Aproximativ 1.000 de ieşeni aşteaptă să scape de mașini
Dimensiune font:
Este vorba de maşinile care au o vechime de minim 15 ani şi normă de poluare Euro 3 sau inferioară * proprietarul trebuie să facă dovada că deţine autorismul de minim 5 ani şi nu a beneficiat vreodată de finanţare în alte programe similare * suma primită este de 3.000 de lei, dintre care 2.400 de la bugetul de stat, iar 600 lei de la bugetul local
Municipalitatea ieşeană a lansat în octombrie anul trecut proiectul de hotărâre care vizează casarea maşinilor vechi în schimbul a 3.000 de lei, fără obligativitatea de a achiziţiona o maşină nouă. Astfel, pentru a putea fi casat, autoturismul trebuie să îndeplinească cumulativ mai multe condiţii: să fie înregistrat în evidenţele fiscale ale UAT unde se depune solicitarea, la data participării în program să aibă o vechime mai mare sau egală cu 15 ani calculată de la anul fabricaţiei şi să aibă norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară. Mai mult, maşina trebuie să conţine componentele esenţiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie).
La rândul lor, proprietarii sunt consideraţi eligibili pentru a depune solicitare dacă are domiciliul/reşedinţa pe raza teritorială a UAT-ului solicitant de finanţare şi deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani. De asemenea, nu trebuie să aibă obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuțiilor către bugetul de stat şi bugetul local, şi că nu fi obţinut finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020 - 2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi. În fine, solicitantul nu trebuie să aibă la activ condamnări pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă.
Potrivit oficialilor Primăriei, interesul în rândul ieşenilor pentru acest program este unul crescut. Primarul Mihai Chirica a dezvăluit la ultima şedinţă de Consiliu Local că în jur de 1.000 de ieşeni au depus cereri şi aşteaptă nerăbdători continuarea proiectului după ce cei din Ministerul Mediului l-au pus cumva în stand-by. Iniţial era vorba de 50% contribuţia ministerului şi de 50% cea a primăriilor, însă au fost solicitări ca ministerul să vină cu 70%, iar primăriile cu restul de 30 de procente. În final, mai precis luna trecută, s-a decis ca statul să contribuie cu 2.400 lei, iar primăriile cu restul de 600 de lei.
În Iaşi circulă 200.000 de maşini
Dacă anul trecut, în Iaşi erau înmatriculate 136.042 de maşini, iar acum 4 ani, când se punea pe tapet proiectul Rabla 2, parcul auto era de 123.000 de maşini, în prezent pe străzile din oraş circulă 200.000 de maşini. Într-o statistică anterioră, 21.012 de autoturisme sunt non-Euro, 221 sunt Euro 1, 11.733 sunt Euro 2, 20.821 sunt Euro 3 şi 43.378 sunt Euro 4. Maşinile Euro 5 sunt în număr de 20.585, mai există 18.762 de autoturisme Euro 6, 2.405 hibride (la finele lunii mai 2022) şi 423 de maşini electrice, cu 100 mai multe comparatic cu situaţia din decembrie 2021. „Se vede foarte clar că ponderea maşinilor Euro 3 depăşeşte 51.000 de maşini, adică exact numărul pe care dori să-l eliminăm prin înscrierea la programul Rabla 2”, spunea primarul Mihai Chirica. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau