City, Asito și Euroins – fonduri insuficiente!

logo ASF

Dimensiune font:

| 07-01-2022 11:28
Potrivit unui raport al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), fondurile proprii totale disponibile pentru acoperirea MCR (cerinţa de capital minim) au fost insuficiente în cazul societăţilor City, Asito şi Euroins, 
„În ceea ce priveşte SCR (cerinţa de capital de solvabilitate, n.r.), în cazul a două societăţi - City şi Euroins - fondurile proprii totale disponibile pentru acoperirea SCR au fost insuficiente. Pentru societăţile cu deficit, suma totală a deficitului MCR a fost de 1.586,3 milioane lei, iar valoarea totală a deficitului SCR a fost de 2.328,2 milioane lei. De remarcat că în toate cele 3 societăţi au existat evenimente ulterioare relevante”, se menţionează în raport.
Conform sursei citate, o parte semnificativă a ajustărilor reflectă deficienţe ale sistemului de guvernanţă. „Au fost identificate vulnerabilităţi la mai multe societăţi în legătură cu mediul IT şi cadrul de control intern, legate de daune şi rezerve tehnice, reasigurare, depreciere şi calculul cerinţelor de capital. Există o nevoie generală de îmbunătăţire a cadrului formal al documentării, în special în ceea ce priveşte calcularea rezervelor tehnice, inclusiv legate de definirea ipotezelor şi a raţionamentului profesional, simplificărilor, recunoaşterii limitelor contractuale, separării contractelor, segmentării şi definirii grupelor de riscuri omogene (HRG), precum şi evaluarea celei mai bune estimări cedate, şi a probelor de audit disponibile aferente controalelor care urmează să fie efectuate asupra datelor în conformitate cu cerinţele SII (Solvabilitate II, n.r.)”, se precizează în raport.
 
Conform ASF, societăţile de asigurare sunt clasificate în trei grupe. Din grupa 1 fac parte societăţile de asigurare în cazul cărora exerciţiul a relevat faptul că nu deţin suficiente fonduri proprii eligibile de bază pentru a acoperi MCR. În grupa 2 sunt asigurătorii în cazul cărora exerciţiul a relevat faptul că nu deţin suficiente fonduri proprii eligibile pentru a acoperi SCR iar în grupa 3 societăţile de asigurare care, conform exerciţiului, îndeplinesc cerinţele de solvabilitate SCR şi MCR.
Potrivit raportului, societăţi de asigurare din grupa 1 sunt City, Euroins, Asito.
 
 
Referitor la acţiunile ulterioare după data de referinţă a revizuirii bilanţului, în cazul City, societăţii i s-a retras autorizaţia de a desfăşura activităţi de asigurare prin decizie a Consiliului ASF din 16 septembrie 2021.
În ceea ce priveşte Euroins, în perioada martie - aprilie 2021, capitalul societăţii a fost majorat cu 126,64 milioane lei, din care 76,64 milioane lei prin conversia a două împrumuturi subordonate şi în iulie - septembrie cu alte două împrumuturi subordonate de 39,4 milioane lei şi 5,25 milioane lei. În perioada septembrie - octombrie 2021 a fost virată suma de 120,22 milioane lei pentru majorarea capitalului societăţii, operaţiune în curs de aprobare de către ASF. „Societatea a vândut investiţia imobiliară din Bulgaria cu 24,66 milioane lei în iunie 2021 şi a vândut în decembrie 2020 şi aprilie 2021 soldul creanţelor din regrese şi al creanţelor din recuperări cu 58,4 milioane lei, aşa cum este raportat de societate. Ajustările aduse proprietăţii de către auditori şi calculul rezervei pentru creanţe cu regres şi creanţe din recuperări nu au luat în considerare vânzările ulterioare conform metodologiei stabilite”, se mai precizează în raport.
Totodată, potrivit ASF, societatea a semnat un nou contract de reasigurare pentru care a depus o analiză de transfer al riscurilor în contextul planului de redresare impus prin Decizia ASF nr. 1137/28.09.2020.
În ceea ce priveşte Asito, capitalul social al societăţii a fost majorat în septembrie 2020 cu 5.711.900 lei, de la valoarea de 20.642.300 lei la valoarea de 26.354.200 lei.
Potrivit raportului, societăţi de asigurare din grupa 2 sunt: City, Euroins.
Societăţile de asigurare din grupa 3 sunt societăţile rămase. „Tuturor societăţilor le-au fost făcute recomandări pentru remedierea anumitor deficienţe sau pentru îmbunătăţirea anumitor arii identificate. Toate societăţile vor transmite ASF planuri care vizează corectarea acestor situaţii”, se mai precizează în raport.
 
 
În replică, reprezentanţii Euroins România susţin că situaţia prezentată joi în raportul Balance Sheet Review „nu este de actualitate şi se referă la o perioadă din trecut (iunie 2020)”. „În ultimele 18 luni, Euroins a implementat o serie de măsuri complexe, inclusiv noi contracte de reasigurare, cedări de active şi mai multe majorări de capital. În prezent, compania respectă toţi indicatorii prudenţiali (SCR, MCR). O confirmare a faptului că astăzi Euroins România este o companie stabilă, performantă, solvabilă, cu o poziţie financiară mai bună decât oricând este implicarea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în acţionariatul companiei-mamă, cu un focus dedicat pe activitatea din România. Ultimele 18 luni au însemnat pentru Euroins România un efort susţinut de repunere a businessului pe baze sănătoase”, se menţionează în comunicatul Euroins România.
Potrivit sursei citate, în conformitate cu strategia de reducere a expunerii în sectorul RCA, precum şi de diversificare a portofoliului, Euroins România va continua şi în perioada următoare să se concentreze pe o „creştere sănătoasă şi durabilă pe piaţa românească a asiguratorilor prin lansarea de noi produse şi intrarea pe noi segmente de piaţă, respectiv reevaluarea constantă a claselor de riscuri pentru îmbunătăţirea indicatorilor financiari şi ai performanţei economice a companiei”. „Subliniem faptul că rezultatele prezentate astăzi (joi, n.r.) - care se referă la o situaţie din vara anului 2020 - nu afectează astăzi dosarele de daune ale clienţilor şi nici solvabilitatea companiei”, se mai precizează în comunicatul asigurătorului. Marian CAZACU
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:21

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Mark Rutte va fi nominalizat oficial, miercuri, în funcţia de Secretar General al NATO
25/06/2024 20:28

Premierul interimar olandez Mark Rutte va fi nominalizat oficial in postul de Secretar General al Alianţei, miercuri, in timpul unei reuniuni a Consiliului Atlanticului de Nord, forul de decizie politică al N ...

Tragedia de la Ibănești. Acuzații dure lansate de fiul uneia dintre victime: „A intrat primul în bazin, după ce a fost amenințat”
25/06/2024 18:59

Noi amănunte ies la iveală in cazul tragediei petrecute la fabrica de cascaval din Ibănesti, soldată cu moartea a patru persoane, printre care si directorul acesteia. Romică Magopet, edilul din localitatea ...

Shaorma gratis pentru liceenii care iau nota 10 la Bac
25/06/2024 18:39

O shaormerie are o initiativă specială pentru sustinerea si recunoasterea performantei scolare. Shaormeria a ales să recompenseze elevii care obtin nota 10 la BAC cu o masă gratuită. "Dorim să sărbăto ...

Bărbații care au drogat o adolescentă de 16 ani au fost trimiși în judecată. Fata a murit
25/06/2024 14:28

Procurorii Biroului Teritorial Neamţ al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată (DIICOT) au dispus trimiterea in judecată a trei persoane acuzate de săvarşirea infracţiunil ...

Pogromul de la Iași. O tragedie a umanității
25/06/2024 14:13

În perioada interbelică, Romania a cunoscut o crestere a sentimentelor antisemite, alimentate de miscări nationaliste si fasciste precum Garda de Fier. Antisemitismul era adanc inrădăcinat in societat ...

Recital de oboi la Bacău
25/06/2024 14:03

Centrul de Cultură „George Apostu” si Asociatia de Concerte „Syrinx” invită publicul sambătă, 29 iunie 2024, incepand cu ora 17.00, la o seară muzicală dedicată rafinamentului art ...

Ceremonie publică în Piaţa Tricolorului - miercuri, de Ziua Drapelului Naţional
25/06/2024 12:12

Ziua Drapelului Naţional va fi sărbătorită miercuri, in Bucureşti, printr-o ceremonie publică ce va avea loc in Piaţa Tricolorului, in faţa Palatului Cercului Militar Naţional. Potrivit unui comunicat ...

Viceprimarul comunei Ungheni, acuzat de ANI de incompatibilitate
25/06/2024 11:39

Agenţia Naţională de Integritate (ANI) il acuză pe primarul municipiului Tulcea, Ştefan Ilie, de conflict de interese, după ce edilul ar fi semnat autorizatie de construire pentru o firmă de la care ulte ...

Cât costă să locuiești în chirie, în Iași. Capitala Moldovei, mai accesibilă decât alte mari orașe ale țării
25/06/2024 08:33

* „Există in Iaşi şi anumite zone in care un apartament cu două camere, open space, poate fi inchiriat cu 280 sau 290 de euro. Aici ne referim la apartamente noi, complet utilate, dar care se află la ...

30 de copii ucraineni își vor petrece vacanța de vară în tabăra de la Bucium
25/06/2024 08:05

* grupul de ucraineni va fi impărtit in două serii a cate 15 copii/serie, acestia urmand să fie insotiti de 4 educatori (cate 2 insotitori pe serie) * cheltuielile pentru organizarea taberei vor fi suportate ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei