Aeroport de 125 milioane de euro la Iaşi!
Dimensiune font:
Ieri au fost prezentate cele două scenarii vizând extinderea aerogării, care, în următorii 15 ani, trebuie să ajungă la o capacitate de minim 3,5 milioane de pasageri anual, cu posibilitatea de a extinde până la 5,8 milioane de călători
Reprezentanții Aeroportului Internațional Iași au prezentat ieri masterplanul de dezvoltare a aerogării ieșene În esenţă este vorba de două variante de dezvoltare a Aeroportului Iași, pentru zona de Est și pentru zona de Vest, astfel încât, în urma unei analize pertinente, să fie aleasă cea mai bună și cea mai fezabilă variantă în vederea demarări lucrărilor. „Sunt două scenarii care vor fi supuse dezbaterii Consiliului Județean. Primul se referă la partea pe care funcționează acum terminalele aeroportului ieșean, iar al doilea se referă la zona de dincolo de pistă și reprezintă viitoarea posibilă dezvoltare a aeroportului. De costuri vom putea vorbi după stabilirea suprafețelor maxime pe care se va construi, o primă evaluare fiind de 125 de milioane de euro. Ne propunem ca în luna octombrie să supunem plenului Consiliului Județean acest master plan, urmând ca, după aprobare, să fie realizat studiul de fezabilitate. Aeroportul va trebui să ajungă în următorii 15 ani la o capacitate de minim 3,5 milioane de pasageri anual, cu posibilitatea de a extinde până la 5,8 milioane”, a afirmat Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului Internațional Iași.
La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, a făcut trimitere la faptul că variante ceva mia vechi, criticate la acea vreme, sunt fezabile în acest moment. „Pe parcursul prezentării am remarcat faptul că varianta propusă în urmă cu 15 ani, de extindere a aerogării dincolo de pistă, este luată în calcul și pare a fi cea mai realistă, chiar dacă de atunci până în prezent au existat contestatari politici care au pus interesele partidului mai presus de interesele comunității. Adevărul este că în actuala zonă a aeroportului extinderea este limitată de spațiu, în timp ce a două variantă propusă permite o creștere continuă și treptată a aeroportului, pe o perioadă mai lungă de timp și în conformitate cu cerințele care pot apărea în sectorul aviatic”, a spus şeful CJ. „Dezvoltarea aeroportului înseamnă dezvoltarea județului. Este un proiect necesar, așteptat și dorit de toată lumea, sperăm să găsim cea mai bună variantă pentru ca singura poartă aeriană a Iașului să fie modernizată la standarde europene, să fie tot mai căutată de companii aviatice care să faciliteze ieșenilor, și nu numai, transportul către destinații din toată lumea. Cu siguranță specialiștii ne vor prezenta avantajele și dezavantajele fiecărui scenariu, pentru ca, în final, consilierii să aleagă varianta optimă”, a adăugat Maricel Popa.
Luna viitoare se vor şti primele estimări
Potrivit specialiştilor care au elaborat scenariile, în cel mult o lună vor apărea şi primele cifre. „La sfârșitul lunii octombrie vom avea o imagine mai clară a costurilor și a implicațiilor tehnice pe care le presupun aceste investiții. Vom analiza două scenarii identice din punct de vedere al capacității de procesare dar diferite din punct de vedere tehnic și al accesibilității. Un aspect foarte important, care trebuie luat în calcul, este acela că pe perioada execuției lucrărilor traficul și procesarea pasagerilor se vor desfășura în condiții specifice”, a spus Alexandru Barbuceanu, reprezentantul consultantului. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau