Europa, școala și pandemia - Ce țări au închis cel mai puțin școlile și unde au fost cele mai lungi întreruperi

000000000000000  71000

Dimensiune font:

| 07-05-2021 09:37

 Problema școlilor a fost extraordinar de complicată în pandemie, iar diversele țări au tratat-o diferit, astfel că școlile au stat închise în Cehia de patru ori mai mult timp decât în Franța. Unele țări și-au propus să țină școlile deschise cu orice preț, altele au ales să le închidă luni bune, de teama creșterii fără precedent a numărului de infectări. În unele state opinia publică a susținut cu tărie ideea ca școlile să nu se închidă, iar acest lucru a fost ajutat și de campanii de testare rapidă. În articol puteți citi ce s-a întâmplat cu școlile europene în pandemie în zone de pe tot continentul.

Informația pe scurt

  • Macedonia de Nord și Bosnia au fost țările europene în care școlile au stat cel mai mult închise în pandemie, în timp ce Elveția a stat cu ele cel mai puțin închise. La nivelul UE, Lituania, Cehia și Slovacia au avut cele mai lungi închideri, iar Franța și Spania cele mai scurte.
  • Subiectul mai mult decât ”fierbinte” al închiderii școlilor a luat o turnură politică, iar în câteva țări partizanii păstrării școlilor deschise complet au spus că guvernul nu a fost în stare să asigure un mediu sigur în școli și din neputință alege să le închidă.
  • La polul opus au fost câteva țări în care a fost o largă opoziție din partea profesorilor și părinților care spuneau că este un risc enorm ca școlile să rămână deschise, mai ales când numărul de cazuri crește.
  • Franța, Spania, Elveția și Suedia au fost printre țările care au vrut să țină școlile deschise cu orice preț, măcar pentru clasele mici.
  • Elveția, și ea aflată la un moment dat într-o situație epidemiologică gravă, a avut școlile închise doar 6 săptămâni, considerându-se că școala online a avut efecte nefaste asupra copiilor când școlile au fost închise în primăvara lui 2020.
  • În Europa centrală și de sud-est majoritatea țărilor au decis să închidă școlile mai mult timp și să treacă pe online sau să prelungească vacanțele. Cehia, Polonia, Ungaria și Grecia au fost țări cu închideri lungi și în 2021.
  • În prezent în cele mai multe țări încă există restricții în școli, dar copiii revin în etape în bănci, începând cu cei mai mici. Deși în România numărul de cazuri a scăzut mult, în unele țări europene numărul de cazuri este mare: Suedia, Franța, Olanda.

Să închizi sau nu școala? - Una dintre cele mai grele decizii pe care o țară trebuie să o ia

Rar un domeniu a împărțit oamenii în două tabere cum s-a întâmplat cu școala în pandemie. Oamenii s-au împărțit în două tabere, de la cei care spuneau că școala trebuie să fie deschisă cu orice preț, până la cei care susțineau că deschiderea ar fi o idee dezastruoasă.

Totuși, în primul val al pandemiei mai multe țări din Europa de vest și din nord au considerat că școlile trebuie să rămână complet deschise. Spre exemplu, în toamnă premierul irlandez anunța o serie de restricții, dar școlile rămân deschise, spunea el, fiindcă viitorul elevilor ar putea fi grav afectat. La fel spunea și cancelarul german Angela Merkel care avertiza că închiderea școlilor ar putea avea ”consecințe sociale dramatice”.

Un exemplu pe care îl dădea se referea la faptul că închiderea școlilor imediat după începerea pandemiei a dus la creșterea numărului de cazuri în care copii erau abuzați de părinți.
  •  

O mare problemă a fost și faptul că mulți părinți nu aveau cu cine să-și lase copiii, mai ales în țările unde tot mai multe ramuri ale economiei s-au redeschis. Spre exemplu, în Suedia s-a spus că școlile trebuie să rămână deschise și fiindcă închiderea ar însemna că mulți lucrători din sănătate vor deveni indisponibili, fiindcă va fi nevoie să stea cu copiii.

UNESCO are hărți interactive cu numărul de săptămâni în care școlile au fost închise în pandemie, iar România figurează cu 32 de săptămâni. Ce țări au cele mai mari cifre: Macedonia de Nord (48 de săptămâni) Bosnia (43), Cehia (42 de săptămâni), Turcia (42), Slovacia (41), Letonia (41) Ungaria (39). Franța a avut doar 11 săptămâni de închidere totală, iar Spania, 15. Elveția a închis doar șase săptămâni școlile.

Presa americană s-a uitat cu mare interes la cum a tratat Europa problema închiderii școlilor în 2020 și toate publicațiile mari au relatat pe larg despre concluziile la care se ajunsese. Americanii erau foarte interesați de subiectul școlilor din Europa și fiindcă în multe orașe din SUA școlile au fost închise înaintea restaurantelor, barurilor sau sălilor de fitness, în timp ce multe țări europene au spus că prioritatea este ca școlile să rămână deschise.

Una dintre concluziile din Europa era că redeschiderea școlilor în toamnă nu a fost un factor care a dus la creșterea infecțiilor în acele comunități în valul al doilea, iar transmisia virusului în școli era extrem de scăzută, mai ales la clasele primare.
  •  

Dacă în 2020 multe țări europene au făcut tot posibilul să țină școlile deschise, la început de 2021 acest lucru nu a mai fost posibil din cauza tulpinilor mai periculoase, astfel că din Portugalia până în Austria, și din Ucraina până în Irlanda, statele au trebuit să ia măsuri pentru ca elevii să nu se mai ducă la școală: în unele locuri s-au închis de tot pentru câteva săptămâni, în altele s-a făcut învățământ online.

O etapă de închideri a venit la final de ianuarie și început de februarie, iar o alta, mai redusă, a venit în Europa la final de martie și început de aprilie, odată cu valul trei. În prezent în cele mai multe țări încă există restricții în școli, dar copiii revin în etape în bănci, începând cu cei mai mici. Deși în România numărul de cazuri a scăzut mult, în unele țări europene numărul de cazuri este mare: Suedia, Franța, Olanda.

Multe țări europene și-au ”predat” una alteia ștafeta în aceste ultime patru luni la indicatorul ce arată numărul de cazuri de Covid raportate la întreaga populație pentru ultimele 7 zile. Astfel, țări precum Portugalia, Cehia, Belgia, Polonia Ungaria, Franța, Croația, Serbia sau Moldova au stat în unele zile cel mai rău din Europa, însă incidența a scăzut mult în aceste țări în ultima lună.

În ultimele șapte zile cele mai multe cazuri din Europa raportat la populația totală au fost în Suedia, Cipru, Olanda, Lituania, Croația și Slovenia.

Școlile au trebuit închise fiindcă, deși nu au contribuit în mod decisiv la accelerarea răspândirii virusului în comunități, situația din școli ajunge să o reflecte pe cea din comunitate, astfel că dacă într-un oraș incidența este extrem de mare, se poate ajunge ca și în școlile din oraș să fie mare și situația duce până la urmă la închidere.

Franța, Marea Britanie, Germania și Olanda s-au numărat printre țările care ar fi vrut să nu închidă complet școlile, dar au fost nevoite să schimbe strategia din cauza variantelor mai infecțioase ale virusului care s-au răspândit rapid începând cu luna decembrie.

Cum tot mai multe țări au impus lockdown-uri la final de 2020 și început de 2021, și apoi și în primăvară, închiderea școlilor în aceste țări a fost considerată soluție de ultimă instanță, care deci nu mai putea fi evitată.

O mulțime de voci avizate au avertizat că închiderile prelungite ale școlii afectează sănătatea mentală a elevilor, cei mai dezavantajași fiind cei din familiile sărace. Și învățământul de la distanță a pus o mulțime de probleme: nevoia de a cumpăra tablete și laptop-uri, nevoia ca părinții să stea lângă elevi să-i ajute sau problema cu profesorii nepregătiți pentru predatul online.

Cum a fost cazul și cu multe alte studii legate de Covid și efectele sale, și în cazul concluziilor legate de răspândirea virusului în școli au fost divergențe între epidemiologi din diverse țări europene, iar aceste divergențe s-au reflectat și în reguli: de exemplu în Franța masca era la început obligatorie doar pentru elevii de 11 ani și peste, iar apoi vârsta a scăzut la șase ani.

Subiectul mai mult decât ”fierbinte” al închiderii școlilor a luat o turnură politică, iar în câteva țări partizanii păstrării școlilor deschise complet au spus că guvernul nu a fost în stare să asigure un mediu sigur în școli și din neputință alege să le închidă. Unele țări, precum Marea Britanie, Germania și Danemarca au desfășurat programe masive de testare a elevilor și profesorilor, soluția fiind considerată singura prin care oamenii să aibă încredere că școala este un mediu sigur.

Iată ce s-a întâmplat cu școlile în mai multe țări europene în 2021,
 cu mențiunea că închiderea fizică a cursurilor a fost în cele mai multe cazuri urmată de trecerea în online. De menționat că în câteva țări au fost diferențe și în funcție de regiuni, pe baza ratei de infectare.

Marea Britanie

În Marea Britanie școlile au fost închise din 5 ianuarie și s-a trecut pe scenariul online pentru câteva luni. De exemplu școlile au repornit pe 8 martie în Anglia, pe 12 și 19 aprilie în Scoția și pe 12 aprilie în Irlanda de Nord și Țara Galilor. Doar elevii din ciclul primar nu sunt obligați să poarte masca în clasă, cu excepția cazurilor în care se poate asigura o distanță socială de peste 2 metri.

În Anglia, elevilor de gimnaziu li s-a oferit posibilitatea de a fi testați de trei ori în primele două săptămâni de după reluarea cursurilor și au putut primi și două teste rapide pe săptămână acasă. Testarea NU a fost obligatorie.

Subiectul închiderii a stârnit controverse, fiindcă inclusiv premierul Boris Johnson a spus de mai multe ori că școlile nu se vor închide, în timp ce primarul Londrei, Sadiq Khan, cerea insistent în decembrie ca vacanța de Crăciun să înceapă mai repede.

Franța

Franța a fost una dintre țările europene care a închis cel mai puțin școlile, fiind o politică axată pe ideea că ținerea școlilor deschise va aduce mai multe beneficii decât închiderea lor. Deviza Franței a fost: școlile trebuie ținute deschise cu orice preț.

Au fost multe proteste din cauza acestei politici, mai ales toamna trecută, atât din partea părinților, cât și din cea a profesorilor. Mulți au spus că statul obligă elevii să vină la școală, însă fără a fi asigurat înainte condiții sigure, prin investiții necesare.

Franța a fost țara din UE în care au fost închise școlile cel mai puțin timp, iar ministrul educației se arăta în martie mândru de acestă ”excepție franceză”. ”Această criză ar putea deveni o catastrofă în educație și eu încerc să preîntâmpin acest lucru”, declara ministrul Jean-Michel Blanquer.

Franța a avut 3 lockdown-uri, iar din cel de-al treilea nu a ieșit complet încă. Pe 31 martie președintele Macron a anunțat că elevii nu vor mai merge trei săptămâni la școală: o săptămână s-a făcut școală online, iar două au fost de vacanță. Astfel, școlile s-au închis pe 5 aprilie și elevii din ciclul I-IV s-au reîntors pe 26 aprilie, iar cei de la gimnaziu și liceu, pe 3 mai.

Germania

Și Germania a considerat că școlile sunt o prioritate, iar ideea era în toamna anului trecut ca ele să nu fie închise deloc. Cum însă numărul de cazuri a tot crescut, s-a luat decizia ca școlile să se închidă fizic din 16 decembrie. Redeschiderea a început în ultima decadă din februarie și s-a făcut în pași lenți, cu efective reduse de elevi și în funcție de situația epidemiologică pe regiuni. S-au întors mai ales elevii din clasele terminale, adică cei care vor avea examene.

Foarte multe voci au spus că deschiderea s-a petrecut prea repede, dar au fost mai multe vocile în favoarea reînceperii. La fel, închiderea a fost o decizie care nu a fost luată în unanimitate, dar autoritățile au vrut să fie prudente în cel mai greu moment al pandemiei.

În februarie profesorii au fost încadrați în grupa a doua prioritară de vaccinare, grupă din care mai făceau parte cetățenii cu vârste între 70 și 79 de ani.

Elveția

Interesant este că Elveția, și ea aflată la un moment dat într-o situație epidemiologică gravă, a avut școlile închise doar 6 săptămâni, considerându-se că școala online a avut efecte nefaste asupra copiilor când școlile au fost închise în primăvara lui 2020. Concluziile studiilor din Elveția au fost că elevii au învățat extrem de puțin în online, iar cei din familii cu venituri mici au fost și mai defavorizați în timpul școlii de la distanță.

Italia

Italia a fost țara cel mai grav afectată în Europa la începutul pandemiei și închiderea școlilor a fost una dintre cele mai lungi din Europa, până la mijloc de septembrie. Școlile au fost închise o lună mai târziu și o redeschidere a urmat în ianuarie. Pe 6 martie 2021 școlile au fost închise în regiunile ”roșii”, iar redeschiderea a început în 26 aprilie.

Mulți experți au avertizat că acest an de pandemie agravează unul dintre fenomenele care a atins cote înalte: abandonul școlar, mai ales că liceele au stat mai mult închise în ultimul an, argumentul fiind că elevii folosesc transportul în comun, unde este pericol de infectare.

Spania

Spania a închis școlile mult mai puțin timp decât Italia sau Marea Britanie, stând aproape la fel de bine ca Franța. Câțiva factori au fost esențiali: s-a respectat bine protocolul de siguranță sanitară, au purtat mască toți copiii de peste 5 ani și, dat fiind climatul mediteranean, ferestrele au putut fi deschise mult mai des decât în centrul sau nordul Europei. A contat mult și faptul că opinia publică a înclinat clar spre necesitatea ca orele să se țină cu elevii la clasă. Și profesorii au fost vaccinați în mai mare proporție decât în alte țări.

Suedia

Despre Suedia s-a vorbit enorm datorită modului diferit în care a tratat primele luni de pandemie, când nu a instituit carantină generală. Mulți au lăudat ”modelul suedez”, alții au spus că este o idee extrem de proastă.
Suedia a ținut școlile deschise în primăvara lui 2020, cu excepția claselor X-XII care au trecut la învățământ de la distanță. Cei prezenți la școală nu erau obligați să poarte mască, nici să păstreze distanța socială, ambele lucruri fiind opționale. Noul an școlar a început pentru toată lumea în scenariu normal.
Lucrurile s-au mai schimbat spre final de an când numărul de cazuri a crescut și statul a decis la început de decembrie să închidă liceele timp de o lună și de atunci unele regiuni au închis liceele când rata de infectare a devenit prea mare.

Trebuie spus că aprilie 2021 a fost luna în care Suedia a devenit țara cu cele mai multe cazuri noi raportat la populație în UE, rata fiind de șase ori peste cea din Norvegia. În ultima săptămână numărul mediu zilnic de cazuri noi a fost de 5.000, crescând numărul copiilor infectați, mai ales că a crescut numărul de teste rapide aplicate celor sub 19 ani, astfel că se descoperă mai multe cazuri.

Studii făcute în Suedia au arătat că școala a avut un rol limitat în extinderea numărului de infecții în comunitate de la elevii care au mers ”în persoană” la ore, dar s-a constatat o creștere a numărului infecțiilor în rândul profesorilor.

Danemarca
 

Danemarca a fost prima țară care în primăvara anului trecut a relaxat restricțiile în educație, dar numărul de cazuri a crescut spre final de an și autoritățile au fost nevoite să ia măsuri mai dure, iar școlile au fost închise în a doua parte din decembrie. Redeschiderile au început, în pași mici, la final de februarie și au continuat până în aprilie: s-au redeschis pe rând diverse cicluri de învățământ, cu prezență procentuală din ce în ce mai mare

Ungaria
 

Ungaria a avut un număr mare de săptămâni cu restricții și a anunțat pe 8 martie închiderea grădinițelor și a școlilor primare, până pe 7 aprilie, în timp ce liceele erau încă din noiembrie pe online. Pe 9 aprilie, autoritățile anunțau însă că școlile gimnaziale se vor redeschide abia pe 10 mai , dat fiind că situația epidemiologică era gravă și au venit numeroase solicitări de la profesori și elevi. Grădinițele și școlile primare s-au deschis pe 19 aprilie.

Bulgaria

Bulgaria a anunțat pe 27 noiembrie restricții mai dure, inclusiv închiderea școlilor până la vacanța de Crăciun, iar din ianuarie au fost redeschise școlile primare și din februarie cele gimnaziale. Din 22 martie Bulgaria a intrat într-un al treilea lockdown și toate școlile au trecut pe online. Pe 12 aprilie a urmat o fază de împuținare a restricțiilor și cei de la grădiniță, clasele primare și ani terminali de gimnaziu au început să revină în bănci.

Cehia
 

Cehia a avut pentru mult timp printre cele mai mari rate de infectare din Europa raportat la populație, iar școlile au fost închise aproape total din octombrie până în aprilie. Din 12 aprilie s-au deschis grădinițele, dar și școlile pentru cei din clasa I până în a cincea, dar cu număr redus de elevi în clase. În regiunile cu puține cazuri de Covid mai mulți elevi au revenit la clasă din 3 mai.

Polonia
 

Polonia a avut mai multe lockdown-uri, inclusiv din noiembrie în 18 ianuarie, iar după această carantină elevii din clasele mici au revenit în școală. Apoi, după ce numărul de cazuri a urcat, un nou lockdown a început la mijloc de martie, iar toți elevii au trecut pe online. Din 4 mai copiii din clasele I - III au revenit la școală în toată țara, iar din 15 mai revin în regim hibrid și elevii din clasele IV-VIII, iar din 29 mai regimul hibrid este eliminat și prezența este obligatorie.

O mare controversă a fost în noiembrie, când autoritățile au anunțat că se vor redeschide mall-urile, dar că școlile urmau să rămână închise.

Grecia

Grecia a fost una dintre țările în care opinia publică a înclinat spre menținerea școlilor deschise în prima parte a pandemiei, dar redeschiderea din toamnă a adus proteste, fiindcă mulți au spus că autoritățile nu au făcut destul pentru siguranța sanitară a elevilor și profesorilor.

Cum numărul de cazuri a crescut, școlile au fost închise în două etape în luna noiembrie, cursurile s-au reluat pentru puțin timp la început de 2021, dar apoi a venit o nouă închidere. Grecia a fost timp de 5 luni în diverse stadii de carantină, unele mai stricte, altele mai dure, iar subiectul școlilor a fost exploatat și de politicieni. Redeschiderea a reînceput în aprilie, însoțită de o campanie extinsă de testare rapidă.

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Admiterea 2025 la Universitatea Tehnică „Gh.Asachi” din Iași
15/01/2025 19:05

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) va organiza concursul de admitere pentru anul universitar 2025 – 2026 in intervalul 30 iunie – 5 iulie 2025. Si anul acesta Pol ...

Ministrul Educaţiei combate un mit: 'Nu avem prea mulţi studenţi, avem prea puţini'
15/01/2025 09:33

Ministrul Educaţiei, Daniel David, i-a contrazis marti seara, la Digi24, pe unii dintre colegii săi din mediul universitar care spun că e nevoie de mai puţini studenţi şi mai buni, el arătand că Romania ...

Primarul Mihai Chirica a semnat autorizația de construire pentru consolidarea, reabilitarea și extinderea sălii de festivităţi a Liceului Teoretic „Dimitrie Cantemir”
13/01/2025 11:56

    Primarul Mihai Chirica a semnat autorizatia de construire pentru consolidarea, reabilitarea si extinderea sălii de festivităţi a Liceului Teoretic „Dimitrie Cantemir”. ...

Bacalaureatul rămâne neschimbat
11/01/2025 12:16

O parte dintre problemele actuale ale sistemului de invătămant, mentionate de acesta, sunt metodele de predare ineficiente si manualele, care nu sunt „destul de prietenoase”. O altă veste este c ...

Ministrul Educației vrea să bage experții peste elevi, după ce s-au făcut de râs la testele PISA: NU avem o abordare rațională
11/01/2025 00:17

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat vineri că rezultatele la testele PISA nu sunt incurajatoare şi cine nu recunoaşte lucrul ăsta, nu are o abordare raţională. David spune că e nevoie de exper ...

Pentru Ciolacu educația nu este o prioritate. Iată cifrele catastrofei
11/01/2025 00:16

Sistemul de educatie din Romania se află intr-o criză fără precedent, iar guvernul condus de Marcel Ciolacu pare complet nepăsător. Din copiii care intră in scoală, doar jumătate ajung să sustină exa ...

Haos în licee, cu trei săptămâni înainte de probele orale la bacalaureat. Directorii nu știu cum să organizeze cursurile
07/01/2025 14:13

Au mai rămas trei săptămani pană la sustinerea probelor orale la bacalaureat, dar profesorii nu stiu nici acum cum se vor organiza ca să nu afecteze restul cursurilor pentru ceilalti elevi. Ministerul Educ ...

Studenţii pot cumpăra, din 2025, biletele de tren cu reducere de 90 la sută doar pentru călătoriile între domiciliu și universitate
01/01/2025 23:08

  Studenţii pot cumpăra, incepand de miercuri, bilete de tren cu reducere de 90 la sută doar pentru distanţa/rutele dintre localitatea de domiciliu şi cea unde se află universitatea l ...

Când revin elevii la școală după vacanța de iarnă / Evaluare Națională 2025 și BAC 2025 – calendarul examenelor și al simulărilor
01/01/2025 22:56

 Elevii si copiii de grădinită, care au intrat in vacanta de iarnă in 21 decembrie, se vor intoarce in bănci miercuri, 8 ianuarie 2025. După vacanta de sărbători, elevii revin la scoală pentru a i ...

Schimbare majoră pentru toți studenții - Examenul și lucrarea de licență, obligatorii la toate facultățile
31/12/2024 20:21

  Marti, 31 decembrie 2024, Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial noi modificări aduse Metodologiei-cadru de organizare si desfăsurare a examenelor de absolvire, licentă/diplom ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei