Birou corona-virus la Primăria Iaşi!

1corona primarie

Dimensiune font:

| 07-03-2020 00:00

Primarul Mihai Chirica a dispus direcțiilor subordonate și societăților comerciale municipale să ia noi măsuri de prevenire a gripei sezoniere și virozelor respiratorii în Municipiul Iași, inclusiv a noilor provocări reprezentate de coronavirus COVID-19, măsuri suplimentare față de cele decise în ședințele Comitetului Local pentru Situații de Urgență din 24 februarie și 29 ianuarie


La nivelul municipalității este constituită o structură de permanență alcătuită din reprezentanți ai Primăriei Municipiului Iași, direcțiilor subordonate și societăților comerciale municipale, care coordonează toate măsurile necesare evitării apariției gripei sezoniere și infecției cu noul coronavirus și este pregătit să ia măsuri de urgență în eventuale astfel de cazuri. În acest scop grupul de lucru ține legătura în permanență cu alte instituții abilitate, precum Direcția de Sănătate Publică, Spitalul de Boli Infecțioase „Sf. Parascheva”, Instituția Prefectului - Județul Iași, Inspectoratul de Poliție Județean Iași etc. Activitățile și atribuțiile în cadrul grupului de lucru sunt precis stabilite și trasate în regim de permanență, fiecare reprezentant având stabilit câte un înlocuitor, astfel încât Primăria și societățile comerciale municipale să funcționeze la parametri normali indiferent de evoluția situației. În acest scop primarul Mihai Chirica a cerut să fie acordată o atenție sporită asigurării continuității și bunei funcționări a serviciilor publice (transportul în comun, salubritatea, asistența socială, lucrările edilitare, evidența populației și starea civilă) a serviciilor de sănătate asigurate de spitalele din subordine, a măsurilor de protecție luate în creșe și în unitățile de învățământ etc. Amintim că Direcția de Asistență Socială a primit fonduri suplimentare de la Primărie pentru a achiziționa stocuri suplimentare de materiale necesare pentru dezinfectare, măşti și mănuși de protecție pentru cele 90 de cabinete de medicină școlară (83 la unitățile de învățământ preuniversitar și șapte la universități), astfel de materiale fiind achiziționate de Direcția Creșe. Reprezentanții acestor instituții vor verifica cu maximă atenție starea de sănătate a copiilor din creșe și unitățile de învățământ și vor colabora cu medicii de familie, Direcția de Sănătate Publică și spitalele specializate pentru orice caz semnalat.

Două raportări pe zi

Grupul de lucru îi va raporta primarului Mihai Chirica orice eventual caz de infectare, suspiciune sau situație de necesitate imediat ce acestea apar sau, dacă nu există urgențe, de două ori pe zi, la ora 9.00 și la ora 15.00.

Pentru a veni în sprijinul ieșenilor care au nevoie de informații sau de sprijin, edilul-șef a dispus organizarea unui birou specializat de relații cu publicul în cadrul Centrului de Informații pentru Cetățeni, care va funcționa zilnic, între orele 6.00 și 23.00, și care va putea fi apelat la numărul de telefon 0232.984. Prin această structură angajați ai municipalității special instruiți vor putea prelua orice sesizare referitoare la eventuale cazuri de gripă ori de infectare cu noul coronavirus, vor îndruma cetățenii și vor trimite sesizările la instituțiile abilitate.

Reprezentanții municipalității amintesc ieșenilor că informaţii oficiale despre situaţiile legate de COVID-19 pot fi obținute apelând numărul TELVERDE 0800800358, linia fiind asigurată de Institutul Naţional de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătăţii.

Amendă de 10.000 lei pentru cei ce nu respectă carantină

Tot în vederea informării ieșenilor, materialele oficiale realizate de Ministerul Sănătății pentru popularizarea măsurilor de prevenire a infectării cu noul coronavirus vor rula pe ecranele LED din mijloacele de transport în comun ale Companiei de Transport Public și în alte spații publice.

În prezent, nu sunt persoane din județul Iași confirmate cu coronavirus și nici persoane în carantină, iar peste 700 sunt izolate la domiciliu, fără simptomatologie specifică. Reprezentanții municipalității fac apel la persoanele izolate la domiciliu să respecte rigorile legii și atrag atenția că părăsirea domiciliului fără acordul Direcției de Sănătate Publică este sancționată cu amendă de 10.000 de lei. „Abordăm problema prevenirii gripei sezoniere și provocarea reprezentată de coronavirus în mod responsabil și cu toată atenția, iar toate direcțiile noastre și societățile comerciale municipale sunt bine instruite și mobilizate la maxim. Suntem pregătiți să intervenim în mod direct și să oferim sprijin tuturor celorlalte instituții implicate. În acest moment nu există niciun motiv de alarmare, dar este nevoie să fim cu toții atenți și să luăm toate măsurile de prevenire recomandate de specialiști”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Măsuri anterioare

Reamintim că pe 24 februarie primarul Mihai Chirica a convocat o ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență, o a doua după cea organizată pe 28 ianuarie, măsurile decise în cele două ocazii fiind deja implementate la nivelul municipalității și al celorlalte instituții partenere. Întrucât prioritară este populația vulnerabilă, în special copiii și bătrânii, Direcția de Asistență Socială a primit fonduri suplimentare de la Primărie pentru a achiziționa stocuri suplimentare de materiale necesare pentru dezinfectare, măşti și mănuși de protecție pentru cabinetele de medicină școlară. În colaborare cu Direcția de Sănătate Publică și Inspectoratul Școlar Județean, municipalitatea a montat „covoare” cu soluții dezinfectate pentru încălțăminte la toate intrările în unitățile școlare și a pus la dispoziția unităților școlare sumele necesare pentru completarea stocurilor cu dezinfectanți pentru mâini, soluții de igienizare a spațiilor comune, precum și produse de igienă personală. Astfel de măsuri de protecție au fost luate și în unitățile administrate de Direcția Creșe.

Toate direcțiile Primăriei și societățile comerciale municipale, în special cele care au relații cu publicul, au achiziționat și folosesc dezinfectanți pentru igienizarea ghișeelor, mânerelor ușilor etc. și vor amplasa la intrări dozatoare cu dezinfectanți pentru mâini. O atenție deosebită în acest context a fost recomandată instituțiilor cu un flux sporit de beneficiari, precum Direcția Locală de Evidență a Persoanelor sau Termo-Service SA.

De asemenea, EcoPiața SA a amenajat „covoare” cu soluții dezinfectate pentru încălțăminte la intrările în piețe și va acorda o atenție deosebită igienizării și dezinfectării tarabelor, cântarelor etc. Salubris SA va acorda o atenție sporită dezinfecției, dar și deratizării la punctele gospodărești.

Compania de Transport Public SA va continua igienizarea și dezinfectarea mijloacelor de transport în comun atât în cursul nopților, cât și ziua, la capetele de traseu.

De la ultima ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență municipalitatea a organizat un punct de carantină format, deocamdată, din trei module de urgență, acestea fiind racordate la utilități, igienizate, mobilate și cu toate dotările necesare. Primarul Mihai Chirica a dispus Direcției de Asistență Socială să pregătească și celelalte cinci module de urgență din dotare, personalul medical și organizarea acestora să fie asigurate de Direcția de Sănătate Publică, în colaborare cu Instituția Prefectului - Județul Iași. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei