Apocalipsa de la Paşapoarte

1pasapoart2
1pasapoarte
1pasapoarte1

Dimensiune font:

| 28-05-2023 23:59

Cu un total de 21 de posturi ocupate şi cu şase ghişee de preluare a cererilor, SPCP face faţă cu greu solicitărilor * timpii de aşteptare sunt enormi, iar ca dovadă următoarea zi disponibilă pentru depunerea dorului era, ieri, data de 23 august 2023! * măsuri pentru suplimentarea organigramei au existat, însă cu doar trei angajări într-un an nu se pot face minuni * oficialii MAI spun că numărul solicitărilor va creşte odată cu venirea sezonului estival, aceasta în condiţiile în care deja la Iaşi au fost eliberate 27.500 de paşapoarte în patru luni * adică aproape 230 de acte într-o singură zi!

În ultima perioadă, în spaţiul public, au apărut din nou informaţii referitoare la aglomeraţia de la Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte din Iaşi, biroul cel mai solicitat din ţară. Aici, la fel ca şi în Vaslui, locurile sunt ocupate pentru următoarele zece zile. În alţi ani, solicitanţii puteau să vină şi direct la ghişeu să solicite eliberarea paşaportului, însă acum acest lucru nu mai este posibil întrucât programarea se face exclusiv online. Ca şi în anii precedenţi, situaţia de la Iaşi are la bază lipsa suficientă a personalului din cadrul acestui serviciu. Potrivit unor informaţii, dintr-un total de 33 de posturi sunt ocupate doar 21, în ciuda solicitărilor de suplimentare a personalului făcute an de an. O altă explicaţie derivă din faptul că în Iaşi sunt domiciliaţi cei mai mulţi basarabeni din România, iar aceasta este o condiţie obligatorie pentru obţinerea cetăţeniei române.

Parlamentarii ieşeni au expus această problemă, solicitând explicaţii şi măsuri din partea forurilor abilitate. „Ştiu că s-a ajuns la transferul unor angajaţi din alte judeţe la Iaşi pentru suplinirea deficitului, însă întreb ce intenţie are Ministerul Afacerilor Interne cu Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte din Iaşi, având în vedere numărul tot mai mare de solicitări de eleiberare paşapoarte? Câte documente au fost eliberate la Iaşi în ultimii 10 ani şi câte documente au fost eliberate de serviciile similare din ţară în ultimii 3 ani?”, întreabă deputatul social-democrat, Marius Eugen Ostaficiuc.

Doar trei angajări într-un an

În răspunsul primit, oficialii MAI explică faptul că, în prezent, la nivelul Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte (S.P.C.P.) din cadrul Instituţiei Prefectului - Judeţul Iaşi sunt 12 posturi vacante, însă 7 dintre acestea au fost alocate abia în cursul lunii iunie 2022. „La nivelul Ministerului Afacerilor Interne au fost întreprinse demersuri în sensul suplimentării etapizate a numărului posturilor din structurile întregului sistem de paşapoarte, atât în scopul asigurării unor servicii de calitate cetăţenilor români care solicită eliberarea documentelor de călătorie, cât şi al desfăşurării, în condiţii optime, a activităţii specifice la nivelul celor mai aglomerate servicii publice comunitare de paşapoarte, printre care şi SPCP Iaşi. De asemenea, precizăm faptul că, la data de 25 martie 2023, la SPCP Iaşi a fost repartizat un absolvent al Şcolii de Agenţi de Poliţie Vasile Lascăr Câmpina, iar, la data de 28 octombrie 2022, la aceeaşi structură de paşapoarte, au fost repartizaţi doi absolvenţi ai Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea. Totodată, pe baza demersurilor aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, DGP a organizat concursul de ocupare, prin încadrare directă, a unui post vacant de agent de poliţie (specialitatea informatică) la nivelul SPCP Iaşi, post ce a fost încadrat cu data de 15.09.2022”, spun cei de la MAI.

În ceea ce priveşte organizarea activităţii de primire a cererilor de eliberare a paşapoarte lor şi de soluţionare a acestora, se precizează faptul că, la nivelul SPCP laşi funcţionează un număr de 6 ghişee de preluare a cererilor, dintre care 5 ghişee sunt deschise pentru programările online, iar unul pentru persoanele care se prezintă la sediul instituţiei fără a se programa. În paralele, mai există un ghişeu de eliberare a paşapoartelor emise.

Vine vara. Numărul solicitărilor va exploda

În mod sigur, odată cu apropierea perioadei estivale, la SPCP laşi se vor înregistra creşteri semnificative al numărului cererilor de eliberare a paşapoartelor. Până pe 30 aprilie 2023, fuseseră eliberate 27.477 de paşapoarte, iar dacă trendul sporirii numărului de solicitări se va menţine ridicat, va fi atinsă lejer cifra de anul trecut, când 98.720 de persoane au obţinut paşaportul la Iaşi. Altfel, statistic vorbind, numărul solicitărilor a crescut de la an la an: 2013 – 39.940 paşapoarte eliberate, 2014 – 40.981, 2015 - 41.788, 2016 – 46.920, 2017 – 52.053, 2018 - 65.727, 2019 – 77.931, 2020 – 35.168 şi 2021 – 64.351. Subliniem faptul că cetăţenii au posibilitatea de a depune la SPCP Iaşi cereri de eliberare a paşaportului şi fără programare, în intervalele de timp alocate programărilor online neonorate de către solicitanţi sau se pot programa, în funcţie de disponibilitate, şi la alte servicii publice comunitare de paşapoarte”, mai spun oficialii MAI. Aceştia mai afirmă că aproape patru zile se „pierd” pentru înregistrarea cererii pentru preluarea paşaportului în gestiunea SPCP Iaşi, în condiţiile în care termenul legal de soluţionare a cererilor de emitere a paşapoartelor simple electronice depuse în ţară este de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererilor.

Alte oraşe, cu excepţia Capitalei, nici nu se apropie de numărul cererilor de paşoarte de la Iaşi. Tot până la 30 aprilie 2023, la Bacău fuseseră eliberate 8.825 de paşapoarte, la Vaslui - 11.486, iar la Suceava - 16.484. Dintre marile municipii, Clujul a eliberat 18.363 paşapoarte anul acesta, Constanţa, alte 17.000, în vreme ce la Bucureşti s-au perindat pe la ghişee 80.000 de persoane. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei