„Vreau să facem din Iaşi cel mai mare centru de educaţie din ţară”

Dimensiune font:

| 07-09-2023 23:59

* dialog cu primarul Iaşului, Mihai Chirica

 

- Domnule primar, Campionatul Mondial de Esports, de la Iași, a generat, pe lângă pasiunile specifice sportului, în general, și o serie de controverse, de dispute legate de modul în care a fost gestionat evenimentul, mai precis de avantajele aduse orașului. Vă invit să lămurim, în câteva minute, această dilemă: ne-a făcut imagine bună în întreaga lume Esportul sau banii – nu puțini, 7,5 milioane de euro, din bugetul local - au cam fost luați de vânt?

- Eu m-aş duce mai departe către cele câteva zeci de milioane de oameni care ne-au privit în această perioadă şi care au vorbit despre Iaşi şi România într-un mod pozitiv, care au descoperit un colţ al Europei despre care ei nu ştiau aproape nimic. Este cea mai mare competiţie mondială care s-a organizat în România din toate timpurile: 112 de state. Celălalt record era de 56 de state, la un Campionat Mondial de Lupte. Este cel mai mare aport de vizibilitate pe care l-a avut oraşul nostru, cu ocuparea completă a tuturor hotelurilor, a restaurantelor, a tuturor locaţiilor de loisir şi care, sigur, ne va aduce beneficii mult mai mari din toate procentele suplimentare care vor fi alocate la bugetul local. Mai mult decât atât, au fost artişti care, prin vânzarea de bilete, s-au plătit singuri, avem încasări din vânzarea produselor alimentare. Cred că, timp de zece zile, Iaşi a fost de fapt România, pentru că despre asta s-a vorbit acolo... Cred că ne-am făcut datoria cât se poate de corect faţă de ţară şi faţă de oraş... Nu suntem un oraş bogat, nu suntem un oraş sărac, dar suntem un oraş cu care românii pot fi mândri.

„Iaşul este un oraş frumos, care s-a promovat şi este cunoscut de toată lumea... Aportul turismului este unul într-o ascendenţă totală şi arată foarte clar că merită acest tip de evenimente. Mai mult decât atât, Iaşul a atras atenţia întregii lumi prin frumuseţea lui. Foarte multă lume vine să organizeze aici competiţii

- Sunt potrivite, astfel de evenimente, pentru promovarea unui oraș cum e Iașul, generează un flux de turiști constant, în concordanță cu strategia locală de turism a orașului, cu obiectivele Iașului?

- În anul 1921, au fost în jur de 290.000 de înnoptări. În anul 2022, după ce am devenit, pentru prima dată în istoria acestui oraş, un centru turistic – şi am fost aleşi pentru city-break – au fost 560.000 de înnoptări.  Pentru anul 2023, deja numărul de 560.000 s-a întins. Deci aportul turismului este unul într-o ascendenţă totală şi arată foarte clar că merită acest tip de evenimente. Mai mult decât atât, Iaşul a atras atenţia întregii lumi prin frumuseţea lui. Foarte multă lume vine să organizeze aici competiţii. Uitaţi, zilele acestea se face Campionatul Naţional pentru echipele de pompieri. Spre sfârşitul lunii octombrie vom avea primul Congres Internaţional IPA, al Asociaţiei Poliţiştilor la nivel mondial... Şi multe alte evenimente pe care Iaşul le găzduieşte pentru prima dată în istoria sa, datorită faptului că regăsesc un oraş frumos, care s-a promovat şi este cunoscut de toată lumea.   

- Aveți în plan evenimente similare, mă refer la anvergură? 

- Părerea mea este că trebuie să le dozăm într-o manieră foarte raţională. Vara aceasta, anul acesta, a fost unul fierbinte din perspectiva promovării şi al spectacolelor. Am avut INIMO, care a fost un succes extraordinar, cu zeci de mii de oameni veniţi de peste tot. După INIMO, am început noi cu Campionatul Mondial de Esports. Imediat din spate vine Raliul Iaşului. În acest week-end avem primul Festival Discoteka pentru muzica anilor 1980-1990, care va aduce iarăşi zeci de mii de participanţi. Vin Sărbătorile Iaşului pentru cel mai mare pelerinaj ortodox din Europa. Toate acestea pun, picătură cu picătură, valenţe pentru oraşul nostru care, în momentul de faţă, nu mai poate fi luat de pe piedestalul pe care l-am clădit. Ne uităm pe statistica veniturilor. Când am preluat mandatul, Iaşul era, la nivelul veniturilor medii pe cap de locuitor, în jurul poziţiei X-XII. Statistica ultimei luni ne-a ridicat pe poziţia a VI-a la nivel naţional pentru tot judeţul, iar municipiul Iaşi s-a ridicat mult mai sus. Deci şi veniturile încep să fie pe măsură, iar acest lucru arată foarte clar că apetitul investitorilor creşte.

 

„Avem cel mai mare program de investiţii din şcoli din istoria acestui oraş... Mai avem de acoperit un deficit pe creşe, dar, slavă Domnului, în acest an, înfiinţăm încă şase grupe de creşă şi preluăm peste 200 de copii. De asemenea, mai avem un mic deficit pentru grădiniţe, de 50 de locuri, pe zona Bucium, dar pe care în acest an îl vom acoperi şi nu mai avem niciun fel de deficit pe celelalte categorii de şcolari

 

- Revenind la problemele cotidiene ale orașului, nu putem trece cu vederea faptul că de luni începe școala. Populația școlară a Iașului a crescut cu aproape 5.000 de beneficiari (la  aproximativ 83.000, conform statisticilor cu alocațiile plătite de AJPIS) și continuă să crească. Au încăput – să spunem așa – toți copiii ieșenilor în creșele, grădinițele și școlile din oraș?

- Nici nu vrem să trecem peste acest lucru. Mai avem de acoperit un deficit pe creşe, dar, slavă Domnului, în acest an, înfiinţăm încă şase grupe de creşă şi preluăm peste 200 de copii. De asemenea, mai avem un mic deficit pentru grădiniţe, de 50 de locuri, pe zona Bucium, dar pe care în acest an îl vom acoperi şi nu mai avem niciun fel de deficit pe celelalte categorii de şcolari, de la preuniversitar, clasa a XII-a, seral sau învăţământ tehnologic. Din punctul acesta de vedere stăm foarte bine. Avem cel mai mare program de investiţii din şcoli din istoria acestui oraş. Pe toate domeniile. Nu va exista nicio şcoală, absolut nicio clasă, care să nu beneficieze de programul pe care l-am accesat.

- Au toate școlile ceea ce le trebuie pentru a-și relua activitatea?

- Din toate informaţiile pe care noi le avem şi din discuţiile directe pe care le purtăm cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, nui există niciun risc în ceea ce priveşte începerea anului şcolar 2023-2024. Dimpotrivă, condiţiile sunt cele mai bune. Am găsit soluţii pentru toţi. Şcoala Normală Vasile Lupu: săptămâna viitoate semnăm contractul. Au banii pentru şcoala modulară. Grădiniţa 13, unde se execută lucrări, o mutăm în Dacia, după care, în luna mai, se mută înapoi în Tătăraşi. Nu avem nicio problemă, nici măcar de relocare. Mai sunt 50 de locuri de înscrieri pentru zona Bucium, cerute pentru grădiniţă, care se acoperă odată cu punerea ei în funcţiune. Patru grupe le scoatem din şcoală şi le ducem în grădiniţă ca să nu se mai mestece cu gimnaziul şi ne mai rămân acolo libere cinci grupe pe care le putem acoperi, trei cu creşă – pentru că nu avem niciuna pe Bucium – şi încă două grupe de grădiniţă.

 

„Este aflux de persoane şi maşini care vin din localităţile dimprejurul Iaşului. Ăsta este avatarul pe care trebuie să ni-l asumăm”

 

- Ați asigurat fondurile necesare desfășurării activității în aceste unități școlare sau părinții vor fi chemați din nou pentru a pune mână de la mână și a achiziționa cele necesare funcționării școlilor?

- Acum depinde şi de abordarea pe care o are fiecare şcoală, fiecare colectiv de părinţi, fiecare diriginte...

- Nu putem trece cu vederea mult-discutatele autorizații de funcționare ale unităților școlare. Există astfel de situații în municipiul Iași?

- Nu avem semnalate lipsuri în ceea ce priveşte autorizaţiile de funcţionare. Ele trebuie să aibă autorizaţii de funcţionare pentru că le-au avut şi anul trecut.

- S-au mai realizat studii privind proiecția traficului în municipiul Iași? Pare că se reînoadă „tradiția„ ambuteiajelor în oraș. Ce ne așteaptă din 11 septembrie,  odată cu reluarea școlii?

- Eu le-aş recomanda celor care vorbesc despre trafic să vadă ce se întâmplă la orele de vârf în Miroslava. Zilele trecute, venind dinspre Leţcani, la ora 17.30, coada maşinilor care voborau spre municipiul era aproape de rond, unde se bifurcă către Ciurea. Deci există un aflux extraordinar de persoane şi maşini care vin din localităţile dimprejurul Iaşului. Ăsta este avatarul pe care trebuie să ni-l asumăm. Suntem un oraş mare, lumea vrea să facă şcoala în municipiul Iaşi, universitatea tot în Iaşi, prin urmare trebuie să ne asumăm şi prezenţa lor aici.

- Putem atinge subiectul Sala Polivalentă? Trimiteți acolo utilajele până vine înghețul?

- Am făcut şi ultimul pas referitor la predarea terenului către Compania Naţională de Investiţii în vederea demarării procedurilor pentru lucrări. Mă voi prezenta la semnarea de contract. Ei au spus că până la sfârşitul acestui an, sper să se ţină de cuvânt. Una dintre marile deficienţe ale Campionatului Mondial de Esports a fost lipsa unei săli polivalente. Am făcut eforturi inumane pentru a ţine în viaţa actuala Sală Polivalentă. Am prins cea mai calduroasă perioadă din ultimii 50 de ani, la un moment dat înăuntru erau 60 de grade. Am închiriat 17 instalaţii de aer condiţionat de mare capacitate cu am adus clima în interior la 24 de grade. A trebuit să închiriem foarte multe grupuri generatoare ca să avem curent electric. Consumul de apă a a fost la aproape 10.000 de sticle pe zi pentru toţi participanţii. O Sală Polivalentă construită după toate rigorile ne-ar fi ajutat foarte mult şi ne-ar fi adus un plus de imagine. N-am putut decât să le prezint proiectul celor de la federaţia internaţională, când am fost întrebat care sunt pesrpectivele...

 

„Spitalul Regional de Urgenţă s-a licitat, trebuie să se semneze contractul pentru lucrări, ne-a interogat Compania de Investiţii din Sănătate când ne apucăm să punem piatră pe drumul de legătură care să asigure evacuarea pământului...

 

- Spuneați, într-un interviu realizat în urmă cu un an, chiar aici, că – redau textual – „a venit și timpul Iașului la  finanțare”. V-a contrazis timpul? Mai poate Iașul recupera în această direcție?

- Nu, nu m-a contrazis timpul... Dacă vă amintiţi, în anul 2020, am avut o declaraţie făcută la Palatul Culturii. Mă angajez într-un nou proiect politic, cu trei mari obiective: Spitalul Regional de Urgenţă, Autostrada Moldovei şi Sala Polivalentă, care trebuie să înceapă să se lucreze efectiv la ea. Autostrada Modovei – se lucrează. A început, s-a semnat contractul, legătura dintre Târgu Neamţ şi Paşcani şi se validează zilele următoare construirea podului peste Prut. Este în fază finală de licitaţie tronsonul Paşcani – Leţcani şi se va intra şi pe tronsonul Leţcani – Ungheni. Săptămâna trecută am avut ultima şedinţă tehnică cu CNAIR-ul pentru legătura dintre Aroneanu cu SRU şi cu Aeroportul, care nu făcea parte din programul Autostrăzii, a fost introdus suplimentar. Spitalul Regional de Urgenţă s-a licitat, trebuie să se semneze contractul pentru lucrări, ne-a interogat Compania de Investiţii din Sănătate când ne apucăm să punem piatră pe drumul de legătură care să asigure evacuarea pământului. Le-am spus că atunci când o cer, noi vom fi acolo, cu materiale concasate, deci vom realiza şi această legătură. Sala Polivalentă trecut prin toate furcile caudine. Un proiect  de peste 100 milioane de euro. Am primit validare, s-a făcut şi HCL pentru predare de amplasament şi sper să văd prima sapă în pământ cât de curând.

- O ultimă întrebare: sunteţi primul candidat care şi-a anunţat prezenţa la viitoarele alegeri pentru funcţia de primar al municipiului Iaşi. Ce obiective v-aţi creionat pentru încă patru ani de mandat?

- Avem un program foarte intens pe care vreau să-l susţinem în ceea ce priveşte educaţia. Este programul meu personal – Şcoala are prioritate – şi vreau ca Iaşul să fie cel mai mare centru de educaţie din ţară, nu doar din regiunea de Nord-Est. Proiectul este atât pentru ceea ce înseamnă şcoala de stat, dar aţi văzut şi colaborările pe care le facem cu alte instituţii de educaţie din domeniul privat. Vreau să preţuim foarte mult educaţia. Ne continuăm programele de modernizare a infrastructurii stradale, care este o cerinţă absolut rezonabilă. Nu am abandonat proiectul pasajului Anastasie Panu, dar trebuie să văd finalizată descărcarea arheologică de la esplanada Teatrului Naţional, după care intrăm şi facem Piaţa Unirii, este un proiect matur, şi apoi pasajul subteran. În paralel cu investiţia care se va face pe strada Sf. Andrei din partea Iulius Grup. Avem un program de modernizare a iluminatului public, de extindere. Transportul public îl scoatem peste tot în Zona Metropolitană, este un proiect la care ţin foarte mult pentru că mobilitatea aduce şi plusvaloare. Şi, sigur, sportul. Fac sport, iubesc sportul, nu voi abandona niciodată investiţiile în sport şi sper să vedem câţi mai mulţi oameni sănătoşi.

a consemnat Daniel BACIU

VIDEO Interviul îl puteţi vedea AICI

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
  „Medicina în dar și credința în vindecare”
06/04/2025 20:05

* dialog cu prof. univ. dr. Daciana Elena Brănisteanu, fondatorul Primăverii  Dermatologice Iesene, care incepe astăzi in Capitala Moldovei. Un interviu despre puterea discretă a credintei si despre tr ...

„Fiecare dintre noi are un dar special, o chemare unică, iar lumea devine mai frumoasă atunci când fiecare își urmează drumul cu sufletul deschis”
26/03/2025 08:39

- Cum v-a influentat propriul parcurs profesional modul in care ii inspirati pe copii să-si descopere potentialul si să-si urmeze pasiunile? - Pentru mine, a fi invătătoare este un mod de viată, o menire ...

„Ne-am dorit atât de mult să devenim egale cu bărbații, încât, undeva pe traseu, ne-am pierdut”
23/03/2025 20:50

 - Ce v-a purtat pasii spre această meserie dură? A fost o chemare limpede sau o poveste care s-a tesut in timp? - A fost, oricat de cliseistic ar suna, chemarea destinului. Toată copilăria mi-am dori ...

„Femeile pot face orice, dar nu oricum. Grația și sensibilitatea ne permit să vedem dincolo de geometria rigidă”
23/03/2025 12:43

- Cum v-ati impletit pasii printre structuri de beton si geometrii riguroase, păstrand in suflet gratia si frumusetea de a fi femeie? – Pentru mine, ingineria constructiilor nu a fost niciodată doar de ...

„Principala cauză a alienării sociale din prezent este fluxul continuu de informații și experiențe digitale”
22/03/2025 11:30

- Oamenii au fost dintotdeauna alienati sau ceva s-a schimbat fundamental in ultimul secol? - Alienarea a fost legată in trecut de conditiile socio-economice, fiind inteleasă ca lipsa sau indepărtarea de r ...

„Arta poate fi o armă pentru evoluţie, frumuseţe, pentru OM”
21/03/2025 08:49

Muzica nu este doar o artă, ci o fortă care modelează suflete, dăramă ziduri si construieste punti intre oameni. Muzica nu este doar sunet. Este vibratie, ecou al sufletului, formă de cunoastere si dialog ...

„Un proiect de suflet e cel al cărui spațiu sau siluetă îți declanșează emoția încă de la prima schiță”
20/03/2025 20:29

- Ce v-a inspirat să deveniti arhitect si cum a influentat acest lucru stilul dvs. arhitectural? - De-a lungul anilor si in special in copilărie, am avut parte de experiente senzoriale si interactiuni umane ...

„Paradoxul neurologiei este că, deși se știu atât de multe și se investește enorm în cercetare, rămâne un mister de multe ori. Aidoma unei femei”
20/03/2025 18:10

-  Ce v-a atras spre neurologie si in ce fel v-a transformat această profesie, ca om? - Neurologia a fost motivul pentru care am dat admitere la Medicină. M-am indrăgostit pe loc de ea in clasa a VII-a ...

„Eu urmăresc viața liniștită, armonia și iubirea. Firescul. Bucuria de a fi ÎNTREG. Din acest spațiu, viața însăși este un vis împlinit”
20/03/2025 17:51

  * dialog cu terapeutul Cristina Mircea - Ce inseamnă pentru dumneavoastră „arta de a fi femeie” si cum s-a conturat această intelegere de-a lungul vietii? A fi femeie este naturalul. C� ...

„Există locuri pe pământ în care soarta femeilor mă înfioară și revoltă”
18/03/2025 21:55

- Care este pentru dumneavoastră cea mai profundă definitie a artei de a fi femeie? - Cea mai profundă artă de a fi femeie? Ca pentru orice om, dincolo de gen, arta de a fi tu insăti, dincolo de poncife, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei