Angajații Operei Naționale, invitați să evalueze managementul ultimilor ani

opera
opera1
opera2

Dimensiune font:

| 14-04-2021 13:42

 Reînființarea Consiliului Artistic și a Consiliului Administrativ, stabilirea de parteneriate cu instituțiile de cultură și de învățământ universitar din Iași, cât și un nou rebranding sunt câteva dintre planurile conducerii interimare de la ONRI * tot ca o premieră, instituția va pregăti și o Gala specială pentru copii



Un mandat lansat sub semnul echilibrului a fost deviza adoptată de către managerul interimar al Operei Naționale Române Iași (ONRI), prof. univ. dr. Daniel Șandru, și reamintită în cadrul conferinței de presă de marți, 6 aprilie, la împlinirea a 32 de zile de când se află la cârma instituției de cultură. Respectând spiritul transparenței anunțat în urmă cu o lună, Daniel Șandru a prezentat un „raport de etapă”, trecând în revistă principalele puncte atinse de pe agenda pe care și-a propus-o. „Domnul ministru al Culturii, Bogdan Gheorghiu, și-a dorit revenirea la o stare de echilibru a Operei Naționale Române din Iași, ceea ce mi-am propus să fac, iar primul pas a fost stabilizez un dialog cu cele două sindicate ale instituției. Pot spune că sunt onorat că am reușit că reprezentanții celor două structuri, împreună cu maestrul Andrei Fermeșanu, coordonatorul artistic al Operei, ne sunt parteneri de reconfigurare instituțională. Am avut întâlniri cu reprezentanții celor șase compartimente ale Operei, am instituit un program de audiențe pentru a afla toate problemele colegilor noștri și am început să punem în practică toate sugestiile din urma controlului Curții de Conturi. Un prim pas va fi intrarea în legalitate cu achiziția prestărilor de servicii, care vor fi contractate prin SEAP”, a spus Daniel Șandru. Oficialul a anunțat că a fost constituit și Consiliul Administrativ, în care va avea un reprezentant și Ministrul Culturii, prin Erzsebet Kerekes, prima ședință urmând a avea loc joi, 8 aprilie.
Angajații, chestionați cu privire la management
O altă măsură, de altfel o premieră pentru ONRI, este implicarea angajaților în stabilirea unei diagnoze instituționale. La sugestia lui Marius Aftaragaci, liderul Sindicatului ARTIS, s-a decis derularea unei cercetări, în parteneriat cu Facultatea de Psihologie Organizațională, sub coordonarea prof. univ. dr Constantin Ticu. În cadrul studiului vor fi distribuite chestionare, iar cei ce vor dori vor oferi răspunsuri pentru a identifica probleme de natură organizațională, în baza cărora se va realiza un tablou general al managementului, care va fi făcut public. Practic, toți angajații vor fi invitați să evalueze managementul din ultimii ani. Daniel Șandru a anunțat și reînființarea Consiliului Artistic, care va fi condus de Andrei Fermeșanu și care va avea în componență câte un reprezentant al fiecărui compartiment al Operei, alături de care vor fi patru invitați externi, reprezentații Universității de Arte, Filarmonicii, Colegiului „Octav Băncilă”. „Ne bucurăm că am stabilit o serie de parteneriate cu aceste instituții de cultură și de învățământ artistic. Am invitat Filarmonica, artiștii lirici și orchestra să susțină, în cadrul programului alocat Operei, spectacole pe scena mare a Teatrului Național (unde funcționează și Opera -- n.r.). Vom acorda o atenție specială clasei de la balet de la colegiul ieșean, despre care dorim să devină o pepieră pentru viitorul Corp de Balet al Operei”, a spus Daniel Șandru.
Loja Artiștilor, premiere în pregătire și Gala copiilor
Un alt proiect derulat împreună cu UNAGE va fi „Studioul tânărului interpret”, care va fi coordonat de conf. univ. dr. Cristina Simionescu (cadru universitar la UNAGE și artist al Operei). O altă solicitare căreia i se va curs va fi reinstituirea Lojei Artiștilor, cu ocazia primului spectacol care se va putea derula cu prezența publicului, demers considerat o „necesară reverență pentru artiștii care au slujit Opera din Iași”. Tenorul Andrei Fermeșanu a prezentat și calendarul viitoarelor spectacole și al stagiunii, care se va prelungi până pe 18 iulie. „Încercăm să venim în întâmpinarea unor situații anterioare în care, din considerente sanitare, am putut să jucăm și afară, în alte spații decât cele convenționale și sperăm că acest lucru va aduce și o suplimentare a numărului de spectatori. Am identificat și două spectacole pentru acest sfârșit de stagiune care, chiar dacă nu se vor derula într-o formă clasică, cu scenografie, cu decoruri, atâta timp cât nu au mai fost jucate demult le considerăm premiere. Vorbim despre Don Pasquale,de Gaetano Donizetti, și Văduva Veselă, de Franz Lehar. Pentru cealaltă stagiune, avem în vedere titluri precum Faust, de Goethe, și Pescuitorul de Perle, de Georges Bizet, și opereta Silvia, de Emerich Calma. Ne vom derula activitatea pe două planuri - vom încerca să folosim atât scena din interior, cât și cea din exterior care ne va permite să organizăm gale, recitaluri de pian pentru a atrage cât mai mulți spectatori și, implicit, să sporim veniturile”, a spus Andrei Fermeșanu. Cunoscutul tenor a făcut referire și la parteneriatul cu Corul de copii al municipiului Iași, aflat sub tutela Ateneului Național Iași. „Grație acestui parteneriat, vom colabora atât pentru spectacole, cum ar fi Boema și Tosca, dar și pentru o Gală dedicată exclusiv copiilor, de 1 Iunie”, a mai spus Andrei Fermeșanu, amintind și de colaborarea cu UNAGE: „Vom avea realmente un spectacol pregătit în interiorul creuzetului acestei instituții. Vom aduce pe scenă Directorul de teatru, de W.A. Mozart cu interpreți studenți, artiștii de mâine, cu orchestra universității”.
Ca planuri, au fost amintiți pașii pentru viitorul sediu al Operei, organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor vacante, identificarea resurselor pentru atragerea de venituri proprii și demararea unui proiect de rebranding al instituției de cultură.
Reamintim că ONRI are un nou director interimar după ce contractul fostului manager,Beatrice Rancea, a fost suspendat, ca urmare a unei anchete penale vizând deturnarea de fonduri.
Maura ANGHEL

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Magistraţii i-au împlinit dorinţa. L-au băgat la zdup pe un hârlăuan ce înjurase un poliţist
24/11/2024 23:59

Oprit şi legitimat decătre agentul de poliţie Dumitru D., tanărul a devenit recalcitrant, s-a pus ope injurat şi ameninţat. Nici după ce a fost imobilizat şi dus la secţie, nu s-a potolit. Dimpotriv ...

Doi pumni daţi, trei ani de puşcărie primiţi
24/11/2024 23:58

 Întamplarea ce i-a adus atata ghinion popricăneanului s-a petrecut in seara de 19 mai 2023. Tanărul lucrase toată ziua in gospodăria consăteanului Iulian A., pe care-l ajutase să taie nişte l ...

 O păşcăneană a bătut un bărbat şi i-a sustras telefonul
24/11/2024 23:55

Păşcăneana Rada A. şi iubitul ei, Florin S., au fost trimişi in judecată pentru săvarşirea infracţiunilor de „talhărie calificată”, respectiv „lovire sau alte violenţe”, fapt ...

Doi soţi din Iaşi au demarat o afacere de turism sexual
24/11/2024 23:48

Prin incheierea finală de vineri, 22 noiembrie, judecătorul de cameră preliminară a dat undă verde intr-un nouă proces de proxenitism, inculpaţi fiind soţii Cătălin şi Andreea N., plus taximetristul ...

Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei