Autostrăzile Moldovei, blocate!
Dimensiune font:
Cătălin Urtoi, vicepreşedintele Asociaţiei „Împreună Pentru Moldova” spune că, ieri, pe tronsonul Târgu Mureș - Târgu Neamț, din șase utilaje promise nu era niciunul * reprezentantul firmei spaniole din România a recunoscut că firma este blocată financiar în acest moment pentru studiile geo pe A8 și așteaptă o infuzie de capital de 2 milioane lei * în condiţiile în care au trecut două săptămâni de când cei din Spania promit, iar SF-ul pentru tronsonul Târgu Mureș - Târgu Neamț ar trebui predat la sfârșitul lunii iulie”, mitingul de vinerea viitoare se vrea a fi semnalul care să trezească din amorţire autorităţile centrale
Un miting auto pentru „susţinerea” Autostrăzilor Moldovei este programat pentru sâmbătă, 10 aprilie, la Cristeşti, în judeţul Iaşi. Locaţia, simbolic aleasă, este cea de la intersecţia Autostrăzii A7 – „Autostrada Moldovei” cu A8 – „Autostrada Unirii”, primul drum de mare viteză cu Lege în Parlament.
Organizatorul mitingului auto este asociaţia civică „Împreună Pentru Moldova”, iar motivul mitingului este includerea unor tronsoane din A7 şi A8 la finanţare prin PNRR – Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, a explicat, în repetate rânduri, Cătălin Urtoi, vicepreşedintele Asociaţiei ÎPM şi fost consilier onorific al ministrului Transporturilor, în mandatul ministrului Lucian Bode.
Dacă pentru Autostrada A7 Ploieşti – Buzău – Bacău – Paşcani finanţarea prin PNRR are şanse destul de mari pentru că cel puţin primele două tronsoane pot fi scoase la licitaţie pentru execuţie până la sfârşitul anului şi chiar ministrul Proiectelor Europene Cristian Ghinea a confirmat pentru Economedia că este proiect prioritar, pentru A8 situaţia este ceva mai complicată. Documentul oficial prezentat în Guvern pe 19 martie se referă la „anumite secţiuni”, cel mai probabil fiind vorba despre capetele Târgu Mureş – Miercurea Nirajului şi Târgu Neamţ – Moţca, unde documentaţiile tehnice sunt mai avansate şi ar putea fi lansată licitaţia pentru execuţie.
Pe lângă susţinerea pentru Autostradă, mitingul este şi un protest faţă de întârzierea proiectului A8
Spaniolii se fac că lucrează
De altfel, chiar ieri, Cătălin Urtoi a dezvăluit cum se lucrează pe tronsonul Tg. Mureș - Tg Neamț. „Azi (n.r. – ieri) nu era nici un utilaj de foraj pe tronsonul Tg. Mureș - Tg Neamț din cele șase promise conform contract. Mâine cică vor fi două utilaje. Firma Acciona a recunoscut că este blocată cu plățile către subcontractantii care forează și către laboratoare. În aceeași situație ne aflăm și cu tronsonul Bacău - Pașcani (A7), unde firma spaniolă lucrează la foraje cu același prestator de pe A8 și care condiționează continuarea lucrărilor pe acest tronson din A7 de plata lucrărilor de pe tronsonul Tg. Mureș - Tg.Neamt (A8). Reprezentantul firmei spaniole din România a recunoscut că firma este blocată financiar în acest moment pentru studiile geo pe A8 și așteaptă o infuzie de capital de 2 milioane lei promise din Spania. Cu toate acestea au trecut două săptămâni de când cei din Spania promit, iar SF-ul pe Tg. Mureș - Tg Neamț ar trebui predat la sfârșitul lunii iulie”, spune liderul ÎPM.
Din cei 914 km ai reţelei de autostrăzi, doar 17 km sunt în Moldova
Acţiunea din 10 aprilie este şi un nou semnal de alarmă faţă de întârzierile repetate: reactualizarea documentaţiei tehnice pentru secţiunea Târgu Mureş – Târgu Neamţ în lungime de 200 km este la doar 52% , iar ultimul termen asumat, luna iulie, cel mai probabil nu poate fi respectat. Pentru segmentul Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni de 100 km contractul pentru documentaţia tehnică poate fi semnat luna aceasta cu termen 12 luni pentru studiul de fezabilitate şi 5 luni proiect tehnic. „Moldova nu mai crede în promisiuni, Moldova vrea fapte!” scrie organizatorul cu referire directă la o realitate cruntă: din cei 914 kilometri ai reţelei de autostrăzi din România, doar 17 kilometri sunt în Moldova (centura Bacău, parte din A7, deschisă în decembrie 2020). „La acest miting vor lua parte oameni de afaceri care împreună conduc firme de mai multe miliarde de lei, cetățeni care s-au săturat să trăiască în subdezvoltare și să le fie refuzată orice șansă de a crește economic, oameni din alte regiuni care doresc o Românie echitabil dezvoltată”, arată Asociaţia Împreună pentru A8. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau