Vom avea o „nouă arhitectură fiscală” în Europa

Dimensiune font:

| 02-07-2020 23:01

 

 

Joaquín TURMO GARUZ

Măsurile anunțate de guvernele europene, de Comisia Europeană și de Banca Centrală Europeană, precum și de alte bănci centrale sunt total diferite de cele adoptate în criza economică anterioară, din perioada 2008-2012. Trebuie amintit că politicile recomandate de FMI și Comisia Europeană în urmă cu 10 ani (ajustarea fiscală, prioritizarea controlului deficitului și îndatorarea) au fost extrem de nefaste pentru toate țările, în special pentru cele periferice din zona euro și UE.

Încercarea de a baza recuperarea pe devalorizarea salariilor, reducerile de impozite și împuternicirea privatizării, ignorând îmbunătățirea activităților de cercetare și dezvoltare a dus la o recuperare bazată pe activități cu costuri reduse. Una dintre consecințe a fost continuarea nesiguranței laborale, a inegalităților în multe țări din Europ. FMI însuși a trebuit să recunoască eroarea din analiza sa, dar era deja prea târziu.

Astăzi, reacția a fost rapidă și puternică, atât din partea Comisiei Europene, a Băncii Central Europene, cât și a guvernelor. Kristalina Georgieva (FMI) a sprijinit ambele instituții. Anunțul achiziționării datoriei publice de 750 de miliarde de euro de către BCE a avut un efect pozitiv asupra condițiilor de piață pentru datoria publică, reducând prima de risc și, în consecință, costul financiar pentru guvernele emitente. Mai mult, cele 750 de miliarde de euro dintre transferuri și împrumuturi, finanțate cu datorii, precum și extinderea bugetului la 2,4 mii de miliarde de euro sunt acțiuni care pot avea efecte pozitive asupra reconstrucției. Deși unele dintre pachetele de finanțare ale Comisiei Europene sunt încă blocate de reticența celor mai „zgârcite” țări (Austria, Danemarca, Olanda și Suedia), se pare că, în sfârșit, se va impune influența Germaniei și a Franței, favorabile măsurilor.

Este important ca finanțarea să fie direcționată către dezvoltarea anumitor activități economice, cum indică chiar numele programului: „Facilitate pentru reziliență și reconstrucție (RRF)”. În acest sens, este, de asemenea, important ca unele guverne să ia aceeași cale. De exemplu, în Germania, guvernul federal va permite ca 130 milioane de euro să ia calea impulsionării economiei ecologice, în special în sectorul auto.

Aproape toate guvernele au permis canale de finanțare și ajutor pentru sectoarele și companiile cele mai sensibile.

În cazul României, trebuie spus că datele macroeconomice anterioare nu erau rele, cu un nivel scăzut de datorie publică, cu inflație și șomaj moderate, deși cu un deficit public oarecum ridicat (4,8%, aproximativ). Acest lucru a permis guvernului să pună în aplicare măsuri financiare inițiale de câteva miliarde de euro, care, fără îndoială, vor fi insuficiente și ar trebui sporite în viitor, din cauza impactului COVID-19, dar și din cauza scăderii de formă dramatică a emigrației.

În Spania, de exemplu, printre alte măsuri a fost adoptată o lege istorică: cea a Venitului Vital Minim, destinată celor care se află sub nivelul sărăciei, ceea ce va însemna încasarea a puțin mai mult de 5.500 de euro de persoană. Pot spune că este o satisfacție că, în sfârșit, un guvern întreprinde o astfel de măsură împotriva inegalității.
În ceea ce privește colectarea impozitelor, se dorește, de asemenea, să se transmită semnale printr-o „nouă arhitectură fiscală”: impozite pe generarea emisiilor de carbon, pe plastic, creșterea impozitelor pentru companiile mari, introducerea așa-numitei „taxe Google”, precum și „impozitul Tobin” (tranzacții pe piața valutară), pe care unele țări încep să le implementeze, sunt instrumente de orientare a tendinței fiscale a UE. Cu toate acestea, măsurile vor fi în mod clar insuficiente pentru a face față finanțării cheltuielilor publice viitoare, reale și financiare. În consecință, în anumite țări va trebui să se recurgă la cote mai mari de impozitare.

(Joaquín Turmo Garuz este profesor de Economie la Universitatea din Barcelona)

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:14

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Vinovații de situația actuală  a țării trebuie să plătească !
01/04/2025 22:33

 Dorian OBREJA Preocupările excesive pentru luptele politice din Romania le aruncă, pe cale de consecintă, in plan secund pe cele pentru zona economică, aceea care ar trebui, in mod firesc, să se afl ...

România – între Scylla, Caribda și...Rusia!
30/03/2025 20:28

 Dorian OBREJA A te afla intre Scylla si Caribda este o expresie semnificand ipostaza in care esti silit să alegi intre două rele. Scylla si Caribda erau două monstri marini mitici, respectiv un grup d ...

Cornel Nistorescu:Ciolacu îl mănîncă pe Hurezeanu
29/03/2025 22:04

Marcel Ciolacu suferă că ministrul său de Externe este „un diplomat de modă veche”. Nu merge la pescuit, n-are covrigărie, nu zboară cu gagicile in avioane private, nu face parcuri fotovoltaice pe ...

Cornel Nistorescu:Jocul falsurilor falsificate mereu
27/03/2025 14:44

Nenorocirea a inceput cu voturile pentru Călin Georgescu si cu consemnarea făcută de SRI. Cică un actor cibernetic statal necunoscut a comis mii de atacuri asupra infrastructurilor IT&C găzduite de ...

Cornel Nistorescu: Opriți depărtarea României de SUA!
27/03/2025 14:30

Apel public Domnule presedinte interimar, stopati procesul de depărtare a Romaniei de SUA pentru că riscati să comiteti greseala carierei dvs., să vulnerabilizati tara in fruntea căreia ati ajuns ca o con ...

Ziua Mondială a Teatrului. Despre rolurile din viața noastră și scena lumii cotidiene
27/03/2025 09:43

Ziua Mondială a Teatrului, celebrată anual pe 27 martie, nu marchează doar arta scenică in forma ei clasică, ci ne oferă prilejul să reflectăm asupra teatrului ca formă de cunoastere, de intalnire si d ...

Nu lăsați să dispară câinele de pază al societății!
24/03/2025 18:09

 Dorian OBREJA Ca multe alte fenomene, nu neapărat de lăudat, uneori chiar dimpotrivă, si acesta – tendinta de a se debarasa de ziaristii profesionisti si a-i inlocui cu amatori – vine de p ...

3 suverani; ceilalți – vasali...
23/03/2025 18:16

 Dorian OBREJA Constatand că un politician, chiar lider al unui partid, nu stăpaneste suficient de bine limba romană, vorbind, mai degrabă, intr-o ridicolă romgleză, dar nu cunoaste nici intelesul u ...

Cornel Nistorescu:Ce facem cu „Concluziile” de la Veneția?
21/03/2025 17:36

Ne-am ars sau ne facem că plouă? Nu mai merge cu interpretări, nici cu sictir, nici cu amăgiri. Am ajuns un subiect rusinos si super analizat pe harta lumii si temă de dezbatere la facultătile de drept si ...

Cozmin Gușă: Cum a ajuns Bolojan președinte interimar cu complicitatea cuplului Iohannis-Pahonțu și ce urmărește prin numirile/acțiunile pe care le face.
20/03/2025 20:22

Analistul politic Cozmin Gusă, a vorbit despre modul in care Ilie Bolojan a ajuns presedinte interimar cu complicitatea cuplului Iohannis-Pahontu. "Ieri, vă spuneam că, observandu-l pe Bolojan, parcă l-a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei