Top 10 mașini electrice în 2022
Dimensiune font:
Mașinile electrice sunt din ce în ce mai fiabile și de încredere, iar autonomia limitată, dimensiunile mici sau timpii lungi de încărcare devin probleme de domeniul trecutului.
În 2022, avem la dispoziție o gamă largă de mașini electrice, din clase și dimensiuni diferite, comercializate de diferiți producători auto. Multe dintre aceste opțiuni sunt capabile să parcurgă peste 300 Km dintr-o singură încărcare și oferă performanțe recmarcabile, la un preț decent având în vedere și
În cele ce urmează, ne vom uita la 10 mașini electrice pe care merită să le cumperi în 2022. Am ales 10 producători diferiți, clase și prețuri diferite pentru o mai mare diversitate a alegerilor.
Tesla Model 3
Tesla Model 3 a fost pentru prima oară prezentată în aprilie 2016, mașina intrând în producție în 2017.
Din 2017 până în prezent, Tesla Model 3 a crescut, s-a maturizat în tehnologie și performanțe. În ziua de azi, puteți comanda o Tesla Model 3 cu tracțiune spate sau integrală, în versiunile Standard, Long Range sau Performance.
În versiunea Standard, veți avea o autonomie WLTP de 491 Km și o accelerație 0-100 Km/h în 6,1 s. În versiunea Long Range, mașina oferă o autonomie declarată de 602 Km, o viteză maximă de 233 Km/h și 0-100 Km/h în 4,4 s.
Dacă veți alege modelul Performance, va trebui să sacrificați câțiva kilometri buni de autonomie, dar vă veți putea duela cu un Lamborghini Huracan până în limita vitezei legale.
Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 este o mașină electrică construită pe o platformă nouă, dedicată, cu spațiu interior generos și un aspect elegant și futurist. Ioniq 5 vine cu o autonomie declarată de aproximativ 480 Km și 3 niveluri de echipare.
Toate versiunile de masini Hyundai Ioniq primesc un ecran tactil de 12,4 inci, CarPlay și Android Auto. Bateriile beneficiază de o garanție de 8 ani și 160,000 Km.
Pe nivelul de echipare standard găsim o baterie de 58kWh, tracțiune spate și 170 CP. Nivelul de echipare mediu oferă tracțiune integrală și puțin mai multă putere – 217 CP. Dacă vă doriți echiparea de top, veți primi o transmisie cu două motoare ce dezvoltă 305 CP.
BMW iX
BMW iX este un SUV pur-electric care are aproximativ același gabarit și ampatament ca BMW X5. Este cel mai mare model electric BMW, întregind familia de masini BMW electrice, formată din BMW i3, BMW i4 și SUV-ul de clasă medie BMW iX3.
În funcție de nivelul de echipare, BMW iX oferă valori diferite de performanță și autonomie. BMW iX xDrive40 este modelul de bază, care produce 326 CP și 630 Nm și o accelerație de la 0-100 Km/h în 6.1 secunde. Bateria are o capacitate de 71 kWh și oferă o autonomie cuprinsă între 372 – 425 Km.
Modelul iX xDrive50 poate livra 523 CP și 765 Nm. Bateria are o capacitate de 105.2 kWh și o autonomie de până la 630 Km. Pentru iubitorii mărcii BMW M, iX vine și în versiunea de top M60, care dezvoltă 619 CP și 1100 Nm.
Mercedes-Benz EQS
Mercedes EQS este supranumit și “clasa S electrică” și poate fi comandat atât în versiunea de tracțiune spate sau tracțiune integrală.
Mercedes EQS 450+ prezintă un singur motor electric plasat pe puntea spate, care dezvoltă 333 CP și are o autonomie declarată de 748 Km. Versiunea Mercedes EQS 580 este echipată cu 2 motoare electrice (câte unul pe fiecare punte), care dezvoltă 523 CP, cu o autonomie declarată de 673 Km.
Volvo XC40 P8 Recharge
Volvo XC40 se poate încadra în segmentul compact de SUV sau chiar crossover. Versiunea electrificată de top a acestuia vine cu câte un motor pe fiecare punte, care dezvoltă împreună 408 CP și 660 Nm. Cuplul este livrat instantaneu pentru a te propulsa de la 0 la 100 Km/h în 4,9 secunde. Accelerația este vioaie, iar mașina te poate surprinde pe alocuri.
Conform datelor obținute în cadrul testelor WLTP, bateria de 75 kWh ar trebui să livreze o autonomie de peste 400 Km.
Peugeot e-2008
Tot în categoria de SUV-uri compacte sau crossovere electrice găsim și acest Peugeot e-2008. Accesibil la preț, modelul celor de la Grupul PSA vine cu o echipare destul de modestă în comparație cu alte modele din lista noastră: baterie de 50 kWh, 136 CP și 260 Nm. Autonomia estimată de producător este de 340 Km, dar va trebui să fiți foarte calmi la volan pentru a scoate această performanță.
Totuși, Peugeot e-2008 este o variantă foarte interesantă de mașină electrică. Prezintă un design cu linii îndrăznețe și un interior îndrăzneț. Bordul stratificat, luminile ambientale și cusăturile contrastante, dar mai ales butoanele fizice din consola centrală pot atrage multe priviri.
Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace a fost pentru prima dată lansat în 2018. De-a lungul anilor, a primit update-uri generoase, iar în prezent performanțele sale arată cam așa: 2 motoare electrice (câte unul pe fiecare punte) produc 395CP; o baterie lithium-ion de 90 kWh poate scoate o autonomie WLTP de 470 Km.
Viteza maximă este de 200 Km/h, iar accelerația 0-100 Km/h se produce în 4.5 secunde.
Volkswagen ID.4 GTX
GTX este cea mai performantă versiune a modelului ID.4. Este echipată cu două motoare electrice ce dezvoltă împreună 299 CP și 490 Nm și pot propulsa mașina de la 0 la 100 Km/h în 6.2 secunde. Viteza maximă este de 180 Km/h, iar autonomia declarată este de 482 Km. Bateria are 77 kWh.
KIA EV6
“Vărul” de la oraș al lui Hyundai Ioniq 5, KIA EV6 are o înfățișare mult mai futuristă și se bate cu BMW iX 3, Jaguar I-Pace și Skoda Enyaq pe piața din România.
O veți găsi în versiunea de 58 kWh pentru o autonomie standard de 394 Km sau în versiunea de 77 kWh, cu o autonomie extinsă de până la 506 Km WLTP.
Versiunea de top – KIA EV6 GT are un cuplu maxim de 740 Nm și dezvoltă 585 CP, care o propulsează de la 0 la 100 Km/h în doar 3,5 secunde, cu o viteză maximă de 260 Km/h.
EV6 oferă și capacități impresionante de încărcare la 800V sau 400V. Așadar, la 800V, o puteți încărca de la 10% la 80% în doar 18 minute. Pentru 100 Km, încărcarea durează nici mai mult nici mai puțin de 4.5 minute.
Skoda Enyaq iV
Skova Enyaq este primul SUV electric produs de Skoda. Nu vă lăsați păcăliți, însă. Nu este o Skoda ca oricare alta. Pentru prima dată în istoria recentă a mărcii, Skoda vine cu un model cu propulsie spate. Motorul și bateria de 77 kWh sunt însă așezate pe aceeași platformă folosită și la modelele Volkswagen ID.3 și ID.4.
Skoda Enyaq iV este propulsată de un motor electric de 204 CP și 310 Nm. Autonomia declarată de Skoda este una impresionantă de 534 Km, dar în realitate lucrurile nu stau tocmai așa.
Totuși, Skoda Enyaq iV este o mașină electrică ce oferă performanțe decente, un interior cu un design aerisit, inspirat și practic și un preț de achiziție bun.
Informațiile din articol au fost revizuite de catre specialistii in piata de vanzari auto BCCH Auto Switzerland.
Persoanele care doresc sa-si achizitioneze un vehicul electric pot gasi un sprijin de incredere in cei de la BCCH Auto Switzerland in tot procesul de achizitie.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau