Aproape 4.000 de maşini abandonate au fost ridicate de pe domeniul public
Dimensiune font:
Dacă în 2016 erau eliminate de pe străzi abia 184 de maşini, anul trecut s-au ridicat 1.372 de auturisme * este de subliniat faptul că 94 - 96% dintre proprietarii sau deținătorii legali ai vehiculelor abandonate se conformează somațiilor primite și îndepărtează autovehiculele de pe domeniul public
În ciuda restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19, Primăria Iași a continuat și intensificat programul de ridicare a autovehiculelor abandonate sau fără stăpân de pe domeniul public dintr-o dorinţă firească de a menține și îmbunătăți aspectul civilizat și urban al orașului. Astfel, din 2016 și până în prezent, aproape 4.000 de mașini abandonate sau fără stăpân au fost ridicate de pe domeniul public! Dincolo de impactul vizual evident, având în vedere faptul că un autovehicul ocupă în medie 10 metri pătrați, înseamnă că aproximativ 40.000 de metri pătrați de teren au fost redați domeniului public, putând fi folosiți pentru parcări, spații verzi sau alte măsuri de fluidizare a traficului.
Evoluția programului de eliberare a domeniului public de mașinile abandonate sau fără stăpân a fost una ascendentă. Dacă în 2016 erau ridicate 184 de maşini, în 2017, doar 134, iar în 2018, 271 de autoturisme, în 2019 cifra aurcat spectaculos la 606 maşini eliminate de pe domeniul public. Un an mai târziu, în 2020, numărul rablelor ridicate s-a dublat (1.278), iar anul trecut au fost îndepărtate 1.372 de maşini. În total, 3.855 de maşini abandonate au dispărut din cartiere, ce-i drept, unele fiind îndepărtate chiar de către proprietari. „Le mulțumesc pe această cale tuturor celor care înțeleg să contribuie astfel la păstrarea aspectului civilizat al orașului nostru și renunță de bunăvoie în a ocupa fără rost domeniul public”, a spus primarul Mihai Chirica.
Procedură anevoioasă
Ridicarea vehiculelor abandonate este făcută conform Hotărârii Consiliului Local nr. 107 / 2005 şi este executată de către Servicii Publice SA, fiind dispusă de o comisie compusă din reprezentanţii Primăriei Iaşi, respectiv ai Biroului Reglementări Transporturi Urbane şi ai Poliţiei Locale Iaşi. Etapele care preced ridicarea vehiculelor sunt aplicarea unei somaţii pe caroseria vehiculului prin care se solicită proprietarului să-şi ridice vehiculul de pe domeniul public în termen de 10 zile de la aplicarea somaţiei, identificarea proprietarului vehiculului abandonat la SPCRPCIV Iaşi, respectiv judeţul unde este înmatriculat vehiculul abandonat şi somarea proprietarului vehiculului abandonat, în scris cu confirmare de primire, prin care se solicită proprietarului să-şi ridice vehiculul de pe domeniul public în termen de cinci zile de la primirea somaţiei. După parcurgerea acestor etape, dacă proprietarul nu dă curs somaţiei respective, vehiculul poate fi ridicat.
Vehiculele nerevendicate în termen de cinci zile de la data somaţiei adresate proprietarului trec de drept în domeniul privat al municipiului Iaşi şi sunt predate unei unităţi de colectare şi valorificare a deşeurilor. Trecerea vehiculelor în domeniul privat al municipiului Iaşi se constată prin dispoziţie a primarului, dispoziţie care se comunică şi proprietarului vehiculului, care o poate ataca în termen de cinci zile de la data comunicării la instanţa de contencios administrativ, în condiţiile legii.
Începând cu data trecerii vehiculului în domeniul privat al municipiului Iaşi, vehiculul este scos din evidenţele fiscale ale proprietarului astfel încât nu se mai percepe taxa pe mijlocul de transport, şi radiat din circulaţie, la SPCRPCIV Iaşi, respectiv judeţul unde este înmatriculat vehiculul abandonat. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau