Administratorii de imobile vor fi confirmaţi prin Hotărâre de Consiliu Local
Dimensiune font:
Odată ce vor intra în posesia acestui document, administratorii de imobile vor putea practica această îndelednicire timp de patru ani şi nu 12 luni conform prevederilor anterioare
Guvernul a aprobat în mai 2017 un proiect de lege privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, care a abrogat cadrul legal constituit de Legea nr. 230/2007. După intrarea în vigoare a propunerii legislative, persoanele fizice care erau atestate în acel moment drept administratori de bloc urmau să-și păstreze funcția numai dacă obțineau un certificat de calificare profesională. Concret, administratorii avea la dispoziție o perioadă de 12 luni de la intrarea în vigoare a proiectului pentru a obține certificatele de calificare profesională care dovedesc calificarea profesională. Anterior, Legea nr. 230/2007 prevedea doar obligația administratorilor de a fi atestați de către primar, atestatul având drept scop „certificarea calităților profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la asociațiile de proprietari”.
S-au schimbat legile
Proiectul a devenit lege pe 28 septembrie 2018. Este vorba de Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, care a înlocuit vechea lege de
înfiinţare şi funcţionare a asociaţiilor de proprieatari şi anume Legea 230/2007, precum şi normele metodologice de aplicare a acesteia, respectiv H.G. nr. 1588/2007. Între timp au apărut modificări în Clasificarea Ocupaţiilor din România (C.O.R.) şi în Nomenclatorul calificărilor
conform Legii nr. 196/2018. Conform acestora, procedurile necesare în vederea autorizării furnizorilor de formare profesională a adulţilor şi în vederea obţinerii certificatelor de calificare profesională, termenul
prevăzut la art. 106 din Legea 196/2018 nu a mai constituit un termen suficient şi rezonabil, motiv pentru care, prin Ordonanţa nr. 21/2019, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 708 din 28 august 2019, termenul prevăzut la art.106 din Legea nr. 196/2018, a fost prorogat până la data de 1 ianuarie 2021 şi prelungit prin Legea nr.294 din 18 decembrie 2020 până la data de 01 ianuarie 2022. Pe cale de consecinţă, potrivit prevederilor art.10 alin. 5 şi alin. 6 din lege, „la propunerea compartimentelor specializate în sprijinirea, îndrumarea şi controlul asociaţiilor de proprietari din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, primarul, în baza unei hotărâri a consiliului local, atestă persoanele fizice în vederea dobândirii calităţii de administrator de condominii. Atestatul prevăzut la alin. (5) se emite în baza următoarelor documente: certificatul de calificare profesională pentru ocupaţia de administrator de condominii, cazierul judiciar care să ateste că nu a suferit nicio condamnare, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracţiune de natură economico-financiară, cazierul fiscal”.
Astfel, luând în considerare numărul mare de persoane care au obţinut până în acest moment certificate de calificare pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de condominii şi care doresc să practice această ocupaţie, se impune atestarea acestora în baza unei Hotărâri a Consiliului Local Iaşi,
pe o perioada de 4 ani, pe baza documentelor justificative care confirmă îndeplinirea condiţiilor pentru ocuparea acestor funcţii. Prevederea apare în
Regulamentul privind procedura de atestare a administratorilor de condominii – persoane fizice şi Regulamentul privind procedura de autorizare a administratorilor de condominii – persoane juridice specializate, care , după dezbaterea publică, vor fi supăse aprobării Consiliului Local al municipiului Iaşi. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau