„Bombă cu ceas” la noul terminal al Aeroportul Iaşi!

1 aeroport terminal 2

Dimensiune font:

| 08-08-2023 08:15

Aeroportul Iaşi are în derulare un proiect de extindere a schemei organizatorice, iar odată cu darea în folosinţă a noului terminal, T4, şefii aerogării vor fi nevoiţi să crescă numărul angajaţilor cu 40 la sută. Este vorba de personal care să opereze atât în noul terminal, de agenţi de securitate, de oameni pregătiţi să gestioneze parcarea, mentenanţa pe zona aeriană, oameni care să asigure siguranţa şi securitatea zborurilor. Ori, măsurile de austeritate propuse de Guvern printr-un proiect de OUG prin care se impun tăieri de posturi vacante, modificarea organigramei, restricţii privind cheltuielile şi achiziţiile pun în pericol funcţionalitatea aeroportului.

 

„Consider că este foarte importantă reanalizarea acestei OUG astfel încât măsurile să nu vizeze şi regiile autonome care administrează aeroporturi, pentru a nu afecta negativ traficul aerian din România şi pentru a nu pune în pericol siguranţa şi securitatea zborurilor, spune şeful Aeroportului Iaşi, Romeo Vatră.

Directorul Aeroportului Iaşi, Romeo Vatră, spune că măsurile de austeritate pregătite de guvernul Ciolacu pentru reducerea deficitului bugetar reprezintă un nonsens atunci când vine vorba de buna funcţionare a marilor aeroporturi din ţară şi de siguranţa traficului aerian. Măsurile de austeritate propuse prin acest proiect de OUG, prin care se impun tăieri de posturi vacante, modificarea organigramei, restricţii privind cheltuielile şi achiziţiile, nu se pot aplica şi în cazul aeroporturilor”, spune Romeo Vatră, directorul Aeroportului Iaşi. Pe de altă parte, acesta consideră că proiectul legislativ are unele articole pline de ambiguitate, lăsând impresia nu doar de neclaritate, ci şi că pare însăilat pentru că pune în aceeaşi oală toate entitatile publice, fără să ţină cont de modul de finanţare şi specificul activităţii, de nevoile de dezvoltare ale aeroporturilor. Înțeleg necesitatea măsurilor de austeritate din sectorul bugetar, dar consider că este necesară o analiză serioasă și o revizuire a acestui OUG pentru a nu afecta negativ traficul aerian din România și pentru a nu pune în pericol siguranța și securitatea zborurilor”, spune Romeo Vatră.

Vatră: „Nu mai suntem în pandemie”

Şeful Aeroportului ieşean trecut în revistă proiectul de OUG privind măsurile de austeritate pe care guvernul Ciolacu intenţionează să le aplice în perioada următoare pentru reducerea deficitului bugetar. Am constatat că se aplică şi regiilor autonome, inclusiv celor care administrează aeroporturile.  Conform legislației naționale și europene, aeroporturile care au trafic anual de peste 200.000 de pasageri se autofinanțează exclusiv din veniturile încasate. Pentru asigurarea funcționării, aeroporturile cu trafic mai mic primesc fonduri de la bugetul Consiliului Județean. Pentru aeroporturile care se autofinanțează este expres interzisă finanțarea din bugetul local sau central, orice astfel de finanțare fiind considerată ajutor de stat. Deci, aceste aeroporturi nu contribuie la deficitul național, pentru că nu lucreaza cu fonduri publice”, spune Romeo Vatră.

În schimb, managerii acestor mari aeroporturi au obligaţia, conform legislaţiei europene, să asigure şi să aloce resursele financiare pentru a respecta stardardele foarte stricte de siguranţă şi securitate privind operaţiunile aeroportuare.

Nu suntem în situaţia din timpul pandemiei când s-au luat măsuri de austeritate, în condiţiile în care în care nu erau zboruri şi traficul era spre zero. În această perioadă traficul a crescut peste cotele de dinaintea pandemiei. Sunt două milioane de pasageri. La unele aeroporturi asistăm la explozii ale traficului şi la cifre record, cum ar fi Iaşi şi Suceava, a spus Romeo Vatră. 

O ordonanţă sinonimă cu un dezastru

Mai mult decât atât, mai toate aeroporturile din ţară au în plină desfăşurare implementare proiecte de modernizare. Astfel, prin programe europene sunt derulate prin POIM, extinderi sau construcţii de terminale noi, investiţii în platforme, piste sau căi de rulare. Toate acestea sunt investiţii strict necesare unui aeroport pentru a face faţă traficului. La Iaşi situaţia este şi mai dificilă. Proiectul noului terminal riscă să fie afectat de această OUG care ar trebui să intre în vigoare de la jumătatea lunii august.

Aeroportul Iaşi are în derulare un proiect de extindere a schemei organizatorice. Suntem nevoiţi ca odată cu darea în folosinţă a noului terminal, T4, să creştem numărul de personal cu 40 la sută. Vom fi blocaţi şi afectaţi foarte mult de această ordonanţă, pentru că ne va îngheţa cultura organizatorică. La nivelul construcţiei noului terminal care este foarte mare, are 31.000 de metri pătraţi.  Avem nevoie de oameni pe care să-i angajăm pentru a opera atât în noul terminal, pentru a creşte numărul agenţilor de securitate, să avem oameni pregătiţi a gestiona parcarea, mentenanţa pe zona aeriană, oameni care să asigure siguranţa şi securitatea zborurilor. Din punctul nostru de vedere, acest OUG este un dezastru. Evident, nu e doar cazul Iaşului, e valabil pentru toate aeroporturile care au contracte pe POIM, a spus Romeo Vatră.

Însă toate acestea pot fi blocate de măsurile de austeritate propuse prin acest proiect de OUG, prin care se impun tăieri de posturi vacante, modificarea organigramei, restricţii privind cheltuielile şi achiziţiile. Pentru aeroporturile care se pregătesc de dezvoltare reprezinta un non sens. Prin această OUG vom fi nevoiţi, blocaţi chiar, să ne adaptăm nevoilor de dezvoltare pe care le avem. De aceea, consider că este foarte importantă reanalizarea acestei OUG astfel încât măsurile să nu vizeze şi regiile autonome care administrează aeroporturi, pentru a nu afecta negativ traficul aerian din România şi pentru a nu pune în pericol siguranţa şi securitatea zborurilor, a spus Romeo Vatră. Laura RADU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei