Autostrada Unirii A8 a trecut în administrarea unei noi companii naționale
Dimensiune font:
Alături de A8 au mai fost trecute în administrarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) alte trei proiecte de infrastructură rutieră din regiunea Moldovei - Autostrada Târgu Neamț - Iași – Ungheni, Autostrada Bacău – Brașov și Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț
Drumul Expres Focșani – Brăila și Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu
Proiectul privind construcția Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) – secțiunea
Miercurea Nirajului – Leghin, care urmează să facă legătura între Moldova și Ardeal, a trecut din administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în cea a Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), potrivit unui Ordin semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Alături de A8 au mai fost trecute în administrarea CNIR, potrivit aceluaiși ordin, și alte proiecte de infrastructură rutieră, respectiv Autostrada Târgu Neamț - Iași – Ungheni, Autostrada Bacău – Brașov, Autostrada Ploiești – Brașov, Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț,
Drumul Expres Focșani – Brăila și Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu. „Transferul acestor proiecte a fost posibil doar după operaționalizarea CNIR și numirea unui Director General și a Directorului Economic-Financiar, obiectivele urmând să fie preluate în baza unui protocol încheiat între cele două companii”, a precizat ministrul Sorin Grindeanu.
Până acum au fost avizați favorabil indicatorii tehnico-economici ai Secţiunii 2 Miercurea Mirajului – Leghin aferentă tronsonului Târgu Mureş – Târgu Neamţ a Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii).
Potrivit eprezentanţilor CNAIR, pentru această secțiune montană a autostrăzii este prevăzută execuția a 159,2 km lungime totală, 119 poduri, 19 pasaje, 117 viaducte, 179 podețe, 47 tuneluri, cinci noduri rutiere – la intersecția cu DN 13A (Sovata), DN 13B (Joseni), DN 12 (Ditrău), DN 15 (Tulgheș) și DN 15B (Pipirig), şase spații de servicii, patru parcări de scurtă durată şi două Centre de Întreținere și Coordonare.
Sursa de finanțare pentru această secțiune este asigurată din Programul Transport (PT) şi este în valoare de 31,56 miliarde de lei, fără TVA. În ceea ce privște contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru secţiunea 3 Leghin – Târgu Neamţ a Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii), acesta a fost semnat cu Asocierea SA& Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. „Contractul prevede execuția a 29,9 km lungime totală, 13 poduri, 11 pasaje, două viaducte , două noduri rutiere: 1) DN15B (Vânători-Neamț) și 2) DN15C (Târgu Neamț), patru spații de servicii, precum şi a unui centru de întreținere și coordonare. În cadrul secţiunii urmează să fie traversate unităţile administrativ teritoriale Vânători-Neamț, Agapia, Târgu-Neamț, Grumăzești, Petricani, Urecheni, Timișești şi Păstrăveni, din judeţul Neamţ, și respectiv Moțca, din județul Iași”, au anunțat reprezentanții CNAIR.
Valoarea contractului este de 1,56 miliarde de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Durata contractului este de 30 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor.
Pe raza județului Iași, Autostrada A8 va avea o lungime de peste 90 de kilometri, urmând să traverseze următoarele unități administrativ-teritoriale: Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Moțca, Miroslovești, Stolniceni-Prăjescu, Ruginoasa, Heleșteni, Costești, Ion Neculce, Bălțați, Erbiceni, Dumești, Lețcani, Miroslava, Rediu, Popricani, Victoria, Aroneanu, Ungheni și Golăiești. Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau