Activistul proautostradă Irinel Bucur face o radiografie meticuloasă a proiectelor de autostradă A7 (Ploieşti - Paşcani - Siret) şi A8 (Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni)
Dimensiune font:
Activistul proautostradă Irinel Bucur face o radiografie meticuloasă a proiectelor de autostradă A7 (Ploieşti - Paşcani - Siret) şi A8 (Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni). Iar concluzia este că birocraţii din diverse instituţii frânează în continuare evoluţia normală a proiectelor. Reproducem mai jos analiza activistului menţionat:
"Voi incerca sa fac prezint o situatie cat mai la zi, in baza informatiilor din spatiul public sau cele obtinute pe surse.
A7 Ploiesti - Buzau
- progresul pe lotul 1 incepe sa devina vizibil, constructorul ajungand la aproximativ 10%. E putin daca comparam cu altii si daca in 6 luni de la ordinul de incepere s-a ajuns doar aici, in urmatorul an pana cand trebuie sa fie gata sunt slabe sanse sa se faca diferenta de 90% fara o mobilizare exemplara!
-progresul pe lotul 2 este mic, doar 2% ajungand la 13-14% si la vizita ministrului de saptamana trecuta, nu s-a vazut o mobilizare exemplara. Ca si la lotul 1, exista si aici riscuri sa nu se incadreze in termenul contractual initial.
- lotul 3: s-a respins contestatia la clarificare si daca a ajuns motivarea de la curtea de apel, se poate face reevaluarea conform acesteia.
A7 Buzau - Focsani
- lucrurile merg bine la UMB
- la un lot s-au turnat azi primii km de asfalt A2, in numar de 3 si se va continua pana la 14km.
- progresul anuntat de ministru azi, pe un lot, e de 30-40% in conditiile in care ordinul de incepere a lucrarilor a fost dat in februarie.
- s-a furat putin startul si s-au facut decopertari inca din toamna dar aici nu erau probleme sa se efectueze si fara ordin de incepere.
- exista premise rezonabile sa vedem ca se da in folosinta, cel putin un lot, inainte de Ploiesti - Buzau, chiar daca aici termenul de finalizare e mai lung! As face un pariu ca anul acesta vedem un lot terminat daca o tine tot asa si asta ar pune pe butuci mitul chinezesc unde astia se chinuie la o centura ocolitoare!
A7 Focsani - Bacau
- s-a emis autorizatie de constructie pe lotul 1.
- contractele au fost semnate pt cele 3 loturi pe 15 dec 2022 si au o durata de executie de 30 luni.
A7 Bacau - Pascani
- s-au emis autorizatiile de constructie pt primele 2 loturi din cele 3. Al treilea lot care include si nodul turbion de intersectie a A7 cu A8 inca nu are emisa autorizat̗ia de constructie.
- dupa sarbatorile pascale se va intra la decopertari.
A7 Pascani - Suceava - Siret
- nu am o situatie la zi. Ar trebui ca proiectantul sa finalizeze curand studiile geo in ravenele de la Salcea. Nu mai avea mult de lucru.
A8 sectiunea I, Tg Mures - Miercurea Nirajului
- ora 23:24: licitatia este desuspendata, termenul de depunere a ofertelor fiind stabilit pe 27.04.2023. Clarificarile inca nu sunt disponibile spre a fi consultate.
A8 sectiunea III, Leghin (Vanatori Neamt) - Tg Neamt (Motca)
- licitatia a fost desuspendata miercuri si nu luni sau marti cum a anuntat conducerea CNAIR.
- astazi sunt disponibile si clarificarile, ieri la ora 18 cand am verificat, nu erau. Apar totusi ca fiind incarcate ieri la ora 21-22.
- noul termen de depunere a ofertelor este 19 aprilie 2023.
A8 sectiunea II, Miercurea Nirajului - Leghin (Vanatori Neamt)
- este un moment istoric! S-a emis luni acordul de mediu! Multumim Catalin Urtoi caci fara eforturile tale si implicarea tuturor factorilor politici si administrativi spre gasirea solutiilor la probleme ce parea imposibile, azi nu eram aici.
- s-a publicat in monitorul oficial si legea cu modificarile privind evaluarea masei lemnoase, ceea ce inseamna ca avem unda libera sa intram la indicatori.
- raportul Bei Passa inca nu a venit si presimt ca cineva nu doreste ca acesta sa vina pentru a nu avea si o a doua opinie cu o alta varianta in care se poate continua acest proiect! O spun apasat ca sa afle toti!
- in acest moment sunt 3 sectoare cu studiile de teren efectuate partial, iar conform unei raportari din ianuarie 2022 de la CNAIR, situatia pe aceste 3 sectoare se prezinta astfel:
1. T1S3: foraje 894ml executati in 42 foraje. Geofizica efectuata 11.816ml prin 94 profile.
2. T2S1: foraje 2742ml executati in 142 foraje. Geofizica efectuata 10.291ml prin 185 profile.
3. T2S2: foraje 499ml executati in 21 foraje. Geofizica efectuata 10.525ml prin 191 profile.
Astazi voiam sa solicit CNAIR in sedinta sa confirme cifrele de mai sus, cifre pe care le am tot de la dansii dar din ian 2022 si daca nu sunt corecte, sa ne spuna cifrele corecte. La fel si proiectantul ca avem nevoie sa auzim ambele opinii.
Totodata reiterez faptul ca inca de la inceputul lunii ianuarie 2023 se stia ca se va obtine acordul de mediu pentru sectiunea II si documentele in vederea inchiderii contractului trebuia sa fie deja gata, negocierile finalizate si totul semnat, a doua zi dupa obtinerea acordului de mediu, lucru comunicat public ca singura conditie ca sa se inchida contractul e reprezentata de obtinerea acordului de mediu.
Saptamana aceasta am inteles ca au fost ceva discutii intre proiectant si CNAIR dar nu cunosc detaliile. Saptamana urmatoare (aceasta - n.n.) este obligatoriu ca acest contract sa se inchida, SF-ul sa se receptioneze si sa se treaca la aprobarea acestuia in CTE la CNAIR si MT, urmand apoi interministeriala dupa decizia politica ce va stabili modalitatea de continuare a proiectului, modalitate pe care noi o sustinem sub forma: completare studii geotehnice + proiectare + executie, lucru posibil conform solutiilor furnizate in draft, in octombrie 2022, de catre specialistii Bei Passa!
A8 Motca - Ias̗i - Ungheni
- etapa de realizare a forajelor geotehnice decurge bine dar nu cu toate utilajele care au fost precizate in oferta. Saptamana trecuta au fost 5 utilaje si contractual trebuia sa fie 8.
- saptamana trecuta mai erau cateva foraje de facut la drumul de legătură de la Uricani spre Letcani vest.
- s-au inceput forajele de 50m in zona nodului de la Letcani vest.
- saptamana aceasta este un singur utilaj la lucru, restul echipelor fiind in saptamana de repaos dupa 3 saptamani de lucru.
- conditiile meteo curente ingreuneaza activitatea de foraj.
- saptamana urmatoare ar trebui sa se finalizeze forajele la nodul de la Letcani si va urma, dupa sarbatorile pascale, sa se intre spre Horlesti.
- luni cand a fost termenul asumat de proiectant ca va transmite memoriul de mediu, acesta nu a fost transmis!
- daca proiectantul nu se mobilizeaza si nu finalizeaza aceste etape intermediare, am mari dubii ca putem ajunge sa avem acord de mediu emis pana la final de an, mai ales daca or sa fie ridicate si probleme ce necesita timp de implementare, asa cum am avut pe A8 sectiunea II.
DX Focsani - Braila
- proiectantul a primit acces sa efectueze 14 din cele 19 foraje unde proprietarii nu permiteau accesul, in urma vizitei lui Catalin in judetul Braila.
- 2 proprietari inca nu permit accesul
- CNAIR are maine intalnire organizata cu autoritatile si proprietarii pentru rezolvarea si a acestor doua situatii.
- proiectantul s-a mobilizat si efectueaza aceste foraje, stadiul de realizare fiind peste 90%.
Despre restul proiectelor marturisesc ca nu am noutati"
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau