PlayStation 5 – cea mai bine vândută consolă de gaming la ora actuală
Dimensiune font:
Este de așteptat ca vânzările pentru consolele de gaming să fie, pentru următorii ani, dominate de compania SONY, chiar și cu actualele limitări de stoc ale PlayStation 5. Atât PlayStation 5 cât și rivalii săi rămân într-o situație dificilă, dar încă există șanse să mai fie lansat stoc pentru PS5 în anumite țări, până la sfârșitul lui 2020.
Șansele ca PlayStation 5 să se reîntoarcă în stoc sunt, totuși, încă foarte mici, deși s-a observat apariția unui stoc nou pe site-uri precum GAME, Walmart, Currys și PlayStation Direct. SONY a promis, încă din luna noiembrie, să găsescă soluții să readucă consola pe stoc cât mai repede, mulțumind clienților de pretutindeni pentru că au făcut din lansarea PlayStation 5 un real succes. A fost cea mai mare lasare a companiei, comparativ cu consolele din trecut, iar cererea pentru PlayStation 5 a depășit cu mult orice așteptare.
Mulți specialiști și analiști consideră că cererea pentru PlayStation 5 va rămâne în continuare foarte mare în următorii ani. Se speculează că SONY ar putea comercializa până la 64 de milioane de unități până în 2024, iar Microsoft, până la 42 de milioane de console Xbox, în aceeași perioadă de timp. Până la ora actuală, cererea pentru PlayStation 5 este cu mult mai mare față de cererea pentru Xbox Series X sau S sau pentru Nintendo Switch. Cu toate acestea și deși este foarte posibil ca PlayStation 5 să fie lider de piață în anii ce urmează, se estimează că diferența de unități vândute nu va fi la fel de mare ca cea dintre PlayStation 4 și Xbox One.
Dacă în trecut, în al patrulea an de la lansarea consolelor, Xbox vindea cam 41% din totalul de vânzări ale SONY, se preconizează o creștere de până la 63% din numărul total de vânzări al PlayStation 5, până în 2024, în ceea ce privește Xbox Series. Această creștere poate fi corelată cu creșterea, în timp, a utilizării cloud-ului pentru jocuri. Serviciile de cloud pentru jocurile video nu sunt încă foarte cunoscute și se speculează că, odată cu creșterea popularității acestor servicii, va exista o nouă competiție între consolele de gaming de pe piață.
Piața de cloud pentru jocuri video este momentan încă mică, având un număr destul de mic de abonați și generând 1.4 miliarde de dolari în 2020, sau aproximativ 1% din suma totală cheltuită pe jocuri video la nivel global. Se preconizează că, până în 2025, aceste servicii de cloud pentru gaming vor avea venituri de 12 miliarde de dolari sau aproximativ 7.5% din totalul cheltuit pe jocuri video la nivel global. Momentan, lansarea acestor servicii din partea Google (Stadia), Microsoft (Xbox Game Pass) și Nvidia (GeForce Now) a familiarizat gamerii dedicați cu conceptul de cloud pentru jocuri video. Mulți din utilizatori rămân totuși destul de șceptici. Cu toate acestea, nu va dura mult până se va răspândi. Conceptul este asemănător cu cel al aplicațiilor de streaming de muzică (Spotify, YouTube Music) sau a celor de filme (Netflix, Amazon Prime, HBO Go), doar că special pentru jocuri video.
Din cauza pandemiei, majoritatea persoanelor s-au îndreptat, la lansarea Sony PlayStation 5, către cumpărăturile online. Una din problemele principale ce s-a invit din cauza cererii mari a PlayStation 5, sunt software-urile robotizate ce achiziționează instant orice consolă listată online pentru a o comercializa la suprapreț pe site-uri precum Amazon. Această problemă nu a existat pentru România, întrucât a existat o perioadă de precomandă, de aproximativ 2 luni. Însă în țări precum America, unde a existat un stoc mult mai mare și, implicit o cerere mai mare, și în care magazinele comercializează noul PlayStation 5 la liber, fără precomandă, aceste software-uri detectează cu ușurință site-urile unde produsul revine în stoc și îl achiziționează instant. De aceea, au existat și foarte mulți clienți indignați că, deși au primit notificări, nu au apucat să achiziționeze noul PlayStation 5.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau