Pentru numeroase afaceri, pagina de Facebook de business reprezintă canalul prin care aceștia își pot face cunoscute produsele și locul în care pot demara campanii de marketing și promovare. În special afacerile mici se regăsesc foarte des în acest scenariu, pentru că Facebook este locul în care se află cei mai mulți dintre clienții lor și este un mediu primitor și ușor de gestionat pentru campanii publicitare.
Din nefericire însă, în aceste campanii de promovare se mai pot strecura și greșeli, unele din neștiință și altele din neatenție sau din exces de zel, pe care ar fi bine să le eviți atunci când treci la implementarea unei campanii de promovare. Iată câteva dintre cele mai comune greșeli de acest tip și de ce este necesar să apelezi la
specialiști în promovare, pentru ajutor.
1. Folosești un limbaj nepotrivit brandului tău sau te promovezi fără a respecta valorile brandului
Atunci când implementezi o campanie de promovare pe Facebook este foarte important să te asiguri că mesajele și imaginile afișate sunt în legătură cu brandul tău și promovează valorile acestuia, astfel încât campania să fie relevantă și să poată oferi clientului o imagine reală în raport cu afacerea ta.
Campaniile de promovare trebuie să reflecte identitatea companiei, în timp ce aceasta interacționează cu clienții de pe rețelele de socializare, astfel încât să poți menține un echilibru. Atenție la tone of voice și nu uita să menții ideea de pozitivitate asupra brandului.
2. Eviți să riști și desfășori campanii doar în zona ta de confort (mai ales financiar)
Pe piață există un număr considerabil de afaceri mici care concurează pentru atenția utilizatorilor de pe rețelele de socializare, iar dacă tu alegi să rămâi mereu în zona de confort, îți va fi aproape imposibil să te diferențiezi de concurență.
Experimentează cât mai multe tipuri diferite de postări și de abordări și astfel vei reuși să ieși în evidență și să atragi atenția prin originalitate și, de ce nu, prin curaj. Anumite tipuri de conținut au un potențial uriaș de a deveni virale, ducând astfel la creșteri semnificative ale reach-ului paginii tale de Facebook și la o bună acoperire organică.
3. Eviți să faci reclame pe Facebook
Proprietarii de afaceri mici evită să plătească pentru promovare și așteaptă să obțină gratuit beneficii de la pagina lor de Facebook. Dacă eviți să plătești pentru promovare vei avea o acoperire limitată, care de cele mai multe ori se reduce la clienții pe care i-ai avut deja sau care știu cum să caute compania ta pe Facebook, ceea ce înseamnă că vei pierde numeroși potențiali clienți noi.
Cu ajutorul Facebook Ads, compania ta poate ajunge mai ușor în atenția publicului, deoarece va fi văzută de cei care au interese similare cu domeniul tău de activitate, care caută servicii ca ale tale sau care vor să cumpere produse pe care le vinzi.
4. Eziți să investești în teste
Știai că Facebook Ads îți permite să testezi? Înainte de a începe să faci reclamă, poți testa anumite rezultate, chiar dacă trebuie să plătești pentru asta, deoarece rezultatele testelor te vor ajuta să îți dai seama ce anume funcționează pentru tine și unde mai ai de lucrat.
Cea mai comună greșeală făcută de companiile mici este aceea de a rula simultan mai multe variante ale aceluiași anunț, pentru a testa la final rezultatele. Făcând teste cu ajutorul instrumentelor Facebook Ads vei cheltui mai puțin pentru că nu trebuie să rulezi campanii pentru perioade lungi de timp, astfel încât să poți face analize relevante ale rezultatelor.
5. Omiți instrumentele externe și nu le utilizezi
Cele mai multe firme mici se bazează pe ceea ce Facebook oferă, limitând astfel opțiunile pe care le au pentru a optimiza cât mai bine o campanie de promovare. Ai la dispoziție mai multe instrumente pe care poți să le folosești în avantajul propriu și de care nu ar trebui să uiți pentru că îți oferă posibilitatea de a face toate postările mai interesante și de a rula campaniile de promovare mai eficient.
În timp ce cu ajutorul Hootsuite vei gestiona paginile de social media și vei programa postările mai ușor, pentru zilele în care nu te poți ocupa de promovare, cu AdEspresso vei putea derula mai multe campanii, vei putea testa și vei putea determina cele mai bune performanțe.
Dacă vrei să fii cât mai original, poți folosi Snappa, care îți pune la dispoziție o bibliotecă uriașă de imagini gratuite pe care să le folosești în postări sau chiar template-uri pe care îți poți construi propriile vizualuri.
6. Ești inabordabil
Utilizatorilor le place să poată interacționa cu postările de pe Facebook, iar o atitudine inabordabilă îți va pune pe fugă potențialii clienți. Este important să creezi oportunități de comunicare pentru cei care te urmăresc, astfel încât aceștia să se simtă încurajați să interacționeze cu pagina ta.
Poți distribui fotografii cu clienții tăi, poți organiza concursuri și poți să recompensezi utilizatorii de Facebook pentru că îți acordă atenția, iar ei vor reveni periodic pentru a vedea ce mai aduce nou brandul tău.
7. Postezi haotic și fără un plan bine definit
Cu siguranță ai depus efort pentru a construi o pagină eficientă de Facebook, dar pentru ca aceasta să se mențină, va trebui să postezi frecvent, altfel cei care te urmăresc își vor pierde repede interesul pentru tine și nu vor mai reveni pe pagina.
Pentru a evita pierderea urmăritorilor, îți recomandăm să îți faci un program de postări pe care să îl respecți și astfel fanii tăi vor ști când să intre pe pagină. Atunci când configurezi un astfel de program, va trebui să ții cont de ora la care postezi, astfel încât vizitatorii paginii să fie activi.
De asemenea, va trebui să iei în calcul și frecvența cu care postezi pentru că atunci când o faci prea rar, există riscul de a pierde atenția utilizatorilor. La polul opus, dacă postezi prea des, există riscul de a le crea un disconfort utilizatorilor, de unde rezultă faptul că ar trebui să găsești un echilibru, astfel încât utilizatorii să nu uite de tine, dar nici să fie urmăriți peste tot și stresați de postările tale.
Ținând cont de aceste erori frecvente pe care companiile le fac atunci când își promovează afacerea pe Facebook, tu vei putea să le eviți și să configurezi campanii de promovare care să îți aducă rezultate chiar din primele zile. Fii atent la aceste aspecte și investește în brandul tău, dar și în promovarea eficientă a acestuia.
Adauga comentariul tau