Împachetarea coletelor - la ce să fie atenți proprietarii de magazine online?
Dimensiune font:
Din 2020 și până în prezent, comerțul online din România s-a dezvoltat considerabil, datorită contextului pandemic. Odată cu creșterea comenzilor din mediul online, fie că vorbim despre articole vestimentare, electronice, electrocasnice sau chiar produse alimentare, cei mai mulți proprietari de e-shopuri au devenit interesați de găsirea celor mai potrivite materiale de ambalare, astfel încât produsele comandate să ajungă în siguranță la destinatari.
Deși nu se poate exclude 100% riscul de accidente, cu materialele de ambalare potrivite, acesta poate scădea la 30%. Astfel, pentru protecția în manipularea, depozitarea și transportul coletului, dar și pentru a evita contactul cu apa sau praful, este nevoie de un mix de materiale de ambalare produse, alese în funcție de produsul ce urmează a fi livrat și de cantitate.
Astfel, dacă produsul ce urmează a fi livrat este fragil, este indicată aplicarea foliilor cu bule (la interior) și plasarea acestora în cutii triple stratificate, pe care să se aplice, în mod obligatoriu, banda adezivă sau stickerul cu însemnul “FRAGIL”.
Este foarte important să știi că fiecare tip de produs necesită un anumit tip de ambalaj, iar alegerea acestuia trebuie să ia în calcul următoarele criterii:
- Caracteristicile produsului;
- Tehnica de ambalare;
- Costul pe care îl poți suporta pentru ambalajele de calitate, care să ofere un plus de siguranță;
- Factorii externi cu care poate intra în contact coletul: umezeală, praf, manipulare, depozitare și transport.
Cutiile rămân cele mai des utilizate materiale de ambalare
Hârtia groasă și cartonul sunt cele mai utilizate materiale de ambalare folosite de proprietarii de magazine online. Și cartonul este de mai multe feluri:
- Ondulat - este mult mai versatil, ceea ce îl face cel mai utilizat material de ambalare. În plus, poate fi imprimat, finisat și branduit în funcție de nevoile clientul;
- Ondulat natural - este o metodă nouă de ambalare și este folosit, în special, pentru transportul fructelor și al legumelor. Din carton ondulat natural se creează tăvițe în care se plasează produsele, apoi se aplică o folie transparentă, care se lipește la cald. Astfel, produsele rămân intacte în timpul manipulării și al transportului, iar clientul poate vizualiza conținutul rapid;
- Ondulat greu - este creat printr-o tehnologie revoluționară, fiind suficient de puternic cât să transporte produse voluminoase și grele. Spre deosebire de alte materiale de ambalare, acesta este ecologic, prezintă o durabilitate mai mare și chiar rezistă în fața condițiilor meteo extreme. Cel mai adesea, cartonul ondulat greu este folosit în industria auto și în cazul construcțiilor.
Materialele de umplere și amortizare sunt extrem de importante
Nu doar ambalarea exterioară este importantă, cât și cea interioară. Astfel, pentru umplerea și amortizarea produselor se folosesc următoarele materiale:
- Polistiren - este o soluție des întâlnită în cazul transportului, manevrării și depozitării produselor grele sau fragile, care trebuie să ajungă intacte la destinatar;
- Diverse materiale antișoc- se poate aplica polistiren creat după conturul produsului (cum se întâmplă în cazul electrocasnicelor) sau sub formă de biluțe, aplicate în concordanță cu greutatea și fragilitatea produsului transportat;
- Folia cu bule sau pernuțele de aer.
În concluzie, ambalarea produsului trebuie să se facă cu mare atenție, atât în ceea ce privește exteriorul, cât și interiorul. Pentru ca produsele să ajungă în siguranță la destinatari este foarte important să nu faci rabat la calitatea materialelor de protecție.
Sursa foto: https://unsplash.com/photos/g2GU6MR0pR0
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau