Impactul sustenabilității: 3 beneficii care impun noi direcții pe piața muncii

Dimensiune font:

| 31-08-2023 10:21

Impactul sustenabilității: 3 beneficii care impun noi direcții pe piața muncii

Dinamica impusă de piața muncii duce la schimbări de importanță strategică atât pentru angajați, cât și pentru companii. În timpul pandemiei, unele dintre conceptele-cheie erau flexibilitatea și posibilitatea de a lucra de oriunde cu un program adaptat. Acum, se face trecerea spre sustenabilitate asumată și integrată. Perioada de acum 2-3 ani a condus spre conștientizare și nevoie concretă de integrare cu mediul înconjurător.  

Angajații sunt tot mai interesați de acțiunile concrete ale companiilor în construirea și dezvoltarea unei strategii de sustenabilitate. Citește mai departe de ce ai nevoie de ea și care sunt cele mai importante 3 beneficii ale implementării acesteia în cadrul companiei tale.

1. Motivarea suplimentară a angajaților

Sustenabilitatea oferă beneficii suplimentare prin resursele strategice și compatibilitatea dintre valorile angajaților și cele ale companiei. Aceștia vor dori să se implice mai mult într-un business vizionar, de încredere și care impune o direcție într-un astfel de viitor. Iar un mediu de lucru sănătos înseamnă o stare emoțională care influențează pozitiv gândirea logică, nivelul de performanță și capacitatea de a lua decizii.

Potrivit unui sondaj realizat de către Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, peste 50% dintre angajați vor ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului, iar 48% ar prioritiza lucrul într-o companie activă în acțiuni pentru comunitate. Printre aspectele de care aceștia mai sunt interesați, se află eficiența clădirii din punct de vedere energetic și gradul de expertiză a riscului seismic. Astfel, clădirile şi spațiile de lucru care vor implementa acest lucru vor oferi credibilitate prin acțiunile întreprinse și vor fi considerate atractive.

2. Impactul pozitiv asupra costurilor

Clădirile care folosesc surse regenerabile pot reduce semnificativ costurile, cu impact pozitiv asupra veniturilor generale, prin menținerea unui echilibru pe termen lung. De exemplu, Ernst & Young a realizat un studiu bazat pe răspunsurile oferite de 525 de manageri din cadrul lanțului de aprovizionare al unor corporații privind practicile de sustenabilitate. Rezultatele arată ca 60% dintre aceștia consideră că reducerea costurilor reprezintă unul dintre motivele-cheie pentru implementarea unei strategii coerente și vizionare.

Cheltuielile legate de energie pot fi diminuate prin folosirea panourilor solare, a iluminatului inteligent, a senzorilor de mișcare, a soluțiilor pentru încălzirea și ventilarea spațiilor, a electrocasnicelor adaptate energetic sau a spațiilor pentru încărcarea mașinilor electrice. Pentru resursele de apă, se pot folosi senzori de măsurare și notificare în cazul depășirii unui anumit volum de consum. O altă variantă este colectarea apei de ploaie și utilizarea ei în diferite scopuri, precum udarea spațiului verde de care dispune clădirea de birouri.

Politica de gestionare a deșeurilor presupune, pe lângă obligațiile legale, utilizarea unui sistem de management sustenabil. Iar pentru un impact mai mic asupra mediului, se recomandă construirea și mentenanța clădirilor de birouri din materiale cu o amprentă de carbon redusă.

3. Crearea unei imagini pozitive pentru companie

Practicile de sustenabilitate aduc beneficii suplimentare și oferă oportunitatea de a face parte dintr-o echipă puternică și dintr-un mediu de lucru axat pe performanță. Angajații au încredere că își lasă amprenta într-un mod pozitiv și vor evolua în susținători activi ai unui astfel de mediu. În paralel, compania își va consolida imaginea pe care o are în fața consumatorilor, furnizorilor și investitorilor. În acest context, strategiile de marketing și de comunicare atent structurate și implementate vor transmite mesajele potrivite fiecărei categorii într-un mod echilibrat.

Xerox, Unilever, Schneider Electric, Puma, Sanofi, Henkel, Samsung și Société Générale fac parte din lista Lista Top 100 companii sustenabile la nivel mondial, conform Corporate Knights. Inițiativele acestora pot fi considerate studii de caz și analizate în cadrul businessului tău pentru obținerea unor informații valoroase.

Mediul de lucru va evolua și va oferi noi provocări zilnice. O viziune clară asupra viitorului va  ține pasul cu schimbările, dar este nevoie și de flexibilitate. Acest lucru se poate realiza prin sustenabilitate, colaborare cu angajații și o gestionare inteligentă a oportunităților pentru o afacere de durată și de succes.

Sursă foto: Freepik

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Fumatul în spațiile publice este interzis într-un oraș din România. Ce amenzi riscă fumătorii?
24/03/2025 18:25

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a declarat, luni, intr-o conferinţă de presă, că a pregătit un proiect de lege prin care ar urma să fie interzis fumatul in staţiile de transport in comun, in ...

Cum să alegi blenderul perfect de pe Rohnson.ro: Ghid complet
24/03/2025 15:27

  Sursa foto: www.rohnson.ro Alegerea unui blender nu este o misiune simplă, avand in vedere varietatea de modele si caracteristici disponibile pe piată. Fie că vrei să faci smoothie-uri sănătoase, ...

Tendințe în designul bateriilor de baie în 2025: stil, culori și tehnologii inovatoare
24/03/2025 14:21

 Conform expertilor in industrie si designerilor de interior, in anul 2025 nu mai sunt in trend băile complet albe, complet gri, cele cu un perete accent sau blaturile de faiantă. Din acest motiv, vă pr ...

Adidași de damă – de ce merită să-i porți? Un ghid al ultimelor tendințe!
24/03/2025 14:07

 Să recunoastem, trăim intr-o eră in care confortul si stilul s-au aliat in cele mai neasteptate moduri. Si nimic nu simbolizează această revolutie urbană mai bine decat… adidasii de damă! Au ...

FOTO Piedone a descins la pescăriile din Obor: Halucinant ce au găsit comisarii ANPC
22/03/2025 14:52

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au retras de la vanzare 655 kg de peşte şi produse din peşte considerate nesigure şi au dat amenzi in valoare de 110.000 de lei in ...

5 obiceiuri pe care trebuie să începi să le încorporezi în viața de zi cu zi azi dacă vrei să rămâi activ pentru mult timp
21/03/2025 14:23

 Ai observat că sunt oameni care răman activi si plini de energie si au varste inaintate si te-ai intrebat cum reusesc? Nu e doar genetică, ci un cumul de alegeri zilnice care iti modelează viitorul. C ...

Evenimentul nedorit, tratat cu maxima responsabilitate de firma de servicii funerare sector 5
21/03/2025 12:16

 Decesul unei persoane apropiate, fie ca vorbim despre un membru al familiei sau un prieten drag, reprezinta fara indoiala unul dintre cele mai nedorite si mai dureroase momente din viata oricui. Va lasa f ...

Despre motorul de motocultor, numai de bine! Cele mai relevante pareri
21/03/2025 12:11

 In lumea agriculturii de mica amploare si a gradinaritului serios, motocultorul este un aliat de nadejde. Insa, fara un motor performant, nici chiar cel mai robust motocultor nu va da randamentul asteptat ...

Soluții sigure și de ajutor când lucrurile scapă de sub control
21/03/2025 10:17

Solutii sigure si de ajutor cand lucrurile scapă de sub control   De fiecare dată cand intervine o situatie neprevăzută, se instalează anumite frici care intensifică si mai mult problema in cauz ...

2025 Cele Mai Bune Sloturi cu RTP Ridicat
20/03/2025 09:08

 În lumea dinamică a cazinourilor online, jucătorii caută constant modalităti de a-si maximiza sansele de castig. Unul dintre cei mai importanti factori in acest sens este RTP (Return to Player), ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei