Autobuzele electrice nu i-au dat pe spate pe ieşeni
Dimensiune font:
Părerile celor care le-au vizitat în week-end sunt împărţite * cei mai mulţi salută această achiziţie, considerând că autobuzele vor contribui din plin la reducerea gradului de poluare * în schimb, alţii au spus că în loc de paradă, autobuzele trebuiau scoase la stradă!
Autobuzele electrice Solaris au fost prezentate ieșenilor, sâmbătă, în fața Palatului Culturii. Trei mijloace de transport cu propulsie electrică produse în Polonia au staţionat câteva ore, fiind admirate de ieşenii care au tranzitat zona. Autobuzele electrice Solaris Urbino Electric nE12, furnizate Iașului, sunt de tip solo (nearticulate), cu planșeu jos (podea integral coborâtă), facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, caroserie CE, echipate tehnic pentru operarea în relief predominant deluros, cu aer condiționat, sisteme de monitorizare, faruri și iluminat LED. Vehiculele au lungimea de 12 metri, lățimea de 2,55 metri și înălțimea de 3,3 metri, viteza maximă de 70 km / h, o autonomie de minim 66 de kilometri și capacitatea de 82 de pasageri, din care 30 pe scaune și 52 în picioare.
Cele 20 de autobuze electrice vor deservi rutele 28 (10 autobuze): Rond Dacia – Piața Alexandru cel Bun – str. Pantelimon Halipa – Podu Ros – Târgu Cucu – Bulevardul Independenței – Bulevardul Carol I – Rond Triumf și retur și 36 (10 autobuze): Rond Dacia – Gară – Piața Unirii / Piața Mihai Eminescu – Copou – Breazu și retur.
S-a făcut referire la troleibuze
Reacţiile ieşenilor au fost diferite. Unii s-au arătat satisfăcuţi de faptul că noile mijloace de transport vor contribui la reducerea poluării. Alţii au reproşat faptul că nu sunt scoate la stradă. „Jenant! În loc să le scoateţi la paradă, puneţi-le la stradă”, spune un ieşean. Remarca este subiectivă întrucât este nevoie de 30 de zile pentru ca CTP Iaşi să le poată introduce în circulaţie, interval de timp în care se face RAR-ul, înmatricularea şi instruirea personalului de bord şi a celui care va face mentenanţa. La acestea se adaugă probele de traseu şi de încărcare!”. Un alt ieşean spune că mai bune ar fi fi fost troleibuzele. „Felicitări pentru intenția de reducere a poluării. Dar..... troleele ar fi fost mult mai eficiente, la un cost mult mai redus. Funcționează foarte bine în toate orașele mari, dar în Iași s-a renunțat pe motivul pueril ca sunt blocate în funcționare de mașinile parcate pe strada. Soluție: mutarea cablurilor cu 1-2 metri spre ax”, spune acesta.
Autob uzele vin la pachet cu 26 de staţii de încărcare
Contractul cu compania poloneză Solaris Bus & Coach a fost semnat de primarul Mihai Chirica pe data de 15 aprilie 2021. În total, municipiul Iași va beneficia de 20 de autobuze electrice tip Solaris Urbino Electric nE12, șase stații de încărcare rapidă și 20 de stații de încărcare lentă, valoarea totală a proiectului fiind de 66.753.064 lei, respctiv circa 13,5 milioane de euro.
Solaris este un producător puternic, recunoscut la nivel internațional, parte a CAF Group, fondat în 1996, cu peste 2.600 de angajați, peste 19.000 de vehicule vândute în 750 de orașe, din care 1.487 de vehicule în 2019, și peste 1.000 de autobuze electrice livrate în 86 de orașe din 18 țări.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau