„Dacă cedează sistemul ieşean de sănătate, pică întreaga Moldovă!”

Dimensiune font:

| 05-04-2020 23:47

 * dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi

 

- Domnule preşedinte, spitalul mobil regional – o iniţiativă perfectă pentru a suplini lipsa spaţiilor de cazare pentru pacienţii cu noul coronavirus, a intrat în faza numărătorii inverse. Care sunt paşii de urmat, în regim de urgenţă, pentru materializarea acestui proiect?

- Noi trebuie să învăţăm din greşelile făcute în alte ţări care au trecut deja prin etapa în care vom ajunge şi noi cât de curând. Avem în vedere adoptarea unor măsuri pe care le-au luat statele ce au depăşit deja acest moment, iar una dintre cele mai bune măsuri pe care le-am putea implementa în Moldova este construirea unui spital regional mobil. Să nu uităm că Moldova este regiunea cu cea mai mare expunere, în special din cauza migraţiei cetăţenilor din ţări aflate în zona roşie, şi mai ales să ţinem cont de faptul că avem cel mai mare focar de COVID-19 din ţară la graniţa cu Iaşul, la Suceava, care e scăpat de sub control! Prin urmare, instalarea unui spital mobil în afara marilor aglomerări urbane este o măsură de maximă necesitate. Practic, este necesar să luăm noi măsuri concrete, ferme şi rapide, care să asigure capacitatea de tratament a pacienţilor infectaţi cu noul virus, în acelaşi timp cu creşterea gradului de siguranţă a personalului medical.

Trebuie să respectăm prevederile legale în materie de achiziţii publice; urmează transportul, care este de douăzeci de zile şi alte şapte zile montarea. Teoretic, la începutul lunii mai vom avea acest spital”

- Bacăul va contribui cu 4,1 milioane de euro, Neamţul cu 3,2 milioane euro... Ce se întâmplă cu celelalte consilii judeţene judeţe din Moldova? Nu sunt interesate sau consideră că pot face faţă pandemiei la nivel local...?

- Eu de două săptămâni am făcut demersuri la toate unităţile administrativ teritoriale din Moldova şi îmi pare foarte rău că în afară de consiliile judeţene din Neamţ şi Bacău nu a răspuns nimeni. Au spus doar că sunt de acord, însă, să vină cu ceva concret, să ajute, să se implice în acest proiect, nu! Un detaliu foarte important pe care vreau să-l aduc în discuţie este acela că, ulterior, banii investiţi se pot recupera de la Comisia Europeană, din fondurile speciale.

- La 1 mai vom avea, aşadar, acest spital, la Leţcani?

- Noi vom demara imediat procedurile de achiziţie, pentru că nu este timp de pierdut. Fiecare zi, fiecare clipă, fiecare oră sunt importante. La ora actuală avem suma necesară achiziţionării spitalului. Vom avea imediat adunarea generală a Euronest, care este format din cele şase consilii judeţene din Regiunea de Nord-Est, urmând să facem contractul, scrisorile de garanţie, acreditivul bancar. Sunt procedurile legale care trebuie urmate, trebuie să le respectăm deoarece criza va trece şi nu vrem să fim traşi la răspundere pentru achiziţia acestui spital.

- Nu se putea achiziţiona mai întâi spitalul şi apoi făcute plăţile?

- Noi nu avem posibilitatea să dăm banii în avans. După toate demersurile legale, pe care nu le poţi face în două zile, deoarece trebuie să respectăm prevederile legale în materie de achiziţii publice; urmează transportul, care este de douăzeci de zile şi alte şapte zile montarea. Teoretic, la începutul lunii mai vom avea acest spital.

Guvernul cumpără acum 200 de ventilatoare pentru toată ţara, iar noi am cumpărat 43, în ianuarie, doar pentru spitalul de Neorochirurgie! Când am preluat mandatul de preşedinte al Consiliului Judeţean, bugetul instituţiei era de 680 milioane de lei. Acum, în acest an, am acordat doar pentru spitale mai mult decât bugetul din anul 2016”

- Conform ultimelor estimări, ne aşteaptă o perioadă complicată, cu o accelerare a numărului de cazuri COVID-19...

- Toată pandemia va dura încă două, trei luni. Nu înseamnă că vom avea vârful pe data de x, iar până la data y e gata totul. Este necesar să realizăm că suntem cu o lună în spatele Spaniei, Italiei şi Germaniei în ceea ce priveşte evoluţia şi răspândirea bolii. Practic, în următoarea perioadă este foarte probabil să urmeze o avalanşă de cazuri care vor necesita asistenţă medicală specializată.

- Există un plan privind asigurarea personalului medical care să lucreze în viitorul spital?

- Împreună cu directorii, cu managerii celorlalte spitale pe carte le avem în subordine am realizat, de două luni, un Comitet de urgenţă, unde analizăm toate problemele legate de aprovizionarea cu materiale a unităţilor medicale. Este adevărat că, pentru unele cadre medicale care nu sunt în prima linie nu este atât de important, însă echipamentele specifice pentru cei din prima linie sunt absolut necesare. Aceştia, când au contact cu pacienţii declaraţi pozitiv, trebuie să aibă echipament de maximă protecţie. Sunt protocoale foarte clare şi nu trebuie să ne batem joc de materiale, care nu sunt inepuizabile.

- Au sufieciente fonduri spitalele, acum, pentru astfel de achiziţii?

- Am acordat cel mai mare buget din istoria Iaşului pentru spitalele din subordinea Consiliului Judeţean tocmai pentru ca toate aceste unităţi să-şi achiziţioneze materiale şi echipamente. Drept dovadă, noi am achiziţionat 43 de ventilatoare în luna ianuarie, când nimeni nu se gândea la pandemie... Să nu uităm de asta! Guvernul ia acum 200 de ventilatoare pentru toată ţara, iar noi am cumpărat 43 doar pentru spitalul de Neurochirurgie! Să vă faceţi o idee, când am preluat mandatul de preşedinte al Consiliului Judeţean, bugetul instituţiei era de 680 milioane de lei. Acum, în acest an, am acordat doar pentru spitale mai mult decât bugetul din anul 2016. Nu mai spun că avem de finanţat şi drumuri judeţene şi multe alte obiective.

Trebuie să fim pregătiţi pentru ceea ce este mai rău! Deocamdată, capacitatea de preluare este gestionată foarte bine. La spitalul mobil vom avea alte 70 de ventilatoare, deci se va dubla, pur şi simplu, capacitatea actuală a Iaşului!”

- A fost o măsură în concordanţă cu ceea ce avea să urmeze în materie de COVID-19 sau doar o simplă coincidenţă?

- Mesajul, îngrijorarea mondială a existat din decembrie. Numai cine nu a vrut nu a făcut şi nu vreau să afirm altceva, deoarece suntem sub incidenţa ordonanţelor militare, dar voi spune mai multe după ce va trece acestă stare de urgenţă. Revenind, existau informaţii pe sursele diplomatice, deci ştiam ce se petrece şi am luat măsuri. În februarie, când am făcut acea simulare de coronavirus pentru medici, nu a fost întâmplător. Drept dovadă, nu avem cadre medicale infectate în Iaşi. Sunt infectate câteva cadre medicale, la Spitalul de Boli Infecţioase, dar acestea sunt venite din exterior. Dacă se respectă cu stricteţe protocoalele de siguranţă, nu sunt probleme. După cum vedeţi, Iaşul, care are cea mai mare populaţie, după Bucureşti, are foarte puţine cazuri de COVID-19, ceea ce înseamnă că am gestionat foarte bine situaţia, până acum! Suntem sub suta de cazuri, comparativ cu Suceava, care are peste 1.000, şi am atras atenţia de două săptămâni să nu se aducă pacienţii aici, pentru că izolarea focarului se face concentric. Ceea ce, după 2 săptămâni, au făcut şi ei..

- Spuneaţi că este o chestiune de timp până când capacitatea de preluare a judeţului Iaşi, dar şi a celorlalte judeţe ale Moldovei, va fi depăşită. Care ar fi această capacitate şi unde ne aflăm în acest moment?

- Sunt nişte modele matematice după care se calculează extinderea virusului. Repet, nimeni nu poate să ne spună când va fi finalul pandemiei. În funcţie de măsurile ce vor fi luate în următoarele săptămâni, vom şti. În plus, noi avem în zona Moldovei aproape 400.000 de cetăţeni plecaţi în exterior şi nu ştim ce se va putea întâmpla, cât va dura totul... Trebuie să fim pregătiţi pentru ceea ce este mai rău! Deocamdată, capacitatea de preluare este gestionată foarte bine, iar acest spital mobil, cu o capacitate de 250 de paturi şi aproape 70 de locuri de terapie intensivă va fi o zonă tampon, pentru trierea pacienţilor. Vom avea alte 70 de ventilatoare, deci se va dubla, pur şi simplu, capacitatea actuală a Iaşului!

- Consiliul Judeţean a alocat, în ultimele două săptămâni, sume considerabile – peste 7,3 milioane lei, pentru acţiuni de prevenire şi combatere a noului virus. Suma este una considerabilă şi aş dori să vă întreb unde anume şi pe ce au mers aceşti bani?

- În acest an, am alocat peste 50 la sută din bugetul Consiliului Judeţean pentru spitale, pentru a-şi lua tot ceea ce este necesar funcţionării în parametri normali. Am alocat bani suficienţi pentru spitale încă din luna ianuarie, pentru a ne pregăti pentru ce urmează. La ora actuală avem tot ceea ce este necesar, deşi, este adevărat, depozitele şi materialele necesare se epuizează... În mod normal, la Spitalul de Copii, de exemplu, se consumau, zilnic, 50-100 de măşti şi mănuşi, iar acum doar personalul medical consumă peste 1.500 de măşti pe zi! Am avut câteva tone de dezinfectanţi şi am avut zeci de mii de halate, măşti, combinezoane, care se consumă, dar reaprovizionăm în permanenţă depozitele, să nu rămânem fără materiale. Acesta este marele secret pentru a ţine pandemia departe de cadrele medicale.

Vom face toate eforturile să fie cât mai puţine pierderi, să se răspândească cât mai puţin coronavirusul acesta şi vrem în mod special să ferim Iaşul”

- Ce se va întâmpla în cazul în care şi acest spital mobil va fi depăşit din punct de vedere al capacităţii? Există un plan de rezervă pentru o astfel de situaţie?

- Avem , desigur, şi un plan B. Discutăm de lucrul acesta din luna februarie, dar mai întâi să vină spitalul şi vom vedea ce va fi. Eu cred că, cu ceea ce avem la ora actuală, cu spitalele din subordinea Consiliului Judeţean, cu spitalele care mai sunt în municipiul Iaşi cu siguranţă vom face, sau sper să facem faţă pandemiei. Vom face toate eforturile să fie cât mai puţine pierderi, să se răspândească cât mai puţin coronavirusul acesta şi vrem în mod special să ferim Iaşul. Dacă Iaşul, dacă sistemul medical ieşean pică, atunci pică toată Moldova! Va trebui să avem foarte multă grijă şi să respectăm protocoalele şi să fim foarte atenţi la fiecare pas pe care-l facem. Orice pas, orice oră, orice zi contează!

- Există probleme generate de această pandemie în teritoriu, pentru care aţi fost solicitaţi cu sprijin financiar sau material?

- Aceste probleme sunt gestionate de Prefectură, pentru zona de carantină. Noi am apelat la constructorii care fac lucrări pe drumurile judeţene, la primării, la aşezămintele de cult, magazine, să facă dezinfecţie. Sunt măsuri care trebuiesc luate, măsuri de pregătire... Facem eforturi deosebite să ţinem situaţia sub control şi asta se vede. Dacă în tot judeţul Iaşi avem la ora actuală avem 88 de pozitivi, la aproape un milion de locuitori, asta spune totul!

- Credeţi că se impune o recalibrare a întregului sistem sanitar după această tristă experienţă cu COVID-19? Veţi acţiona în consecinţă în spitalele din subordine?

- În primul rând, ar trebui ca toate spitalele să ia ca model spitalele din subordinea Consiliului Judeţean Iaşi şi atunci se va schimba mentalul în întreg sistemul medical.

A consemnat Dan M.BREZULEANU

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:23

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Apare o nouă meserie în România: „Este unic în Uniunea Europeană”
28/04/2025 19:27

* „Am pornit acum două săptămani, pentru 2.000 de experti in dezvoltare durabilă. Este unic in Uniunea Europeană. Vom avea pană la sfarsitul anului, printr-un curs post-universitar, dar numai a ...

Insectele le dau mari bătăi de cap ieșenilor
28/04/2025 19:27

 Sosirea sezonului cald reprezintă si startul perioadei in care tot mai multe persoane au de-a face cu intepăturile de insecte. Fie că vorbim despre albine, viespi sau căpuse, acestea pot fi extrem de ...

Și-a vândut copilul direct din Maternitate, pentru 5.000 de lei
28/04/2025 19:25

* o tanără de 19 ani a luat bebelusul direct de pe sectia de Neonatologie a Spitalului Judetean Bacău fără ca vreun cadru medical să o vadă * mama s-a declarat surprinsă, initial, dar apoi s-a constatat ...

O adolescentă din Târgu Frumos s-a înecat din cauza unui urs
28/04/2025 19:25

O elevă de la Liceul Teoretic „Ion Neculce” din Targu Frumos s-a inecat in lacul de acumulare Frumoasa. Adolescenta s-a speriat de un urs, a fugit şi in alergare s-a dezechilibrat şi a căzut in ...

„1 Mai muncitoresc” - Zonele de agrement ale Iașului vor fi luate cu asalt
28/04/2025 19:23

 * ca in fiecare an, zonele de agrement Ciric, C.A. Rosetti sau Cetătuia vor fi la mare căutare in randul amatorilor de grătare * totodată, si zonele impădurite ale Iasului vor fi luate cu asalt de ce ...

Viața pe muchie de leafă. Cât de greu e să supraviețuiești cu salariul minim în Iași
28/04/2025 18:10

  Pe străzile Iasului, sub vitrinele luminate si panourile optimiste despre „dezvoltare si oportunităti”, realitatea are alt chip. Este chipul celor care muncesc 10 ore pe zi pentru a plă ...

Amintiri despre... amintiri. Aşa a început fotbalul la Politehnica Iaşi. Scurtă incursiune în istoria clubului
28/04/2025 18:08

  În  urmă cu aproape trei decenii, am ajuns, in urma unei invitaţii, acasă la profesorul Nicolae Popinceanu, pe str.Ibrăileanu. Am petrecut cateva ore in compania distinsului dascăl, care ...

Spitalele ieșene au angajat 14 preoți
28/04/2025 18:04

* BOR organizează concursuri si aprobă candidatii, apoi impune castigătorii in organigrama spitalelor, unitătile medicale plătindu-le salariile * la Iasi, salariul cel mai mare il plăteste Spitalul de Neu ...

34 de radare vor monitoriza traficul din Iași, zi de zi!
28/04/2025 18:04

  Numărul unitătilor care compun sistemul e-Sigur a depăsit, luna aceasta, 700 in intreaga tară, pe drumurile naţionale, ceea ce corespunde, in medie, la 15 asemenea sisteme in fiecare judet! Sistem ...

Autostrada Unirii A8 avansează. Șapte tuneluri aduc Iașul mai aproape de Ardeal
28/04/2025 17:15

Ministerul Transporturilor a anuntat că marti, 29 aprilie, la ora 11.00, va avea loc semnarea oficială a contractului pentru proiectarea si executia lotului Pipirig – Leghin, parte din Autostrada Unirii ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei