Impactul sustenabilității: 3 beneficii care impun noi direcții pe piața muncii

colegi-pauza-socializare_optimized

Dimensiune font:

| 31-08-2023 10:21

Impactul sustenabilității: 3 beneficii care impun noi direcții pe piața muncii

Dinamica impusă de piața muncii duce la schimbări de importanță strategică atât pentru angajați, cât și pentru companii. În timpul pandemiei, unele dintre conceptele-cheie erau flexibilitatea și posibilitatea de a lucra de oriunde cu un program adaptat. Acum, se face trecerea spre sustenabilitate asumată și integrată. Perioada de acum 2-3 ani a condus spre conștientizare și nevoie concretă de integrare cu mediul înconjurător.  

Angajații sunt tot mai interesați de acțiunile concrete ale companiilor în construirea și dezvoltarea unei strategii de sustenabilitate. Citește mai departe de ce ai nevoie de ea și care sunt cele mai importante 3 beneficii ale implementării acesteia în cadrul companiei tale.

1. Motivarea suplimentară a angajaților

Sustenabilitatea oferă beneficii suplimentare prin resursele strategice și compatibilitatea dintre valorile angajaților și cele ale companiei. Aceștia vor dori să se implice mai mult într-un business vizionar, de încredere și care impune o direcție într-un astfel de viitor. Iar un mediu de lucru sănătos înseamnă o stare emoțională care influențează pozitiv gândirea logică, nivelul de performanță și capacitatea de a lua decizii.

Potrivit unui sondaj realizat de către Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, peste 50% dintre angajați vor ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului, iar 48% ar prioritiza lucrul într-o companie activă în acțiuni pentru comunitate. Printre aspectele de care aceștia mai sunt interesați, se află eficiența clădirii din punct de vedere energetic și gradul de expertiză a riscului seismic. Astfel, clădirile şi spațiile de lucru care vor implementa acest lucru vor oferi credibilitate prin acțiunile întreprinse și vor fi considerate atractive.

2. Impactul pozitiv asupra costurilor

Clădirile care folosesc surse regenerabile pot reduce semnificativ costurile, cu impact pozitiv asupra veniturilor generale, prin menținerea unui echilibru pe termen lung. De exemplu, Ernst & Young a realizat un studiu bazat pe răspunsurile oferite de 525 de manageri din cadrul lanțului de aprovizionare al unor corporații privind practicile de sustenabilitate. Rezultatele arată ca 60% dintre aceștia consideră că reducerea costurilor reprezintă unul dintre motivele-cheie pentru implementarea unei strategii coerente și vizionare.

Cheltuielile legate de energie pot fi diminuate prin folosirea panourilor solare, a iluminatului inteligent, a senzorilor de mișcare, a soluțiilor pentru încălzirea și ventilarea spațiilor, a electrocasnicelor adaptate energetic sau a spațiilor pentru încărcarea mașinilor electrice. Pentru resursele de apă, se pot folosi senzori de măsurare și notificare în cazul depășirii unui anumit volum de consum. O altă variantă este colectarea apei de ploaie și utilizarea ei în diferite scopuri, precum udarea spațiului verde de care dispune clădirea de birouri.

Politica de gestionare a deșeurilor presupune, pe lângă obligațiile legale, utilizarea unui sistem de management sustenabil. Iar pentru un impact mai mic asupra mediului, se recomandă construirea și mentenanța clădirilor de birouri din materiale cu o amprentă de carbon redusă.

3. Crearea unei imagini pozitive pentru companie

Practicile de sustenabilitate aduc beneficii suplimentare și oferă oportunitatea de a face parte dintr-o echipă puternică și dintr-un mediu de lucru axat pe performanță. Angajații au încredere că își lasă amprenta într-un mod pozitiv și vor evolua în susținători activi ai unui astfel de mediu. În paralel, compania își va consolida imaginea pe care o are în fața consumatorilor, furnizorilor și investitorilor. În acest context, strategiile de marketing și de comunicare atent structurate și implementate vor transmite mesajele potrivite fiecărei categorii într-un mod echilibrat.

