9 ani de Palas Iași: o investiție de 310 milioane de euro, o contribuție la bugetul local și de stat de 39,6 milioane euro, peste 9.000 de locuri de muncă și un oraș pus pe harta investițiilor globale

Palas Iasi 01 (1)
Palas Iasi 02 (1)
Palas Campus (1)
Evenimente Palas Iasi
Infografic_Orase Renascute_Palas Iasi (1)

Dimensiune font:

| 03-06-2021 12:27

Pe 31 mai, Palas Iași a aniversat 9 ani de la inaugurare, materializați prin proiecte ambițioase și inovatoare, crearea de oportunități economice și sociale pentru oraș, precum și printr-o abordare integrată a ceea ce înseamnă dezvoltare urbană și economică. În cei 9 ani de existență, Palas Iași a repus capitala Moldovei pe harta orașelor europene în care merită să investești, să muncești și să trăiești, Iașul fiind în prezent al doilea cel mai bun oraș din Europa pentru investițiile în new-tech*, prin crearea a 75.600 mp de spații office premium.

 

Gândit încă de la început ca un proiect de regenerare urbană, cu multiple funcțiuni – office, retail, entertainment –, Palas Iași a marcat un pionierat în România în materie de dezvoltare real estate, iar impactul său poate fi privit din perspectivă economică, socială și urbană.

 

Amprenta economică a Palas Iași în 9 ani de existență

 

Cu o investiție de 310 milioane de euro, din care aproximativ 85 de milioane euro au fost alocate construcției celei mai mari parcări subterane din țară, cu cinci niveluri și 2.500 de locuri, unei grădini urbane de 5 hectare, modernizării rețelei de utilități și lucrărilor de consolidare a clădirilor istorice din zonă, ansamblul Palas Iași a generat în cei 9 ani un impact financiar direct care depășește 39,6 milioane de euro, reprezentând contribuția la bugetul local și la cel de stat, inclusiv cota de asociere, la zi, către Primăria Municipiului Iași.

 

Ansamblul mixed-use Palas a lansat brandul United Business Center (UBC), devenit ulterior rețea națională pe segmentul office, care s-a impus drept centru regional de business și a contribuit la infrastructura de birouri a orașului cu 7 clădiri certificate după standardele de sustenabilitate LEED, ce însumează 75.600 mp închiriabili. Este o contribuție semnificativă la atractivitatea investițională a regiunii, care s-a format dintr-o comunitate de peste 50 de companii globale, cu peste 8.000 de angajați. Cifre care s-au tradus într-un aport real, constant și major în creșterea calității vieții și în retenția talentelor locale.

 

Proiectul prin care s-a lansat conceptul de lifestyle center în România a adus pentru prima dată în inima Moldovei peste 270 de branduri, iar în componenta de retail lucrează peste 1.000 de persoane. În total, 9.000 de persoane au ca destinație zilnică de lucru ansamblul din centrul Iașului.

 

În 2020, IULIUS a lansat lucrările la Palas Campus, cea mai mare clădire office ca suprafață din România – 54.000 mp office, 6.000 mp retail –, o extindere firească a Palas Iași. Investiția de peste 120 de milioane de euro, ce va fi livrată în 2022, este gândită ca un proiect complex de revitalizare a unei zone centrale insuficient dezvoltate, printr-un concept mixed-use în sine, care să o redea comunității. De altfel, Palas Campus este și prima investiție autohtonă care a primit un credit verde acordat de către International Finance Corporation, parte a Băncii Mondiale, pentru dezvoltare sustenabilă. Peste 5.000 de noi locuri de muncă vor fi create aici, impactul noului proiect fiind și la nivel de infrastructură și mobilitate urbană, prin investiții de 35 milioane de euro.

 

Palas Iași, inima orașului și a comunității

 

Cu peste 19 milioane de vizite anual, Palas Iași este cel mai vibrant loc al Iașului și punctul de întâlnire al comunității, acesta fiind unul dintre principalii generatori de evenimente sociale și culturale ale orașului. Odată cu inaugurarea proiectului, ieșenii au primit o grădină spectaculoasă de 5 hectare, de inspirație renascentistă, așa cum doar în marile metropole ale lumii putem întâlni, unde sunt expuse și vestigiile fostei Curți Domnești și unde, anual, se organizează nenumărate evenimente, caravane cinematografice, concerte ale Filarmonicii, campionate sportive, festivaluri de food și de muzică, proiecții 3D, spectacole etc.

 

Tot pentru a veni în întâmpinarea nevoii comunității pentru infrastructură culturală și de divertisment, în 2017 a fost inaugurat Amfiteatrul Palas, cu 460 de locuri, o investiție de 1,2 milioane de euro. De altfel, în pandemie, parcul Palas și Amfiteatrul au devenit locurile unde au putut fi organizate în siguranță evenimente culturale, educaționale și artistice.

 

Ca parte a angajamentului pentru comunitate, Palas Iași a lansat programe și proiecte de promovare a oportunităților pe care le oferă orașul pentru tineri: caravane în regiune pentru promovarea Universităților, Săptămâna Porților Deschise la UBC, Târg de meserii, programe de training, mentorat și internship pentru elevi și studenți și multe altele.

 

În 2019, ca urmare a recenziilor foarte bune din partea turiștilor, obținute constant, TripAdvisor a oferit Palas Iași distincția „Hall of Fame”, titlu care se acordă după obținerea timp de cinci ani consecutivi a „Certificatului de Excelență’’.  

 

*Sursa: clasamentul Tech Cities of the Future 2020/2021 - fDi Intelligence și TNW

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei