Apocalipsa de la Paşapoarte

1pasapoart2
1pasapoarte
1pasapoarte1

Dimensiune font:

| 28-05-2023 23:59

Cu un total de 21 de posturi ocupate şi cu şase ghişee de preluare a cererilor, SPCP face faţă cu greu solicitărilor * timpii de aşteptare sunt enormi, iar ca dovadă următoarea zi disponibilă pentru depunerea dorului era, ieri, data de 23 august 2023! * măsuri pentru suplimentarea organigramei au existat, însă cu doar trei angajări într-un an nu se pot face minuni * oficialii MAI spun că numărul solicitărilor va creşte odată cu venirea sezonului estival, aceasta în condiţiile în care deja la Iaşi au fost eliberate 27.500 de paşapoarte în patru luni * adică aproape 230 de acte într-o singură zi!

În ultima perioadă, în spaţiul public, au apărut din nou informaţii referitoare la aglomeraţia de la Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte din Iaşi, biroul cel mai solicitat din ţară. Aici, la fel ca şi în Vaslui, locurile sunt ocupate pentru următoarele zece zile. În alţi ani, solicitanţii puteau să vină şi direct la ghişeu să solicite eliberarea paşaportului, însă acum acest lucru nu mai este posibil întrucât programarea se face exclusiv online. Ca şi în anii precedenţi, situaţia de la Iaşi are la bază lipsa suficientă a personalului din cadrul acestui serviciu. Potrivit unor informaţii, dintr-un total de 33 de posturi sunt ocupate doar 21, în ciuda solicitărilor de suplimentare a personalului făcute an de an. O altă explicaţie derivă din faptul că în Iaşi sunt domiciliaţi cei mai mulţi basarabeni din România, iar aceasta este o condiţie obligatorie pentru obţinerea cetăţeniei române.

Parlamentarii ieşeni au expus această problemă, solicitând explicaţii şi măsuri din partea forurilor abilitate. „Ştiu că s-a ajuns la transferul unor angajaţi din alte judeţe la Iaşi pentru suplinirea deficitului, însă întreb ce intenţie are Ministerul Afacerilor Interne cu Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte din Iaşi, având în vedere numărul tot mai mare de solicitări de eleiberare paşapoarte? Câte documente au fost eliberate la Iaşi în ultimii 10 ani şi câte documente au fost eliberate de serviciile similare din ţară în ultimii 3 ani?”, întreabă deputatul social-democrat, Marius Eugen Ostaficiuc.

Doar trei angajări într-un an

În răspunsul primit, oficialii MAI explică faptul că, în prezent, la nivelul Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte (S.P.C.P.) din cadrul Instituţiei Prefectului - Judeţul Iaşi sunt 12 posturi vacante, însă 7 dintre acestea au fost alocate abia în cursul lunii iunie 2022. „La nivelul Ministerului Afacerilor Interne au fost întreprinse demersuri în sensul suplimentării etapizate a numărului posturilor din structurile întregului sistem de paşapoarte, atât în scopul asigurării unor servicii de calitate cetăţenilor români care solicită eliberarea documentelor de călătorie, cât şi al desfăşurării, în condiţii optime, a activităţii specifice la nivelul celor mai aglomerate servicii publice comunitare de paşapoarte, printre care şi SPCP Iaşi. De asemenea, precizăm faptul că, la data de 25 martie 2023, la SPCP Iaşi a fost repartizat un absolvent al Şcolii de Agenţi de Poliţie Vasile Lascăr Câmpina, iar, la data de 28 octombrie 2022, la aceeaşi structură de paşapoarte, au fost repartizaţi doi absolvenţi ai Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea. Totodată, pe baza demersurilor aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, DGP a organizat concursul de ocupare, prin încadrare directă, a unui post vacant de agent de poliţie (specialitatea informatică) la nivelul SPCP Iaşi, post ce a fost încadrat cu data de 15.09.2022”, spun cei de la MAI.

În ceea ce priveşte organizarea activităţii de primire a cererilor de eliberare a paşapoarte lor şi de soluţionare a acestora, se precizează faptul că, la nivelul SPCP laşi funcţionează un număr de 6 ghişee de preluare a cererilor, dintre care 5 ghişee sunt deschise pentru programările online, iar unul pentru persoanele care se prezintă la sediul instituţiei fără a se programa. În paralele, mai există un ghişeu de eliberare a paşapoartelor emise.

Vine vara. Numărul solicitărilor va exploda

În mod sigur, odată cu apropierea perioadei estivale, la SPCP laşi se vor înregistra creşteri semnificative al numărului cererilor de eliberare a paşapoartelor. Până pe 30 aprilie 2023, fuseseră eliberate 27.477 de paşapoarte, iar dacă trendul sporirii numărului de solicitări se va menţine ridicat, va fi atinsă lejer cifra de anul trecut, când 98.720 de persoane au obţinut paşaportul la Iaşi. Altfel, statistic vorbind, numărul solicitărilor a crescut de la an la an: 2013 – 39.940 paşapoarte eliberate, 2014 – 40.981, 2015 - 41.788, 2016 – 46.920, 2017 – 52.053, 2018 - 65.727, 2019 – 77.931, 2020 – 35.168 şi 2021 – 64.351. Subliniem faptul că cetăţenii au posibilitatea de a depune la SPCP Iaşi cereri de eliberare a paşaportului şi fără programare, în intervalele de timp alocate programărilor online neonorate de către solicitanţi sau se pot programa, în funcţie de disponibilitate, şi la alte servicii publice comunitare de paşapoarte”, mai spun oficialii MAI. Aceştia mai afirmă că aproape patru zile se „pierd” pentru înregistrarea cererii pentru preluarea paşaportului în gestiunea SPCP Iaşi, în condiţiile în care termenul legal de soluţionare a cererilor de emitere a paşapoartelor simple electronice depuse în ţară este de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererilor.

Alte oraşe, cu excepţia Capitalei, nici nu se apropie de numărul cererilor de paşoarte de la Iaşi. Tot până la 30 aprilie 2023, la Bacău fuseseră eliberate 8.825 de paşapoarte, la Vaslui - 11.486, iar la Suceava - 16.484. Dintre marile municipii, Clujul a eliberat 18.363 paşapoarte anul acesta, Constanţa, alte 17.000, în vreme ce la Bucureşti s-au perindat pe la ghişee 80.000 de persoane. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:10

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
  Țara Fagilor, Catedrala de lemn a Bucovinei
08/05/2024 10:44

Gigantii verzi, martori ai secolelor, domină peisajul,turistii fiind incantati de molizi care se inaltă pană la 60 de metri, brazii maiestuosi de peste 50 de metri si fagii robusti, care cresc la altitudini ...

CTP repune în circulaţie cursele speciale pentru elevi şi studenţi
08/05/2024 09:07

Începand de miercuri, 8 mai, odată cu reluarea cursurilor după vacanţa de Paşte, Compania de Transport Public (CTP) reintroduce in circulaţie cursele speciale pentru transportul elevilor şi studenţ ...

Miroslava va avea piaţă agroalimentară
08/05/2024 09:02

* aceasta va fi amenajată in apropierea căminului cultural, valoarea estimată a investiţiei ridicandu-e la 1.258.226,07 lei Întruniţi in şedinţă extraordinară de indată, consilierii locali ai c ...

Opăriți cu borș
08/05/2024 09:00

Doi fraţi din Botoşani au fost la un pas de tragedie, după ce s-au opărit cu ciorbă fierbinte, in timp ce se jucau prin casă. Unul dintre băieţii de 2 si 3 ani s-a ales cu mai multe arsuri de gradul I, ...

Tabloul „Ecce Homo” va fi expus joi, pentru prima dată, la Muzeul Municipal din Iaşi
08/05/2024 08:45

Expoziţia aduce in premieră la Iaşi una dintre cele mai importante capodopere ale artei europene din Romania, fiind cea mai valoroasă lucrare expusă vreodată in capitala Moldovei. Lucrarea „Ecce Hom ...

Palatul Culturii ar putea fi desemnat, pentru al doilea an consecutiv, „Destinația anului în România”
08/05/2024 08:45

* cel mai bine clasat obiectiv al Iasului in competitie este Palatul Culturii, la categoria „Atractii Cultural-Educative”, monumentul-simbol al capitalei Moldovei situandu-se, după numărarea celor ...

Doi ieșeni au furat un sfert de tonă de cârnaţi şi pastramă
08/05/2024 08:44

Prin incheierea finală de  cameră preliminară, s-a dispus inceperea procesului impotriva celor mai năzdrăvani hoţi din ultimii ani. Fomiştii secolului. Paul B. şi Cristi C. sunt acuzaţi de furt ca ...

Ieşenii nu mai consumă alcool ca-n anii precedenţi
08/05/2024 08:39

Mai toţi comercianţii ieşeni şi-au greşit socotelile cu sărbătorile pascale. Au mizat pe vanzări maxime, dar n-au cules nici măcar praful de pe tobă. Criza e mult mai profundă decat o arată statisti ...

Iașul, în topul orașelor în care găseşti cel mai greu un loc de parcare
08/05/2024 08:35

Iasul ocupă un nedorit loc 4 la nivel national in privinta dificultătii de a găsi un loc de parcare, arată datele unui studiu realizat recent de o firmă de specialitate. Înaintea capitalei Moldovei, ...

Parcul fotovoltaic de la Țuțora are nevoie de aviz de mediu
08/05/2024 07:21

* investiţia se va intinde pe o suprafată de 5 hectare şi va avea o valoare de 1.219.411,20 de lei inclusiv TVA, urmand să fie realizată cu fonduri europene Agentia pentru Protectia Mediului (APM) va anal ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei