A fost stabilit vinovatul accidentului de la Hotel Europa
Dimensiune font:
Pe 16 martie, un tramvai fără frâne a intrat în plin în maşinile staţionate la semafor, în intersecţia de la Hotel Europa * s-a bănuit încă de atunci că au fost probleme cu sistemul de frânare al vagonului * ancheta finalizată de cei de la CTP Iaşi a scos la iveală faptul că a avut loc afectarea unui dispozitiv electric ce avea rolul de a asigura tensiunea de comandă a vagonului imediat după ce tramvaiul a lovit o maşină care i-a tăiat calea
Compania de Transport Public (CTP) a demarat o anchetă pentru stabilirea cauzelor care au condus la producerea accidentului de ieri, de pe strada Anastasie Panu, în care un tramvai scăpat de sub control a avariat şase maşini aflate la stopul din intersecţia de la Hotel „Europa”. Tramvaiul nu a putut încetini pe măsură ce s-a apropiat de intesecţia A. Panu cu Elena Doamna, izbind două maşini, care, la rândul lor, au ricoşat în alte patru autoturisme. Printre maşinile tamponate se numără şi un Mercedes aparţinându-i consilierului local Ciprian Bostan.
Imediat după accident, primarul Mihai Chirica a oferit o explicaţie prin care exclude o defecţiune a sistemului de frânare. „Din punctul meu de vedere, vatmanul şi-a pierdut puţin firea, după ce unul dintre autoturisme i-a tăiat calea şi s-a aşezat pe calea de rulare, motiv pentru care pe ultimii şase metri înainte de coliziune, tramvaiul a frânat. Cu alte cuvinte, frânele mijlocului de transport în comun funcţionau, lucru confirmat de altfel şi de specialişti. Accidentul produs ieri a scos încă o dată în evidenţă faptul că indisciplina în trafic este una majoră, iar cel care a provocat accidentul este cel care a tăiat calea tramvaiului, neasingurându-se deloc atunci când a sărit în faţa mijlocului de transport în comun”, a declarat atunci primarul Mihai Chirica.
Vatmanul n-are nicio vină
Între timp, au fost finalizate cercetările privind cauzele ce au dus la producerea evenimentului de circulație din data de 16 martie, în care a fost implicat vagonul de tramvai cu număr de parc 112, respectiv numărul de înmatriculare IS 0354. Comisia tehnică a stabilit că la plecarea pe traseu, tramvaiul era funcțional, lucru absolut logic având în vedere faptul că toate mijloacele de transport care ies la stradă sunt verificate înainte privind starea tehnică. Însă în urma primului impact, cauzat de autoturismul care a intrat pe calea de rulare a tramvaielor fără a se asigura, a avut loc afectarea unui dispozitiv electric ce avea rolul de a asigura tensiunea de comandă a vagonului, implicit a două din cele trei sisteme de frânare ale vagonului de tramvai. Cu alte cuvinte, frânele s-au defectat imediat după prima coliziune, aşa cum pronosticaseră iniţial şefii CTP Iaşi. Cel de-al treilea sistem de frânare a rămas acționat până la oprirea tramvaiului. Documentația întocmită de comisia tehnică, a fost transmisă comisiei din cadrul Poliției Rutiere Iași care se ocupă de caz, urmând ca aceasta să finalizeze dosarul de cercetare. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau