Cea mai peticită linie de tramvai din Iaşi intră în faza modernizărilor
Dimensiune font:
Este vorba de şina de pe strada Pădurii, sudată aproape zilnic de angajaţii Companiei de Transport Public Iaşi * primarul a anunţat că lucrările pe tronsonul Cinci Dumuri – strada Nicoriţă vor începe pe 1 iunie
Pe 30 iulie anul trecut, primarul Mihai Chirica și reprezentanții Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Est au semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional – Axa IV Sprijinirea dezvoltării urbane durabile – Obiectivul specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, are o durată de implementare de 36 de luni, iar valoarea sa totală de 114.359.729,95 lei cu TVA. Proiectul general presupune reabilitarea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare tramvai pe trei tronsoane. Unul dintre acestea (Piața Podu Roș – intersecție cu bulevardul Primăverii) a fost finalizat de curând, iar la doilea (Bulevardul Virgil Săhleanu – intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora) se lucrează în prezent, fiind turnate fundații pentru noi stâlpi de iluminare stradală și susținere a rețelei aeriene pentru tramvai (se scot cei de pe mijlocul zonei de circulaţie a tramvaielor - cei cu două braţe - şi se montează stâlpi-pereche pe cele două trotuare).
Lucrările încep pe 1 iunie
În atare situaţie a mai rămas de modernizat tronsonul Cinci Dumuri – Strada Nicoriţă, primarul anunţând că lucrările pe acest segment vor debuta în două săptămâni. „Schimbă linia în totalitate, ne apucăm de treabă acolo de la 1 iunie. Asta înseamnă că excavăm toată strada la până la minus 1,2 metri, aruncăm totul la gunoi. Pe mijlocul străzii facem un dren care să preia toate apele de infiltraţie pe care nu avem unde să le canalizăm aşa încât facem noi o canalizare separată, care va funcţiona şi ca dren în acelaşi timp. pe care-l descărcăm în Tudor Vladimirescu. După care refacem toată infrastructura şi punem linia nouă cu amortizoare din cauciuc până când ajungem la intersecţia cu strada Nicoriţă. De acolo o să refacem tot covorul asfaltic inclusiv până la intesecţia cu Vasile Lupu asta urmând să se întâmple pe perioada acestui an”, a anunţat primarul Mihai Chirica.
Edilul-şef a anunţat şi cum vor circula tramvaiele. „Se va circula cu tramvaiul pe traseul Metalurgie - Baza 3- Ţuţora- Podu Roş - Strada Palat - Elena Doamna – Tg. Cucu şi de acolo mai departe, spre Copou sau Gară. Deci se va putea circula cu tramvaiul, e adevărat, pe această rută ocolitoare”, a mai spus primarul Iaşului.
Sudată o dată pe săptămână
Despre zona Pădurii este ştiut faptul că angajaţii CTP au refăcut aproape zilnic terasamentul și linia de tramvai pe porțiunea cuprinsă între Cinci Drumuri și Piața Chirilă. Este vorba de o linie veche și extrem de uzată, care face ca exploatarea mijloacelor de transport să se realizeze în condiții deosebit de dificile, pe unele porțiuni chiar existând riscul producerii unor evenimente soldate cu pagube. Şi în trecut, aceeași șină a fost supusă la fel de des unor lucrări de mentenanță, numai că, atunci, acestea au fost executate pe timpul nopții pentru a nu deranja traficul de zi cu zi.
Practic, în acest moment, a mai rămas de semnat doar contractul de lucrări pentru tronsonul Iaşi – Dancu, licitaţia fiind adjudecată de asocierea Conest – Mari Vila. Odată cu schimbarea liniei de tramvai de aici, aproape toate şinele din oraş sunt modernizate. Excepţie fac căile de rulare din Depoul Dacia, care datează din 1984 şi cele de la Depoul de la Gară (1999). Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau