Bahluiul navigabil începe cu plantarea de sălcii și mesteceni

Dimensiune font:

| 09-05-2022 00:00

Amenajarea unui tronson cu bărci pe apă şi cafenele pe maluri se lasă aşteptată de ani buni * angajaţii Primăriei nu au identificat nici în trecut şi nici acum surse de finanţare nerambursabile, sperând la declanşarea unor noi proceduri de finanţare europeană pentru această categorie de proiecte de turism * deocamdată, municipalitatea a ales partea uşoară a proiectului, anunţând o amplă campanie de plantare a unei vegetaţii joase pe malurile râului

Regularizarea râului Bahlui, finalizată în 2013, nu a fost urmată, aşa cum era de aşteptat, de implementarea proiectului vizând amenajarea unei zone de agrement pe tronsonul Podu de Piatră - pod Tudor Vladimirescu. Iniţial, era vorba ca titularul proiectului, CJ Iaşi să-şi asume această iniţiativă, numai că, în primăvara lui 2014, şefii judeţului au acceptat o solicitare venită din partea municipalităţii, prin se cerea încredinţarea proiectului. Paradoxal, însă,  Primăria Iaşi nu a mai depus proiectul la Ministerul Mediului în vederea obţinerii finanţării, cu toate că reprezentanţii Palatului Roznovanu dădeau drept sigur acest lucru.

Modernizat doar în videoclipuri

În martie 2015, consilierilor locali le-a fost prezentat un videoclip prin care Bahluiul era prezentat ca o bijuterie a oraşului. Proiectul de amenajare arhitecturală a râului Bahlui a fost votat în unanimitate, însă fără nici o materializare practică. La fel au stat lucrurile și în anul 2016. Pe 13 mai, același videoclip tensiona relațiile dintre Mihai Chirica și consilierii din Opoziție, primarul fiind acuzat că folosește pe post de clip electoral un video plătit din bani publici în 2015. Era clar încă de pe atunci - deși actualul primar susține că nu a renunțat niciodată la acest proiect - că vom vedea ambarcațiuni pe Bahluiul doar în filme, lucru confirmat de fosta conducere a Direcției Programe Europene. „Proiectul Bahlui 2 nu va mai fi finanţat în perioada următoare de la Uniunea Europeană. Doar pe fonduri de la bugetul local”, declarau acestea.

Proiect actualizat în 2017, cu stăvilat şi debarcader

O nouă tentativă de a readuce proiectul în prim-plan a avut loc în februarie 2017. În cadrul unei şedinţe de Consiliu Local, a fost avizată documentaţia tehnico-economică, faza Studiu de Fezabilitate, pentru obiectivul „Amenajare arhitecturală râu Bahlui”. Era anul în care municipalitatea a iniţiat şi proiectul „Fluidizarea traficului în intersecţia Podu Roş”, fapt ce a impus corelarea celor doua proiecte şi reactualizarea soluţiilor pentru amenajarea râului Bahlui.

Proiectul „Bahluiul navigabil” a mai fost readus în discuţie în noiembrie 2018, când primarul a fost interpelat pe această temă de consilierii liberali. „De ce acest proiect a fost abandonat şi de ce nu se mai găseşte pe nicio listă a municipalităţii cu proiecte ce pot fi finanţate cu fonduri europene?”, au întrebat aceştia. „Referitor la amenajarea turistică a râului Bahlui nu există încă declanşată o procedură de finanţare europeană pentru această categorie de proiecte de turism. Noi am încercat să vedem unde putem să îl introducem, dar aşteptăm de la Comisia Europeană o nouă abordare în ceea ce priveşte promovarea turistică în zonele urbane”, explica primarul.

Doi ani mai târziu, apar noi speranţe pentru ieşenii care sperau la promenade pe malurile râului sau la plimbări cu vaporaşul. Un ordin al Ministrului Mediului data 10 octombrie 2020 aproba conținutului cadru al protocolului privind utilizarea terenurilor din domeniul public al apelor administrat de Apele Române de către unitățile teritorial administrative care au de făcut investiții de utilitate și interes public.

Idei compensatorii: râu trecut în subteran şi deltă în Alexandru cel Bun!

Ultima discuţie despre reabilitarea albiei Bahluiului a avut loc în martie 2022. „Legat de Bahlui, am avut întâlnire cu Apele Romane referitor la modernizarea albiei Bahluiului şi plantare pe partea superioară a digului. Concluziile ar fi următoarele: pentru modernizare, ei în principiu înţeleg necesitatea şi nu se vor opune, aşa încât aşteptăm să vedem dacă putem să ne legăm de un plan de investiţii pe fonduri europene sau pe PNRR sau altă sursă de finanţare, dacă nu, ne gândim şi la varianta finanţării de la bugetul local”, a spus primarul Mihai Chirica. Edilul-şef a mai vorbim despre posibilitatea înfiinţării unei delte experimentale la confluenţa dintre Nicolina şi Bahlui, în spatele fostului stadion „Constructorul”. „Putem face o deltă pe care să o lăsăm să se dezvolte natural, să o împrejmuim. Nu fracturează nici cursul de apă şi nici nu aduce, să spunem, un obstacol”, a precizat acesta.

Nu sunt bani decât pentru arbuști

Până a deveni navigabil, pe malurile râului ar putea fi plantați arbori și arbuști. În acest scop, Primăria Municipiului Iași intenționează să semneze un protocol cu Administrația Bazinală de Apă (ABA) Prut Bârlad – Sistemul de Gospodărire a Apelor laşi, în vederea realizării tuturor operațiunilor necesare amenajării malurilor. Dacă protocolul va fi aprobat de Consiliul Local al municipiului Iași, Administrația Bazinală de Apă Prut Bârlad va pune la dispoziția Primăriei albia râului, rămânând administratorul acestuia, iar municipalitatea, prin Servicii Publice SA și cu sprijinul specialiștilor de la Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad”, va face plantări și alte lucrări de amenajare necesare, susțin reprezentanții Primărie. Lucian STATE

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:52

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Rutiera Iași iese la stradă cu elicopterul!
08/04/2025 11:27

* in perioada 8 – 17 aprilie a.c., poliţiştii rutieri ieseni vor actiona, cu sprijinul unui echipaj din cadrul  Inspectoratului General de Aviaţie al M.A.I., astfel că traficul rutier va fi survo ...

În Iași, la Pașcani și Hârlău a fost lansat „Raftul cu bunătăți locale”
08/04/2025 11:13

* specialistii subliniază că sustinerea micilor producători trebuie să vină atat prin stiintă si inovatie, cat si prin implicarea retailerilor, prin crearea de spatii speciale dedicate produselor locale, ...

Iașul nu-i „o fundătură”!
08/04/2025 11:13

* administratorul unui site a scandalizat asociatiile civice pro-autostradă * „Acest personaj considera deunăzi in cadrul unui podcast că Moldova este o fundătură, avand o atitudine ofensatoare si xe ...

Lucrările la Podul de Flori de la Golăiești – Zagarancea, care va încheia A8, vor începe cu ceremonii pe ambele maluri ale Prutului
08/04/2025 10:45

Autoritătile au bătut palma pentru demararea lucrărilor la podul rutier peste Prut, care va uni localităţile Golăieşti (Romania) şi Zagarancea (Republica Moldova). Construcţia se numeşte „Podul ...

Percheziții în zeci de locații, printre care și cinci primării din Suceava și Botoșani. Sunt vizate contracte de achiziții SURSE
08/04/2025 10:20

Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie (DNA) – Serviciul teritorial Suceava efectuează perchezitii in 39 de locatii, cinci fiind primării din comunele Eminescu, Păltinis, Drăguseni, Ungure ...

Cozonacii din supermarket au până la 16 E-uri și zeci de grame de zahăr!
08/04/2025 10:14

* 100% din cozonacii cu nucă si cacao pentru Sărbătorile de Paste au in compozitie E-uri - aditivi alimentari * numărul acestora variază intre 1 si 16, cu precizarea că 10% din produse au in compozitie 16 ...

Un bărbat din Botoșani și-a pierdut viața în timp ce manevra un utilaj greu
08/04/2025 10:12

Un accident grav s-a produs in localitatea Viisoara Mică, judetul Botosani, unde un bărbat si-a pierdut viata in timp ce opera un utilaj greu. Un bărbat de 35 de ani a murit in cursul zilei de ieri, intr-un ...

Sterilizarea animalelor de companie. Beneficii esențiale și obligație legală
08/04/2025 10:06

Sterilizarea animalelor de companie nu este doar un gest de responsabilitate fată de necuvantătoarele care ne infrumusetează viata, ci si o obligatie legală. Pentru a aduce acest mesaj mai aproape de comuni ...

„Vom muri mai repede şi vom fi tot mai bolnavi”. Zeci de comune ar putea rămâne fără medic de familie!
08/04/2025 09:22

* in judetul Iasi, la această dată, autoritătile din patru comune nu reusesc să convingă vreun medic de familie să preia serviciile medicale locale * e vorba de Cucuteni, Hărmănesti, Horlesti si Răchit ...

O primărie din Iași, falimentată de deciza judecătorilor. Mașina primarului, confiscată
08/04/2025 09:20

* executorul judecătoresc a confiscat masinile Primăriei Băltati! * acesta a pus in aplicare o decizie a Curtii de Apel Iasi, care a stabilit că  primarul din Băltati a generat unei societăti comerci ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei