Bandă unică în Nicolin şi taxare progresivă la parcare
Dimensiune font:
Este propus tronsonul Podu Roș - Parohia Romano-Catolică Sf. Tereza, întrucât aici nu sunt maşini parcate pe prima bandă * cât priveşte taxarea progresivă la parcare, viitorii proprietari vor reanaliza intenţia de a achizitiona un autovehicul şi îşi vor pune problema costurilor de parcare
Reprezentanţii Alianței pentru Promovarea Transportului Alternativ Iași (APTA) Iași susţin că au trimis către Primăria Municipiului Iași și consilierii locali două propuneri pentru un Iași mai sustenabil, ce pot fi inițiate în viitorul apropiat. Prima se referă, din nou, la banda unică care ar trebui implementată pe Şoseaua Nicolina, de această dată pe un tronson unde nu există maşini parcate pe prima bandă. „Crearea benzii unice în Nicolina, segmentul din Podu Roș până în Nicolina la Parohia Romano-Catolică Sf. Tereza (biserica catolică din zona Belvedere), porțiune pe care nu sunt mașini parcate pe prima bandă. Pentru ca transportul în comun să devină o alternativă reală în deplasările urbane trebuie ca acesta să fie rapid - prioritizat și nu blocat în trafic. Degeaba se va investi în mijloace de transport noi, chiar electrice, dacă transportul în comun nu va avea nici un avantaj față de mersul cu mașina personală - să fie mai rapid. Dacă oamenii au de ales între a sta în trafic în mijloacele de transport în comun și a sta în trafic în mașina personală, este clar că vor alege confortul mașinii personale, deci vor crea mai mult trafic”, spun membrii APTA.
Taxare progresivă
A doua propunere are în vedere dezvoltarea unei noi politici de parcare la nivelul municipiului pornind de la modelul propus de Optar.ro: taxare progresiva (pe mai mulţi ani) până când taxa va ajunge la costul real al unui loc de parcare şi fără facilităţi acordate companiilor. Potrivit acestora, măsura are mai multe efecte: viitorii proprietari vor reanaliza intenţia de achizitiona un autovehicul şi îşi vor pune problema costurilor de parcare. Apoi, oferirea de alternative viabile de deplasare şi taxarea progresivă a ocupării spaţiului public poate determina unii proprietari să renunţe la posesia autovehicului (sau, îin cazul unora, vor păstra doar un autovehicul în familie). În fine, proprietarii de curţi şi garaje vor calcula dacă e mai rentabil
să le foloseasca pentru depozitarea diverselor obiecte sau a maşinii în timp ce proprietarii maşinilor abandonate vor avea interesul să le elimine din spaţiul public (pentru a nu plăti taxa). „În ultimii 20 de ani, nicio administrație a celor mai mari 10 orașe din România nu a reușit să realizeze într-un an locuri de parcare nici măcar pentru autoturismele nou înregistrate în acel an (inclusiv Clujul). Paradoxal, avem printre cele mai mari taxe din țară la parcarea rezidențială, plătită de o mică parte, în timp ce majoritatea nu plătește nimic. La fel, vedem mașini lăsate pe avarii pe banda a doua, în timp ce banda întâi e ocupată de mașini parcate care nu plătesc”, mai spun reprezentanţii asociaţiei.
În concluzie, este nevoie de empatie față de nevoile ieșenilor, de un dialog onest despre bugetul Iașului, costurile construcției și întreținerii unui loc de parcare într-o parcare multietajată, surse de finanțare. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau