ApaVital va realiza peste 770 km de canalizare!

Dimensiune font:

| 06-03-2020 00:00


După proiectele depuse în cadrul ISPA şi POS Mediu (1 şi 2), ApaVital va derula cea mai amplă investiţie publică realizată vreodată în judeţul Iaşi * este vorba de „Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de apă şi apă uzată din judeţul Iaşi în perioada 2014-2020”, în valoare de aproximativ 400 milioane de euro * finanţarea, asigurată prin Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM), va duce la realizarea a 1.800 km reţea apă şi canalizare (770 km canal), sute de kilometri de extindere reţea, reabilitare reţea, reţea nouă de distribuţie, 30 de rezervoare, sute de staţii de pompare apă potabilă şi apă uzată, clorinări * practic, nu va exista localitate de peste 2.000 de locuitori care să nu dispună de canalizare-proprie * evident, implementarea acestor măsuri va duce la o creştere graduală a tarifelor, în special a celor referitoare la apa-uzată


Încă de anul trecut, ApaVital Iaşi a aplicat pentru o finanţare europeană nerambursabilă derulată în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Programul se adresează în special sanitaţiei, adică sistemelor de canalizare şi epurare, într-un context mult mai larg, care include măsuri vizând protecţiei mediului prin înlocuirea toaletelor din curte cu sisteme centralizate de colectare şi epurare.  „Am depus aplicaţia încă o dată în toamnă, cei de la Jaspers o tot revizuiesc, şi suntem acum pe ultimii zece metri, ca să nu spun ultima sută de metri în privinţa semnării contractului. Aplicaţia aceasta pentru programul Operaţional Infrastructura Mare este constituită din 12 capitole. La nivel de proiect, aplicaţia are grupate 13 contracte de lucrări, unele foarte mari, de ordinul a peste 40 milioane de euro, urmând a beneficia de modernizarea, reabilitarea şi extinderea serviciilor de apă şi canalizare 87 de unităţi administrativ-teritoriale, în jur de 200 de localităţi”, spune Mihai Doruş, noul director general al SC ApaVital SA Iaşi.

Proiectul, denumit „Proiect Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de apă şi apă uzată din judeţul Iaşi în perioada 2014-2020”, va conţine şi două contracte de servicii (Asistenţă Tehnică şi Audit). Se vor realiza 1.700 - 1.800 km reţea apă şi canalizare, sute de kilometri de extindere reţea, reabilitare reţea, reţea nouă de distribuţie, vreo 30 de rezervoare, sute de staţii de pompare apă potabilă şi apă uzată, clorinări. „Primele trei proiecte pe care le vom implementa vor fi cele de la aglomerarea Paşcani - reabilitări reţele de apă în municipiu, al doilea va fi cel din Iaşi Nord, iar a treia documentaţie finalizată este cea de pe axa Nord Popricani – Vlădeni”, a mai precizat directorul Mihai Doruş.

Cofinanţare de 24 milioane de euro

La fel cum au stat lucrurile în proiectele ISPA şi POS Mediu, ApaVital trebuie să asigure o cofinanţare la proiect, aşa că a apelat la un credit la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), în valoare de 25 de milioane de euro, cofinanţarea fiind de 6%. „În toamnă, au semnat aplicaţii judeţele Cluj şi Timişoara, care au şi scos la licitaţie câteva proiecte, dar la care nu s-a prezentat nimeni. Prin urmare, experţii Băncii Europene au ajuns la concluzia că nu sunt tentante ca proiecte şi atunci ne-au întrebat dacă suntem dispuşi să mai întârziem un pic proiectul, să ne ajusteze preţurile, cel puţin la diametrele mici, astfel încât proiectele noastre să devină mult mai tentante din punctul de vedere al unui ofertant, al unui constructor. Şi am fost de acord”, a mai punctat directorul ApaVital. Acesta a expolicat şi cum va rambursa împrumutul. „La 400 de milioane de euro, cofinanţarea e de 24 milioane euro. Anul acesta şi în următorii doi ani rambursăm în jur de 7,2 milioane euro din creditul vechi, iar cel nou are patru ani perioadă de graţie, deci patru ani de aici înainte nu vom rambursa nimic. Vom începe abia din 2024”, a mai spus Doruş.

Va creşte tariful la canalizare

Cât priveşte preţul apei şi a apei uzate, acestea vor suferi, în timp, unele modificări. Preţul va creşte, bazat pe analiza post-beneficiu, capitol din cadrul proiectului. „Se pleacă de la premiza că toate bunurile noi pe care le vom crea, în valoare de 400 milioane de euro, vor trebui întreţinute, amortizate. Noi astăzi avem bunuri în valoare de aproape 500 milioane de euro în operare, la toate UAT-urile, dar vom adăuga alte 400 milioane de euro. Dacă iei o perioadă de viaţă de 100 de ani pentru această sumă, asta înseamnă undeva la 8 milioane de euro pe an doar amortizare. Şi atunci, componenta aceasta de amortizare trebuie să se regăsească obligatoriu în tarif şi cu siguranţă preţul va creşte. Este o politică tarifară pe care am discutat-o deja în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, primarii au văzut-o, au aprobat-o în principiu, iar când va fi semnat proiectul vom şti şi cifrele finale, vom putea şti şi valoarea majorării”, a precizat directorul general Mihai Doruş, adăugând că va fi o creştere graduală, în ani, funcţie de cum se vor da în folosinţă proiectele, dar că „va fi o creştere mult mai mică la apă, faţă de canalizare”.

În momentul de faţă, din 43 de operatori la nivel naţional, ApaVital se situează pe locul 37 ca nivel al preţurilor, deci foarte scăzut, cu 7,11 lei/mc apă plus canal, plus TVA. Tudor DAMASCHIN

 

Cele 13 contracte de lucrări din cadrul POIM

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în Zona Metropolitană a municipiului laşi - Zona Nord - 1.314.425

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în Zona Metropolitană a municipiului laşi - Zona Sud - 9.602.703

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în judeţul laşi - Axa 1 lasi - Popricani (se adaugă aglomerarea Vulturi-Vânători) - 1.822.259

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în judeţul laşi - Axa 2 laşi – Mogoşeşti – Scânteia - 3.685.854

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în judeţul laşi - Axa 3 laşi - Comarna - Costuleni – Dobrovăţ - Ciorteşti – Cozmeşti - 5.244.199

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în judeţul laşi - Axa 4 Brăieşti – Sineşti – Popeşti-  4.460.119

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în judeţul laşi - Axa 5 Răchiteni - Al. I. Cuza – Heleşteni - Ruginoasa – Costeşti 20.244.613

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în judeţul laşi - Axa 6 Cristeşti – Tătăruşi - Valea Seacă – Lespezi - 2.003.922

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în judeţul laşi - Axa 7 Hârlău – Cotnari - 36.479.395

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în judeţul laşi - Axa 8 Voineşti – Gârbeşti - 9.859.206

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în judeţul laşi - Axa 9 Podu Iloaiei – Târgu Frumos 10.318.094

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în judeţul laşi - Axa 10 Paşcani - 20.774.073

* extinderea sistemului de apă şi canalizare în judeţul laşi - Axa 11 Oţeleni - Conducta Timişeşti - 2.300.444

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Un hârlăuan e ţinut „în joc de glezne” de către judecători
06/04/2025 23:53

 Nimeni altcineva nu poate şti cu exactitate ce s-a intamplat acum opt ani intre Marian L. şi Gheorghe S. din comuna Scobinţi. Singurul lucru cert e dat de cele scrise in certifiatele medico-legale pe c ...

În Iași, la Pașcani și Hârlău a fost lansat „Raftul cu bunătăți locale”
06/04/2025 21:22

* specialistii subliniază că sustinerea micilor producători trebuie să vină atat prin stiintă si inovatie, cat si prin implicarea retailerilor, prin crearea de spatii speciale dedicate produselor locale, ...

Vasluienii au blocat Serviciul de Permise
06/04/2025 21:21

  Prefectul judetului Vaslui, Eduard Popica, a declarat vineri, in cadrul unei conferinte de presă, că elevii scolilor de soferi sunt nevoiti să astepte pană la trei luni sustinerea probei practice in ...

„Vom muri mai repede şi vom fi tot mai bolnavi”. Zeci de comune ar putea rămâne fără medic de familie!
06/04/2025 21:21

* in judetul Iasi, la această dată, autoritătile din patru comune nu reusesc să convingă vreun medic de familie să preia serviciile medicale locale * e vorba de Cucuteni, Hărmănesti, Horlesti si Răchit ...

Adăposturile civile ale Iașului, la mâna gospodinelor! Curtea de Conturi, chemată să facă ordine
06/04/2025 20:42

* multe dintre aceste spaţii aflate la subsolurile blocurilor sunt acum „boxe” pentru butoaiele cu murături şi varză sau pur şi simplu au fost transformate in spaţii de depozitate a lucrurilor ...

O primărie din Iași, falimentată de deciza judecătorilor. Mașina primarului, confiscată
06/04/2025 20:41

* executorul judecătoresc a confiscat masinile Primăriei Băltati! * acesta a pus in aplicare o decizie a Curtii de Apel Iasi, care a stabilit că  primarul din Băltati a generat unei societăti comerci ...

Microbuz cu 15 pasageri, răsturnat la Pașcani
06/04/2025 20:40

Un microbuz plin cu pasageri s-a răsturnat la ieşirea din municipiul Pascani spre Iaşi, după ce şoferul a pierdut controlul volanului. În urma accidentului, din cauza numărului mare de persoane impl ...

Viața fără Facebook. Rebelii offline ai erei conectate
06/04/2025 14:07

În timpuri in care ti se cere să fii „vizibil” pentru a conta, cei care aleg să nu aibă Facebook par că trăiesc pe un continent dispărut. Fără poze de vacantă, fără statusuri cu aer ...

Buen Camino, Iași! Drumul care ajunge la inimă
06/04/2025 11:49

Între agende digitale si căutări mute, El Camino rămane mereu o promisiune de intoarcere la sine. Nu este doar un drum pe hartă, ci o experientă profundă, cu pasi care bat la poarta sufletului. &Ici ...

S-a întors iarna. La Slănic Moldova a nins!
06/04/2025 10:10

Cea mai mare parte a tării se află duminică sub atentionare Cod galben de intensificări ale vantului, viscol si strat de zăpadă, potrivit Administratiei Nationale de Meteorologie. Astfel, pană la ora 23 ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei