Banda unică din Nicolina nu mulțumește pe toată lumea
Dimensiune font:
Unii dintre ieșeni spun că măsura este bună, alţii afirmă că, în cazul în care nu se va continua cu acest coridor până la Tehnopolis, decizia va fi inutilă * evident, sunt şi destui sceptici care spun că, indiferent de măsuri, aglomeraţia pe tronsonul Ciurea – CUG – Podu Roş va rămâne la aceeaşi coordonate
După ani de aşteptare, municipalitatea a început amenajarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe șoseaua și strada Nicolina. Începutul este oarecum timid, atât timp cât banda unică se întinde de de la intersecția cu strada Sălciilor (zona Lidl Nicolina) până în Podu Roș.
Delimitarea benzii dedicate de celelalte două benzi de circulație se face cu popici, iar crearea benzii unice pentru transportul în comun generează și alte câteva modificări în circulațiea rutieră. Astfel, se vor interzice virajele de stânga spre Aleea Rozelor pe ambele sensuri de mers, ocolirea refugiilor de tramvai se va face doar prin partea dreaptă, iar semaforizarea din Podu Roş va fi modificată astfel încât să ofere prioritate tramvaiului la intrarea şi ieşirea din rond. „Toate aceste măsuri au scopul de a încuraja utilizarea transportului public și de a contribui la reducerea poluării în orașul nostru. În curând vor ajunge la Iași și tramvaiele noi, în următorii ani vom avea 32 de tramvaie și 44 de autobuze electrice, așa că vă îndemnăm să folosiți transportul public, modern, civilizat, ieftin și ecologic!”, spun oficialii Primăriei Iași.
Iniţial, măsura a fost amânată pentru 2019, apoi pentru 2020, întrucât reprezentanţii Poliţiei Rutiere, unica instituţie avizatoare, nu şi-au dat acordul pentru această schimbare, solicitând Primăriei să găsească soluţii pentru virajul la stânga pe anumite tronsoane. Este vorba de interesecţiile din strada Sălciilor cu Şoseaua Nicolina, respectiv B-dul Poitiers cu Şoseaua Nicolina. Se pare, însă, că în urma discuţiilor cu ceilalţi actori angrenaţi în conceperea unor soluţii pentru eficientizarea traficului (cadrele didactice ale Facultăţii de Mecanică - Departamentul Autovehicule Rutiere), s-a dat drumul acestei soluţii, în detrimentul variantei ca banda unică să fie valabilă pentru anumite zile şi intervale orare.
Pro şi contra
Evident, părerile ieşenilor diferă. Sunt cetăţeni care salută iniţitiva. „În sfârşit un lucru bun în oraşul ăsta! În sfârşit nu mai stau autobuzele şi tramvaiele după bombardieri care blochează traficul!”, crede un ieşean.
„Singura problema în transportul dinspre Ciurea spre oraș e aglomerația cauzata de mașini. Tocmai de aceea trebuie folosit transportul public”, spune un alt concitadin.
Alţii se bucură de această măsură, însă nu sunt de acord cu montarea popicilor. „De jumătate de an tot se așteaptă aviz pentru Pasaj Nicolina - Pod Roş, să se miște mai repede cu avizul ăla, să ducă banda pâna în Tehnopolis. Și încă ceva: popicii sunt aproape cea mai proasta decizie pe care o puteau alege. Nici butonii stradali nu erau mai potriviți, trebuiau stâlpi din beton sau gard metalic ca la București. Mulți bizoni nu vor respecta această bandă”, opiniează un alt cetăţean. Şi tabăra scepticilor abundă în păreri. „În restul traseului, în continuare, vor fi refugii pline de mașini sau banda tramvaiului ocupată de cei care fac la stânga”, susţine un ieşean, în vreme ce alţii le sugearează celor din Ciurea, Valea Adânca sau CUG să plece la 5 dimineaţă de acasă dacă vreţi să ajungeţi în oraş”. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau