Adolescenţii, din ce în ce mai violenţi. Numărul infracţiunilor s-a dublat în şcolile ieşene!
Dimensiune font:
* comportamentul social al adolescenţilor a fost modificat în perioada pandemiei
* specialiștii spun că părinții ajung în situații disperate cu adolescenții pentru că aceștia nu mai ascultă și devin violenți * dificultatea de readaptare socială a adus cu ea și manifestări catalogate drept „bullying școlar”
Infracțiunile din școlile ieșene au crescut în anul 2021, fiind înregistrate 77 de situații în care polițiștii au intervenit, un procent cu 93% mai mare față de anii trecuți. Cele mai multe dintre ele s-au petrecut în incinta școlilor și câteva în zonele adiacente. Psihologii spun că unul dintre factorii care a contribuit la acest fenomen este pandemia. „Nu am fost pregătiți pentru o igienă a vieții de școlar. Educația în fața telefonului sau în fața unui ecran are alte implicații față de cea față în față. Nu au fost pregătiți pentru asta. Au apărut niște modificări de comportament social, cea mai importantă fiind agresivitatea, fie cea verbală, fie gestuală”, a completat psihologul Florentina Căuia.
Specialiștii spun că părinții ajung în situații disperate cu adolescenții pentru că aceștia nu mai ascultă și devin violenți. „La noi ajung părinții care se plâng că nu se mai înțeleg cu copiii. Vin adulți care spun că, din cauza faptului că elevii au trecut de la școala online la cea față în față, au schimbări comportamentale. Dificultatea de readaptare socială a adus cu ea și manifestări catalogate de bullying școlar, acțiuni de agresivitate sub toate formele ei. Vorbim despre cazuri de adolescenți sau preadolescenți”, a declarat Florentina Căuia.
Statul pe telefon, dăunătorul principal
Pe baza unor studii s-a constat că copii și tinerii care petrec prea mult timp pe calculator au anumite schimbări de comportament. „S-a constatat că expunerea la informație vizuală prea mult timp duce la niște schimbări hormonale în dezvoltarea copiilor, mai ales în trecerea lor către adolescență într-un ritm foarte rapid. Practic, într-un trup de copil cu nevoi de copil apar sentimente care îi depășesc și pe care nu le pot gestiona”, a mai spus psihologul.
Comportamentul elevilor este puternic influențat de cel al părinților. „Față de părinți apare așa-zisa neascultare, nesupunearea la reguli. Părinții au fost luați și ei pe nepusă masă: au lucrat de acasă, copiii la fel, iar activitatea de supraveghere, care era în sarcina profesorilor, a revenit adulților. Ea presupune și niște abilități didactice pe care nu le au. Astfel, unii au devenit foarte permisivi, ori sunt foarte restrictivi ca metodă și rezultatul este același: zero. O să vedem care sunt rezultatele reale după acești doi ani de pandemie, ce măsuri se vor lua”, a conchis psihologul. Ruxandra CAȘU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau