:12

Castigul salarial mediu net a crescut la 5.388 lei in luna noiembrie 2024, fiind mai mare cu 120 lei (+2,3%) fată de luna octombrie a anului trecut, conform datelor publicate joi de Institutul National de stat ...

FMI vine la București, pe 3 februarie
16/01/2025 12:08

O misiune a Fondului Monetar International (FMI) va efectua o vizită la Bucuresti, in perioada 3-7 februarie, a anuntat Geoff Gottlieb, reprezentant regional al FMI pentru Europa Centrală, de Est si de Sud-Es ...

Comunicat de presă începere proiect „PNRR: Fonduri pentru Romania moderna si reformata!
16/01/2025 09:10

 Comunicat de presă incepere proiect „PNRR: Fonduri pentru Romania moderna si reformata!" PARO JOINERY S.R.L

COMUNICAT DE PRESĂ. Comuna Victoria, județul Iași, demarează proiectul ,,Înființare parc fotovoltaic în comuna Victoria, județul Iași
16/01/2025 09:00

COMUNICAT DE PRESĂ. Comuna Victoria, judetul Iasi, demarează proiectul ,,Înfiintare parc fotovoltaic in comuna Victoria, judetul Iasi"  

Vești proaste pentru pensionari! Șeful Consiliului Fiscal îl contrazice pe Marcel Ciolacu: 'E o fantezie / Nu vor exista pași, că n-ai cum să-i faci'
16/01/2025 00:19

Seful Consiliului Fiscal Daniel Dăianu crede că indexarea pensiilor cu inflatia din septembrie e pură fantezie. Reactia acestuia vine in contextul in care PSD-istii au invocat posibilitatea indexării pensii ...

Dobânzile ar putea scădea la jumătatea anului
15/01/2025 19:47

Situatia politică internă, rezultat al anulării alegerilor prezidentiale, lipsa bugetului de stat dar si cresterea inflatiei in decembrie la 5,14%, de la 4,62% in septembrie, au fost tot atatea motive pentru ...

De la 1 februarie CTP Iași majorează pretul biletelor și abonamentelor
15/01/2025 19:10

Începand cu data de 1 februarie 2025, intră in vigoare noile tarife pentru biletele de călătorie si abonamentele Companiei de Transport Public Iasi. Bilete la pret vechi pot fi utilizate pană la 15 f ...

Guvernul nu va mări cota TVA
15/01/2025 15:28

Guvernul nu va mări cota TVA, a declarat prim-ministrul Marcel Ciolacu miercuri, adăugand că o creştere a acesteia cu un punct procentual ar duce automat la o creştere a inflaţiei cu 0,5 puncte procentual ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei