Bandă reversibilă pe tronsonul Iaşi – Târgu Frumos
Dimensiune font:
Oficialii Ministerului Transporturilor iau în calcul organizarea circulaţiei pe DN 28 cu două benzi pe sens şi o singură bandă pe sensul opus, sistem care alternează * este vorba de o regulă copiată după modelul suedez şi care ar diminua numărul depăşirilor şi implicit pe cel al accidentelor frontale * tronsonul Iaşi – Târgu Frumos face parte din celebrul „drum al morţii”, DE 583, Iaşi - Roman
Ministerul Transporturilor propune schimbarea sistemului de circulaţie pe aproximativ 300 de kilometri de drum, cu o singură bandă pe sens şi acostament lărgit la modelul din Suedia, cu două benzi pe sens şi o singură bandă pe sensul opus, sistem care alternează. Este vorba aici de o regulă care ar urma să fie valabilă pentru trei dintre cele mai periculoase şosele din România, printre acestea figurând şi un tronson din celebrul „drum al morţii” (DE 583), adică DN 28, Târgu Frumos – Iaşi. Potrivit oficialilor ministerului, se vor reduce semnificativ accidentele frontale cauzate de depăşiri neregulamentare, atât pe şoseaua amintită, cât şi pe DN 2 Bucureşti-Bacău, cea mai periculoasă şosea din
Numai în cinci luni din 2023 a fost egalată cifra accidentelor înregistrate în 2020
DE 583, cel care leagă Iaşul de Roman, este şosea unde, anual, au loc sute de accidente, generate, pe de o parte, de viteza cu care rulează autorismele, iar pe de altă parte de imprudenţa pietonilor care îndrăznesc să traverseze prin locuri nemarcate. Ultima tragedie de acest gen a avut loc pe data de 19 aprilie 2023,în localitatea Lețcani, când un camion de mare tonaj a acroșat pe trecerea de pietoni un părinte cu doi copii, unul dintre aceștia decedând pe loc. Ultima dintr-o serie neagră, care a culminat cu cel din data de 1 februarie 2022 din localitatea Bălțați, soldat cu decesul a şapte persoane.
Într-un document al Ministerul Afacerilor Interne se arată că numărul accidentelor înregistrate în ultimii cinci ani a ajuns la 469! 80 dintre ele au avut loc în 2018, iar 110 un an mai tâziu. În 2020, s-au înregistrat „doar” 45 de accidente, pentru ca, în 2021, cifra să crească până la „recordul” de 117 accidente. În fine, anul trecut au avut loc 77 de accidente, iar între 1 ianuarie şi 9 mai 2023, s-au înregistrat 40 de accidente.
Surprinzătoare este şi cifra care reprezintă numărul amenzilor aplicate la nivelul judeţelor Iaşi şi Neamţ, în temeiul prevederilor OUG nr. 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publoce : 533.336. Defalcat, pe judeţe şi ani, situaţia sancţiunilor contravenţionale este următoarea : Iaşi - 58.409 (2018), 57.862 (2019), 50.656 (2020), 49.080 (2021), 57.612 (2022), 2023 trimestrul I (18.338), respctiv Neamţ - 47.772 (2018), 51.528 (2019), 38.861 (2020), 42.888 (2021), 47.498 (2022), 12.832 (trimestrul 1 2023).
Prioritate absolută : centurile ocolitoare !
În ciuda tuturor acestor aspecte din cauza nerespectării regulilor de circulație de către participanții la trafic, se produc în continuare accidente rutiere grave, soldate cu morți și răniți. Practic, singura măsură care mai poate fi luată o constituie realizarea variantelor de centuri ocolitoare ale zonelor aglomerate, cum este orașul Podul Iloaiei dar, care, la fel ca şi pasarele pietonale, promite să rămână la stadiul de intenţie. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau