Asociația Pro Infrastructura: „Cu excepția centurii Bacău care avansează într-un ritm foarte bun, autostrăzile Moldovei A7 și A8 merg înainte cu pași mici și foarte mici”
Dimensiune font:
Cel mai important ONG pe infrastructura a anunțat astăzi că ritmul la autostrăzile A7 și A8 este foarte lent. Proiectul care avansează cel mai rapid și are sanse de finalizare la finalul acestui an a rămas Centura Bacăului. „Cu excepția centurii Bacău care avansează într-un ritm foarte bun, autostrăzile Moldovei A7 și A8 merg înainte cu pași mici și foarte mici. Pe A7 cele 4 contracte de proiectare semnate în 2018 cu termene de 2 ani au acumulat întârzieri consistente, fiind departe de finalizare”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura.
Realizarea studiilor geotehnice de teren este avansată doar pe primele 2 sectoare dintre Ploiești și Focșani. Procedura pentru obținerea acordului de mediu este lansată oficial doar pentru tronsonul Ploiești-Buzău. CNAIR a plătit până acum sume infime pe cele 4 contracte, chiar și de sub 1% din valoarea ofertată. „Este greu de crezut că toate cele 4 proiecte vor fi licitate pentru execuția lucrărilor în 2021. Pe centura Bacău constructorul UMB este foarte bine mobilizat, lucrările se apropie de 90% stadiu fizic, însă câteva puncte întârziate de pe proiect fac dificilă deschiderea traficului în acest an în condițiile apropierii anotimpului rece. Următoarele două sectoare dintre Pașcani și Siret sunt într-un stadiu incipient, realizarea studiilor și a proiectului tehnic fiind contractate în septembrie.Pe A8 contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pe cei peste 200 de km dintre Tg. Mureș și Tg. Neamț a început în mai 2019 și ar fi trebuit să fie gata în ianuarie 2021, însă este departe de finalizare”, au mai precizat reprezentanții asociației. a început, traseul proiectului fiind avizat foarte târziu, de câteva zile. Cu excepția avansului, CNAIR a efectuat plăți de 100,000 de lei, sub 1% din valoarea contractului. „Finalizarea studiului în 2021 pare o misiune imposibilă în actualul ritm. Licitația pentru realizarea studiilor și a proiectului tehnic pe următorul sector Târgu Neamț-Iași-Ungheni a fost lansată la începutul lunii septembrie și ar fi trebuit să avem ofertele depuse în octombrie, însă licitația a fost suspendată din cauza unui număr ridicat de solicitări de clarificări. Cât despre podul peste Prut de la Ungheni, în continuare procedura de obținere a acordului de mediu se lasă așteptată. CNAIR împreună cu proiectanții implicați în aceste proiecte trebuie să accelereze consistent pregătirea studiilor și a proiectelor tehnice, astfel încât să Moldova să se poată bucura de autostrăzi rapide și sigure într-un orizont de timp rezonabil”, a precizat Asociația Pro Infrastructura.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau