„Prin prin kinetoterapie, bebelușii reușesc să recupereze o etapă întârziată”

Dimensiune font:

| 21-12-2023 07:45

 * Dialog cu Ana Maria Costea, kinetoterapeut la Clinica Kinetera

- Care sunt principalele beneficii ale kinetoterapiei pentru dezvoltarea motorie a bebelușilor?

- Dezvoltarea motorie a bebelușilor este un proces extrem de complex, aceștia trebuind să integreze toate deprinderile motrice de bază pe parcursul primului an de viață. Însă, este important să înțelegem că ritmul dezvoltării este unic la fiecare copil, căci fiecare dintre ei are propriul ritm în descoperirea mediului exterior. Principalele deprinderi motrice sunt: ținerea capului, mișcările membrelor, rostogolirea, târâtul, statul în fund, mersul în patrupedie și mersul independent. Kinetoterapia în perioada de dezvoltare motrică reprezintă un element cheie și ajută la integrarea tuturor abilităților motrice. Totodată, prin kinetoterapie bebelușii reușesc să recupereze o etapă întârziată sau să dobândească una dintre deprinderile pe care nu a reușit să le bifeze. Prin kinetoterapie bebelușul se dezvoltă armonios, întrucât aceasta încurajează dezvoltarea abilităților motorii fine și a celei grosiere, precum apucarea, rostogolirea, ținerea capului și mișcările membrelor.

- Cum puteți ajuta un copil preșcolar să dezvolte coordonarea și echilibrul prin terapie?

- Coordonarea și echilibrul sunt aspecte esențiale ale dezvoltării copiilor preșcolari și joacă un rol primordial în capacitatea lor de a efectua activități zilnice și de a participa la diferite experiențe de joc și învățare. Aceste două abilități fundamentale sunt importante în viața preșcolarilor, în primul rând în ceea ce privește mersul, dezvoltarea armonioasă sau realizarea activităților zilnice. Un preșcolar care prezintă deficiențe de coordonare și echilibru poate întâmpina diverse provocări în viața de zi cu zi, care pot afecta diferite aspecte ale dezvoltării sale. Printre acestea putem aminti: dificultăți în efectuarea activităților motorii de bază, cum ar fi alergatul, săritul sau mersul pe bicicletă, scăderea stimei de sine, experiența recreativă scăzută, risc crescut de accidente sau limitarea interacțiunii sociale.

Un preșcolar care prezintă un deficit în ceea ce privește coordonarea și echilibrul, poate fi ajutat prin integrarea unor jocuri de echilibru, precum: mersul pe o linie sau săritul peste obstacole mici, jocuri cu mingea ce presupun aruncat și prins, astfel antrenând coordonarea ochi-mână, încurajarea de a merge pe role sau bicicletă, deoarece astfel putem îmbunătăți abilitățile de coordonare și echilibru sau diferite jocuri de construcție care ajută la dezvoltarea abilităților motorii fine. De asemenea, putem încuraja părinții să-și lase copiii de exemplu să se încalțe singuri, aceasta fiind o activitate prin care copilul își câștige independența, dar ei exersează și coordonarea și echilibrul.

În ceea ce privește preșcolarii, consider că oferirea unei varietăți de activități și jocuri care stimulează echilibrul și coordonarea,  contribuie la dezvoltarea armonioasă a acestora.

- Ce metode sau tehnici utilizați pentru a trata tulburările de dezvoltare motorie la copiii școlari?

- Tulburările de dezvoltare motorie la copiii școlari pot avea efecte negative semnificative asupra vieții lor din mai multe puncte de vedere. Aceste tulburări pot afecta nu doar performanța școlară, ci și starea emoțională și relațiile sociale.  În terapia cu școlarii care prezintă probleme de dezvoltare motorie, încerc să integrez metodele de recuperare sub forma unor jocuri și activități interactive. Astfel, eu ca și kinetoterapeut reușesc să îmi ating obiectivele stabilite, și anume integrarea abilităților motorii fine și grosiere, iar școlarii se distrează în timp ce realizează planul de recuperare. Aceste tulburări pot afecta capacitatea copiilor de a desfășura activități zilnice, cum ar fi scrierea, cititul, participarea la activități sportive sau sociale, iar din acest punct de vedere consider că este extrem de important începerea cât mai precoce a unui plan de tratament.

- Cum determinați necesitățile individuale ale fiecărui copil și planificați terapia în consecință?

- Determinarea necesităților individuale ale fiecărui copil și planificarea terapiei implică o evaluare atentă și o abordare personalizată. La prima ședința de kinetoterapie încerc să aflu cât mai multe detalii despre tulburarea copilului, iar pentru a realiza acest lucru inițial adresez diferite întrebări părinților prin care să pot afla cât de mult afectează patologia copilul, în ce stadiu se află sau când a apărut primul semn că ar exista o disfuncție. Mai apoi, realizez o evaluare inițială prin care pot înțelege în profunzime nevoile individuale ale copilului, aceasta implicând o analiză a istoricului medical, observații directe ale comportamentului și evaluarea directă a abilităților motorii. Pe baza informațiilor acumulate stabilesc obiective specifice pentru terapie, care sunt în concordanță cu abilitățile și nevoile individuale ale copilului. Aleg diferite metode și tehnici terapeutice care să răspundă nevoilor identificate în cadrul evaluării și care să fie specifice vârstei copilului, fie acesta bebeluș,  preșcolar sau școlar. Pe parcursul perioadei de recuperare monitorizez progresul copilului, iar în funcție de evoluția lui modific planul de recuperare.

- Cum puteți ajuta un copil să dobândească abilitățile necesare pentru a participa în mod eficient la activitățile fizice și sportive?

 

- Pentru ca un copil să participe eficient la activitățile fizice și sportive are nevoie să acumuleze un set divers de abilități motrice. Aceste deprinderi pot varia în funcție de vârstă, nivel de dezvoltare și tipul specific de activitate fizică sau sport. Principalele abilități necesare unui copil pentru a participa la activitățile fizice și sportive sunt integrarea mersului corect, alergatul și săritul, o bună coordonare, echilibru și stabilitate, precum și anumite abilități cognitive cum ar fi atenția sau planificarea mișcărilor în avans.

În cazul unui copil trebuie să știm cum să îi păstrăm atenția și să îi stârnim interesul, pentru a lucra și cum altfel putem face acest lucru decât prin joc. În practica cu copiii îmi place să îmi las creativitatea să ghideze, iar astfel reușesc prin jocuri și prin activități interactive să-i ajut să-și dobândească abilitățile necesare pentru a-și desfășura activitățile fie ele cele obișnuite sau de tip sportiv.

- Care sunt semnele de avertizare ale unor probleme motorii la copiii mici și cum ar trebui părinții să reacționeze?

- Semnele de avertizare ale unor probleme motorii la copiii mici pot varia în funcție de vârstă și etapa de dezvoltare. Este important să se înțeleagă că fiecare copil se dezvoltă într-un ritm propriu, iar diferențele individuale sunt normale. Spre exemplu, câteva semne care să arate întârzierea sau dificultatea copilului de a atinge etapele normale de dezvoltare motorie sunt: urmărirea de către părinți dacă bebelușul își ține capul, dacă se rostogolește, se târăște, stă în fund, mersul sau folosirea ustensilelor. În momentul în care părinții observă ca una dintre abilitățile motorii specifică etapei de dezvoltare a copilului întârzie sau nu este bifată, este indicat ca aceștia să se consulte cu un medic pediatru, care le poate oferi ghidare și sprijin în identificarea și abordarea problemelor motorii la copiii mici.

- Ce sfaturi și exerciții puteți oferi părinților pentru a sprijini dezvoltarea motorie a copiilor lor acasă?

- Este important ca părinții să înțeleagă necesitatea de a se implica activ în dezvoltarea motorie a copiilor lor. Astfel, ei pot sprijini acest proces prin activități simple și distractive, care să încurajeze mișcarea și dezvoltarea abilităților motorii fine și grosiere.  Pentru dezvoltarea abilităților fine părinții pot desena cu cei mici sau să facă puzzle-uri cu piese mici, să utilizeze jocuri lego, să modeleze plastilină sau să-și încurajeze copilul să folosească ustensilele de mâncat. Pentru dezvoltarea abilităților motorii grosiere părinții ar putea ieși cu copilul lor la o plimbare pe bicicletă, cu rolele sau cu trotineta în aer liber, să danseze cu cei mici prin casă, să iasă în aer liber și să realizeze diferite jocuri ce presupun alergare sau sărituri. Toate aceste activități trebuie să fie adaptate în funcție de vârsta și interesele copilului. În timp ce activitățile de dezvoltare motorie sunt importante, este la fel de crucial ca părinții să creeze un mediu care să încurajeze explorarea, joaca și bucuria mișcării.

- Cum abordați temerile sau rezistența unui copil față de terapie?

- Este normal ca unii copii să resimtă teama sau să manifeste rezistență în fața terapiei, fie din cauza unor experiențe anterioare, fie din cauza fricii de necunoscut. Atunci când observ că un copil are o temere sau o reticență față de terapie, încerc să vorbesc deschis cu el, să fiu cât mai zâmbitoare, să îi ofer un mediu cât mai plăcut, să empatizez cât mai mult, să integrez jocul în recuperare, iar dacă este posibil implic și părintii în ședință. La finalul ședinței le ofer copiilor recompense, iar pe parcursul acesteia îi încurajez cât mai mult. Fiecare copil este unic, așa că adaptez abordarea în funcție de nevoile și preferințele fiecăruia. Consider că o atitudine pozitivă și empatică sunt câteva caracteristici esențiale pentru a câștiga încrederea copilului și pentru a-l ajuta să depășească temerile sau rezistența în fața terapiei.

- Ce resurse sau materiale adiționale le recomandați părinților pentru a-i ajuta să înțeleagă și să susțină mai bine procesul de terapie?

- Există numeroase resurse și materiale disponibile pentru părinți, care pot oferi informații, sprijin și ghidare în înțelegerea și susținerea procesului de terapie pentru copii. Părinții pot citi cărți de specialitate care pot acoperi subiecte, precum terapia ocupațională, terapia fizică sau gestionarea tulburărilor de dezvoltare. Pot accesa site-uri sau bloguri de specialitate scrise de profesioniști în domeniu, care pot oferi părinților resurse utile și informații actualizate. Însă, cel mai important mod prin care părinții pot înțelege mult mai bine procesul de terapie este comunicarea cu pediatrul și terapeutul. Părinții pot avea întrebări sau nelămuriri pe parcursul terapiei, iar comunicarea deschisă le oferă ocazia de a discuta direct despre progresul copilului și pentru a găsi modalități eficiente de a susține procesul de terapie acasă.

- Cum se poate menține comunicarea între kinetoterapeut, părinți și cadrele didactice pentru a asigura o abordare coerentă și eficientă a dezvoltării motorii a copilului?

- Menținerea unei comunicări eficiente între kinetoterapeut, părinți și cadrele didactice este necesară pentru a asigura o abordare coerentă și eficientă a dezvoltării motorii a copilului. Această comunicare deschisă o putem menține prin organizarea unor ședințe periodice de informare între kinetoterapeut, părinți și cadrele didactice, pentru a discuta despre progresul copilului și strategiile folosite în terapie. O altă metodă este informarea părinților după fiecare ședință cu privire la evoluția copiilor și modificările ce au apărut pe parcursul terapiei. Totodată, putem invita părinții să participe la ședințele de kinetoterapie, astfel aceștia pot urmări cum lucrează copilul lor, iar această atitudine creează și o conexiune între kinetoterapeut și părinți.

Maura ANGHEL

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:39

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Falsuri pentru pădure: firmă din Suceava, suspectată că a trucat documente ANAF pentru a prinde licitații publice
22/03/2025 16:54

Poliţiştii din judeţul Suceava fac cercetări in rem intr-un dosar fals material in inscrisuri oficiale după ce o firmă care activează in domeniul exploatării masei lemnoase ar fi prezentat certificate e ...

Crin Antonescu, în fața liderilor PSD: 'Cu toţii vom câştiga, vă asigur, vă promit, marea bătălie a prezidenţialelor'
22/03/2025 16:31

„Alături, cu totii vom castiga marea bătălie a prezidentialelor”, asigură, sambătă, candidatul coalitiei PSD-PNL-UDMR la alegerile prezidentiale, Crin Antonescu. „Alături, cu toţii vom caştiga, ...

Ei sunt polițiștii care trebuie să ne apere: S-a împușcat în cap, înainte de a intra în tură
22/03/2025 16:01

Un poliţist de la o secţie rurală de poliţie din judeţul Bacău a fost găsit impuşcat, vineri seară, la scurt timp după ce a ridicat armamentul din dotare pentru a intra in tură. Tanărul, care active ...

Cu cât se vinde cocaina pe străzile din Iași
22/03/2025 14:12

* in scopul fidelizării consumatorilor si pentru inlăturarea unei eventuale concurente, membrii grupului anihilat de politisti in această săptămană ar fi vandut, la nivel stradal, cocaina la un pret cupri ...

Exproprieri la Prut. Statul plătește 2 lei/mp!
22/03/2025 14:04

* 16 ieseni vor fi expropriati in vederea realizării Podului peste Prut, din cadrul Autostrăzii Unirii A8 * acestia vor primi, in medie, 2,03 lei /mp * la exproprierile de anul trecut, pentru tronsonul Leghin ...

Tot mai multe ieșence solicită Poliției să le scape de soții furioși
22/03/2025 14:03

* anul trecut, la Iasi au fost emise 919 ordine de protectie, un adevărat record in materie, niciodată consemnat in capitala Moldovei, mai mult decat dublu fată de anul 2020! * profilul victimelor violentei ...

Doar 88 de ieșeni și-au înregistrat cazanele de țuică la Fisc
22/03/2025 14:03

* „În perioada 2022 - 2024 nu au fost intocmite decizii de impunere privind obligatiile fiscale declarate la solicitarea gospodăriilor individuale producătoare de tuică şi rachiuri din fructe, d ...

Rutiera din Iași a scos la stradă 7 radare!
22/03/2025 14:03

* Politia foloseste acum sistemul cu trepiede si carduri speciale, care permit transmiterea imaginilor la Directia Generală de Trafic * prin urmare, amenzile sunt expediate prin postă, fără a mai fi nevoie ...

UMF a atras studenți din 85 de state ale lumii!
22/03/2025 14:02

* cei mai multi studenti internationali provin din Franta (1.107), Maroc (344), Republica Moldova (263), Israel (218), Grecia (206) si Tunisia (164) * interesul tinerilor din străinătate pentru a studia la UM ...

Cel mai lung  lot al Autostrăzii A8 intră în execuție
22/03/2025 14:02

* astăzi a fost semnat contractul cu UMB pentru cel mai lung lot, Ditrău – Grinties: 1,2 miliarde euro, 38 kilometri * termenul de finalizare a acestui lot este de 54 de luni * este un proiect de o comp ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei