Bicicliștii îngustează străzile!
Dimensiune font:
„Pentru implementarea obiectivelor de investiții aferente mobilității urbane ce vizează redistribuirea spațiului străzii prin împărțirea echitabilă a acestuia, autoritățile administrației publice locale, asociațiile de dezvoltare intercomunitară sau zonele metropolitane, după caz, prin derogare de la normele tehnice în vigoare, pot stabili o lățime inferioară pentru benzile de circulație ale drumurilor publice aflate în administrare, dar nu mai puțin de 2,75 metri pentru o bandă de circulație”, se arată în articolul 38 din Legea mobilităţii urbane
În urmă cu două zile, a fost publicată in Monitorul Oficial Legea mobilității urbane. Conform noilor prevederi, spațiul străzilor poate fi redistribuit în mod echitabil, întrucât într-o localitate nu circulă doar autoturisme. Astfel, lățimea unei benzi de circulație poate fi de minim 2,75 metri. „Pentru implementarea obiectivelor de investiții aferente mobilității urbane ce vizează redistribuirea spațiului străzii prin împărțirea echitabilă a acestuia, autoritățile administrației publice locale, asociațiile de dezvoltare intercomunitară sau zonele metropolitane, după caz, prin derogare de la normele tehnice în vigoare, pot stabili o lățime inferioară pentru benzile de circulație ale drumurilor publice aflate în administrare, dar nu mai puțin de 2,75 metri pentru o bandă de circulație”, se arată în articolul 38. Ce înseamnă acest lucru? Nicio comisie tehnică de circulație, niciun proiectant nu va mai avea cum să spună „nu se poate” integrării de piste pentru biciclete sau altor infrastructuri biciclistice, invocând cei 3,5 metri lățime de bandă! Practic, culoarul rezultat de 0,7 metri, poate fi utilizat de biciclişti, aşa cum afirma şi primarul Iaşului, chiar zilele trecute: „porţiunea destinată biciletelor trebuie să facă parte din trama stradala, cu reguli de protecţie”
Piste neconforme, dar necesare
Anterior apariţiei Legii mobilităţii urbane, primarul Iaşului explica situaţia ingrată în care se află municipalitatea ieşeană, dar şi alte primării din ţară. „Pista de biciclete este într-o mare dilemă din punct de vedere al normativelor în vigoare. Cele construite şi avizate la momentul construirii lor au beneficiat de un act normativ valabil atunci. Normativul s-a modificat dramatic, întrucât pistele au fost gândite total independente, atât de partea carosabilă, cât şi de partea pietonală. Adică cu spaţii de protecţie care pe partea carosabilă merg până la doi metri, după care zona trebuie bordurată, cu obstacole materiale, iar acelaşi lucru trebuie să se petreacă spre partea pietonală, dar fără spaţiu de protecţie, ci doar cu elemente de delimitare. Acest lucru va face la nivel naţional să dispară pistele de biciclete în totalitate pentru că niciun oraş nu-şi va permite să aplice toate reglementările, adică să piardă una sau chiar două benzi de circulaţie”, a spus primarul, care propunea modificarea Ordonanţei 195, după modelul ţărilor civilizate: tratarea bicicletei ca un vehicul şi a biciclistului ca pe conducătorul unui vehicul.
Iașul se află în prezent într-o situație critică în privința infrastructurii pentru biciclete: benzile roșii de pe trotuare sunt neconforme, după cum a constatat și Inspectoratul de Poliție Județean, realizarea Master Planului velo stagnează pentru că administrația oferă greu feedback, iar pista Tudor-Agronomie, promisă de ani buni, ce are avizul poliției este blocată de Comisia de circulație. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
dan
Jun 02, 2023
articolul ar trebui intitulat "biciclistii elibereaza strazile". doua biciclete ocupa, in trafic sau in parcare, mult mai putin spatiu decat un autoturism. cu cat circula mai multi cu bicicletele, cu atat vor fi strazile mai libere.
Adauga comentariul tau