Xerox, Unilever, Schneider Electric, Puma, Sanofi, Henkel, Samsung și Société Générale fac parte din lista Lista Top 100 companii sustenabile la nivel mondial, conform Corporate Knights. Inițiativele acestora pot fi considerate studii de caz și analizate în cadrul businessului tău pentru obținerea unor informații valoroase.

Mediul de lucru va evolua și va oferi noi provocări zilnice. O viziune clară asupra viitorului va  ține pasul cu schimbările, dar este nevoie și de flexibilitate. Acest lucru se poate realiza prin sustenabilitate, colaborare cu angajații și o gestionare inteligentă a oportunităților pentru o afacere de durată și de succes.

Sursă foto: Freepik

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

06:14

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
George Pruteanu lămurește veșnica dilema: Paști sau Paște fericit? Paști e pluralul de la pască!
04/05/2024 13:01

Celebrul lingvist George Pruteanu a lăsat mostenire si explicatia pe care multi romani o caută inainte de sărbătorile pascale. Cum le urăm celor dragi, Paste fericit sau Pasti fericit? Pruteanu spune că a ...

Țeapa virală care se dă în România: O treime din români sunt victime sigure!
03/05/2024 18:56

Poliţia Romană, prin Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii, a efectuat un studiu privind descrierea obiceiurilor de utilizare a internetului de către populaţia adultă din Romania, rezult ...

 Cum să-ți accesorizezi dormitorul?
02/05/2024 09:00

 Cum să-ti accesorizezi dormitorul? În decorarea dormitorului, detaliile fac diferenta, iar cuverturile de pat si pernele personalizate sunt elementele cheie care adaugă nu doar confort, ci si per ...

Obiceiul care îți „omoară” încet, dar sigur, relația amoroasă: „Este dificil de ignorat răul pe care îl poate face”
01/05/2024 21:39

Obiceiul de a naviga seara pe retelele de socializare ar putea fi fatal - cel putin pentru viata ta amoroasă. Conform expertilor, această practică de a petrece seara cu ochii in telefon in timp ce stai intin ...

De ce dărâmă pisicile lucrurile din casă. Explicația la care nimeni nu s-a gândit până acum
01/05/2024 21:21

Pisicile sunt animale de companie fascinante, dar uneori comportamentul lor poate părea misterios sau chiar frustrant pentru proprietari. Unul dintre comportamentele care poate deranja este obiceiul pisicilor ...

Ritualul spălării picioarelor, un exercițiu de compasiune și smerenie
01/05/2024 14:46

În inima traditiei si spiritualitătii crestine, Joia Mare este un moment de profundă reflectie si ritualuri speciale. Printre acestea se numără si obiceiul milenar al spălării picioarelor, o practic ...

5 abilități de care ai nevoie pentru a face o carieră din videochat
29/04/2024 15:02

5 abilităti de care ai nevoie pentru a face o carieră din videochat Videochatul este un domeniu avantajos din multe puncte de vedere, factorul financiar fiind de departe principalul motiv pentru care tot mai ...

Smerenia și recunoștința, piloni ai călătoriei interioare
29/04/2024 14:30

  În tumultul vietii cotidiene, adesea uităm să reflectăm asupra valorilor simple, dar esentiale, care ne indrumă călătoria interioară. Printre acestea, smerenia si recunostinta stau ca p ...

 Huse de scaune și canapea pentru reîmprospătarea designului bucătăriei tale
29/04/2024 10:53

Huse de scaune si canapea pentru reimprospătarea designului bucătăriei tale Dorinta de a face o schimbare in locuintă poate apărea adesea, insă această schimbare poate presupune costuri destul de mari. ...

Ghid util pentru alegerea salopetelor overall pentru copii
29/04/2024 09:28

Ghid util pentru alegerea salopetelor overall pentru copii Salopetele overall pentru copii sunt o piesă vestimentară esentială in garderoba celor mici, oferind confort si protectie indiferent de activita ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei