Impactul sustenabilității: 3 beneficii care impun noi direcții pe piața muncii

colegi-pauza-socializare_optimized

Dimensiune font:

| 31-08-2023 10:21

Impactul sustenabilității: 3 beneficii care impun noi direcții pe piața muncii

Dinamica impusă de piața muncii duce la schimbări de importanță strategică atât pentru angajați, cât și pentru companii. În timpul pandemiei, unele dintre conceptele-cheie erau flexibilitatea și posibilitatea de a lucra de oriunde cu un program adaptat. Acum, se face trecerea spre sustenabilitate asumată și integrată. Perioada de acum 2-3 ani a condus spre conștientizare și nevoie concretă de integrare cu mediul înconjurător.  

Angajații sunt tot mai interesați de acțiunile concrete ale companiilor în construirea și dezvoltarea unei strategii de sustenabilitate. Citește mai departe de ce ai nevoie de ea și care sunt cele mai importante 3 beneficii ale implementării acesteia în cadrul companiei tale.

1. Motivarea suplimentară a angajaților

Sustenabilitatea oferă beneficii suplimentare prin resursele strategice și compatibilitatea dintre valorile angajaților și cele ale companiei. Aceștia vor dori să se implice mai mult într-un business vizionar, de încredere și care impune o direcție într-un astfel de viitor. Iar un mediu de lucru sănătos înseamnă o stare emoțională care influențează pozitiv gândirea logică, nivelul de performanță și capacitatea de a lua decizii.

Potrivit unui sondaj realizat de către Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, peste 50% dintre angajați vor ca angajatorul să fie implicat în protecția mediului, iar 48% ar prioritiza lucrul într-o companie activă în acțiuni pentru comunitate. Printre aspectele de care aceștia mai sunt interesați, se află eficiența clădirii din punct de vedere energetic și gradul de expertiză a riscului seismic. Astfel, clădirile şi spațiile de lucru care vor implementa acest lucru vor oferi credibilitate prin acțiunile întreprinse și vor fi considerate atractive.

2. Impactul pozitiv asupra costurilor

Clădirile care folosesc surse regenerabile pot reduce semnificativ costurile, cu impact pozitiv asupra veniturilor generale, prin menținerea unui echilibru pe termen lung. De exemplu, Ernst & Young a realizat un studiu bazat pe răspunsurile oferite de 525 de manageri din cadrul lanțului de aprovizionare al unor corporații privind practicile de sustenabilitate. Rezultatele arată ca 60% dintre aceștia consideră că reducerea costurilor reprezintă unul dintre motivele-cheie pentru implementarea unei strategii coerente și vizionare.

Cheltuielile legate de energie pot fi diminuate prin folosirea panourilor solare, a iluminatului inteligent, a senzorilor de mișcare, a soluțiilor pentru încălzirea și ventilarea spațiilor, a electrocasnicelor adaptate energetic sau a spațiilor pentru încărcarea mașinilor electrice. Pentru resursele de apă, se pot folosi senzori de măsurare și notificare în cazul depășirii unui anumit volum de consum. O altă variantă este colectarea apei de ploaie și utilizarea ei în diferite scopuri, precum udarea spațiului verde de care dispune clădirea de birouri.

Politica de gestionare a deșeurilor presupune, pe lângă obligațiile legale, utilizarea unui sistem de management sustenabil. Iar pentru un impact mai mic asupra mediului, se recomandă construirea și mentenanța clădirilor de birouri din materiale cu o amprentă de carbon redusă.

3. Crearea unei imagini pozitive pentru companie

Practicile de sustenabilitate aduc beneficii suplimentare și oferă oportunitatea de a face parte dintr-o echipă puternică și dintr-un mediu de lucru axat pe performanță. Angajații au încredere că își lasă amprenta într-un mod pozitiv și vor evolua în susținători activi ai unui astfel de mediu. În paralel, compania își va consolida imaginea pe care o are în fața consumatorilor, furnizorilor și investitorilor. În acest context, strategiile de marketing și de comunicare atent structurate și implementate vor transmite mesajele potrivite fiecărei categorii într-un mod echilibrat.

Xerox, Unilever, Schneider Electric, Puma, Sanofi, Henkel, Samsung și Société Générale fac parte din lista Lista Top 100 companii sustenabile la nivel mondial, conform Corporate Knights. Inițiativele acestora pot fi considerate studii de caz și analizate în cadrul businessului tău pentru obținerea unor informații valoroase.

Mediul de lucru va evolua și va oferi noi provocări zilnice. O viziune clară asupra viitorului va  ține pasul cu schimbările, dar este nevoie și de flexibilitate. Acest lucru se poate realiza prin sustenabilitate, colaborare cu angajații și o gestionare inteligentă a oportunităților pentru o afacere de durată și de succes.

Sursă foto: Freepik

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Sindromul impostorului.Umbra succesului care apasă pe umerii multora
23/11/2024 15:06

Într-o sală de conferinte elegantă dintr-un hotel central, Claudia priveste zambind inspre cei peste o sută de oameni care o ascultă fascinati. Este specialistă in tehnologie, invitată să sustin ...

Slugărnicia - Umbra docilității și a interesului personal
23/11/2024 14:04

Într-un colt de cafenea linistit, un angajat povesteste cu jumătate de zambet si o doză de frustrare ascunsă despre colegul care, cu o elegantă calculată, face reverente invizibile sefului de fiecare ...

Procrastinarea sau arta subtilă de a amâna viața
22/11/2024 12:39

Într-o dimineată linistită de marti, Andrei priveste absent ecranul laptopului său. Deadline-ul pentru un raport important este doar la cateva ore distantă, dar browserul său este deschis la un video ...

 Umbrele motivației pierdute. Când visele devin fragmente
22/11/2024 12:19

Într-un apartament mic, intr-un colt al orasului, Andreea isi priveste cana de cafea goală. Nu stie cand a răcit. Poate e de dimineată. Poate de ieri. În jurul ei, lucrurile par inghetate in timp ...

Persoanele care dețin termometre cu mercur riscă închisoarea
21/11/2024 19:16

 Dacă detii un termometru cu mercur, risti să te confrunti cu dosar penal. Conform articolului 359 din Codul Penal, simpla detinere a unui astfel de termometru constituie infractiune. Persoanele surprins ...

Hygge la bloc. Apartamente transformate în oaze de confort urban
21/11/2024 16:12

Într-un timp in care totul se miscă rapid, ideea de a crea un spatiu care incetineste ritmul vietii a castigat popularitate inclusiv printre ieseni. Blocurile standard de apartamente, candva criticate pe ...

Economia dietelor nesănătoase. Costurile ascunse ale alimentației procesate și fast-food
21/11/2024 15:56

Un hamburger suculent sau o portie de cartofi prăjiti, cumpărate in cateva minute si consumate pe fugă, par solutii rapide pentru mesele zilnice. Dar ce se ascunde dincolo de ambalajele colorate si sloganuri ...

Cuptorul de pizza de grădină: ce modele sunt cele mai populare și cum să-l folosești
21/11/2024 14:59

 Un cuptor de pizza de grădină este visul oricărui iubitor de preparate italiene autentice. Dacă iti place să organizezi seri in aer liber cu prietenii sau familia, gătitul in grădină poate deveni ...

Cum ne influențează culorile percepția și comportamentul?
21/11/2024 12:11

Cum ne influentează culorile perceptia si comportamentul? Culorile au un impact profund asupra perceptiei si psihicului uman. Fiecare culoare evocă emotii specifice si poate chiar să influenteze semnifica ...

Sărbătorile de iarnă cu alți ochi. Povești din copilărie privite cu ochii adultului
21/11/2024 10:45

Sărbătorile de iarnă cu alti ochi. Povesti din copilărie privite cu ochii adultului Tin minte si acum cat asteptam să vină iarna. În niciun caz pentru dorinta de a simti frigul, ci cel mai mult pen ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei