Bate vântul prin autobuzele din zona metropolitană
Dimensiune font:
Cel puţin pentru zona Miroslava, măsurătorile celor de la CTP au indicat că în ce două săptămâni scurse de la introducerea transportului metropolitan, traseul 503 a avut o medie de 7 calători, iar traseul 501, 16 călători
La două săptămâni scurse de la introducerea autobuzelor operate de Compania de Transport Public Iaşi pe zona metropolitană, au apărut primele informaţii referitoare la situaţia călătorilor transportaţi. Cifrele nu sunt încurajatoare, însă trebuie ţinut cont de faptul că, de regulă, ieşenii se adaptează mai greu noutăţilor survenite în zona transportului public. Astfel, într-o ședință a Asociației Metropolitane de Transport Public Iași (AMTPI), Compania de Transport Public (CTP) Iași a prezentat o situație cu privire la numărul de călători înregistrat în primele două săptămâni de la introducerea transportului metropolitan pentru cele două noi curse introduse pe raza comunei Miroslava. Pe traseul traseul 501 (Podu Roș - Sun City - Miroslava - Vorovești) au fost efectuate zZilnic au fost efectuate câte 32 de semicurse, în intervalul orar 4.30-23.00, înreegistrându-se în medie un număr de 16,34 călători, iar pe traseul 503 (Tehnopolis - Valea Adâncă - 5 Drumuri – Primărie), zilnic au fost efectuate câte 22 de semicurse, în intervalul orar 5.30-21.00, cu o medie de 6,72 călători transportaţi.
Dacă o comună nu îşi face bine calculele, va plăti facturile
Firesc, cetăţenii se întreabă dacă planul de transport va fi menţinut în acest condiţii. „Aş vrea să fac o sugestie. Nu operaţi modificări de reducere a frecvenţei sub un an de zile, chiar dacă numărul de călători este mic momentan. Procesul de adaptare al cetăţenilor la introducerea noilor linii de transport public e de durată. Dacă ne dorim cu adevărat o schimbare, transportul public trebuie susţinut şi subvenţionat”, spune unul dintre cetăţenii din Miroslava. Trebuie menţionat faptul că indiferent de numărul călătorilor, cursele vor fi menţinute, iar directorul AMPTI, Eduad Boz, atrăgea anterior atenţia supra acestui aspect. „Că merge plin sau gol, serviciul de transport trebuie plătit. Dacă e plin, se achită din bilete, dacă e gol, îl plăteşte comuna respectiva din buget. Dacă o comună nu îşi face bine calculele, va plăti facturile. Asta înseamnă că în loc de gaz, canalizare sau ce mai au ei ca investiţii, vor trebui să plătească plimbatul autobuzului gol”, spunea Eduard Boz
Deocamdată, Primăria comunei Miroslava îi sfătuieşte pe cetăţeni să folosească transportului public în comun. De altfel, la începutul acestei săptămâni, au fost montate automate de bilete în zonele Valea Adâncă, în două locaţii: Cinci Drumuri (La Doi Pași), respectiv Vorovești (rondul nou). Acestea se adaugă la cel existent pe strada Anton Nițu (semaforul de lângă primărie). Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau