Autostrada Unirii bate pasul pe loc
Dimensiune font:
Singurul element notabil îl constituie predarea Studiului de Fezabilitate pentru capetele tronsonului Târgu Neamţ - Târgu Mureş (Moțca - Leghin, respectiv Târgu Mureș - Miercurea Nirajului)
Ieri, la sediul CNAIR, în format videoconferință, a avut loc ședința săptămânală la care participă proiectanții, membrii societății civile și diverși politicieni, altfel spus, toţi actorii implicaţi într-un fel sau altul în realizarea autostrăzilor Moldovei. De la cele discutate în urmă cu o săptămână, situaţia nu s-a schimbat, cel puţin în privinţa A8. Astfel, podul de la Ungheni (1,1 km) se află în faza demarării licitaţiei în vederea realizării Studiului de Fezabilitate. Premergător acestei etape, trebuie obţinut Acordul de Mediu, procedură care este în derulare. „S-a depus Studiul de Evaluare Adecvată şi Raportul de Impact Asupra Mediului la APM Iași. Urmează dezbaterea publică în luna noiembrie posibil în mediul on-line. Trimestrul III al anului 2022 este perioada preconizată pentru obținerea Acordului de Mediu. Acest termen poate fi onorat doar dacă toate instituțiile publice implicate vor lucra pro-activ în interesul maturizării, avizării și susţinerii acestui proiect de infrastructură rutieră majoră. Ulterior către finalul anului 2022 dacă se va obține Acordul de Mediu și finaliza Studiul de Fezabilitate se va putea lansa licitația de Proiectare şi Execuție”, crede Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi unul dintre cei mai activi militanţi pro-A8.
Termen nerealist
În ceea ce priveşte tronosnul Ungheni – Iaşi – Tg. Neamţ, campania de teren continuă cu studiile geotehnice și topografice. „Îmi mențin rezerva că termenul real al acestui proiect este de minim 2 ani și 6 luni (30 luni) şi nu doar 25 luni! Ca urmare a publicării în mass-media a propunerilor de trasee conform etapei în care ne aflăm, au apărut discuții aprinse pe sectorul Lețcani-Vânători-Ungheni. Deși au fost purtate discuții cu UAT-urile traseele propuse se suprapun cu imobile existente. Urmează o nouă rundă de discuții la nivelul Prefecturii Iași cu autoritățile locale”, mai spune Covăsnianu.
Pentru tronsonul Tg. Neamţ - Tg. Mureş, ieri a fost predat Studiul de Fezabilitate pe capete (Moțca-Leghin, respectiv Tg. Mureș-Miercurea Nirajului. Urmează finalizarea SF pe interior/între capete (Leghin-Miercurea Nirajului) programat pentru data de 7 decembrie 2021. După acest pas, urmează obţinere Acordului de Mediu pe capete în martie 2022.
„Ca o concluzie generală, chiar dacă situația se prezintă destul de rău, consider că prin intermediul unui management riguros, al unei celule de criză dedicate la nivel de CNAIR/MT pentru proiectele Moldovei/incluse in PNRR, se poate accelera şi se pot recupera întârzierile. Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung”, mai spune Covăsnianu. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau