Contre pe tema modernizării pasajului Nicolina şi a Gării Internaţionale
Dimensiune font:
În timp ce edilii susţin că pot interveni numai la obiectivele care nu sunt utile Companiei de Căi Ferate, consilierii locali susţin că Guvernul României acordă unităţilor administrativ – teritoriale dreptul de a administra infrastructură feroviară publică
În ultima ședință de Consiliu Local, cea din luna iulie, la secțiunea de interpelări, consilierul Răzvan Timofciuc i-a solicitat primarului Mihai Chirica inițierea demersurilor pentru realizarea unui parteneriat cu Ministerul Transporturilor în vederea modernizării și reabilitării a Gării Internaționale și a pasajului subteran pietonal din imediata apropiere, cel care face legătura între strada Bradului și Bulevardul Nicolae Iorga. „Acum avem cadrul legal pentru realizarea unui parteneriat Primărie - Ministerul Transporturilor în vederea modernizării Pasajului pietonal subteran din zona Gării Internaționale și chiar a Gării Internaționale. Guvernul a dat o ordonanța de urgenta care permite acest lucru. În 30 iunie 2022, Guvernul României a adoptat o ordonanţă de urgenţă care prevede că unităţile administrativ-teritoriale, în baza documentaţiilor tehnico-economice elaborate, pot propune Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii constituirea de parteneriate pentru implementarea de proiecte pe infrastructura feroviară publică. Cu alte cuvinte, Guvernul României acordă unităţilor administrativ – teritoriale dreptul de a administra infrastructură feroviară publică”, a declarat atunci Răzvan Timofciuc. În replică, primarul Mihai Chirica a declarat că ordonanța de guvern se referă la acele obiective care nu sunt utile Companiei de Căi Ferate și că modernizarea Gării Internaționale și a pasajului nu pot face obiectul unui parteneriat cu Ministerul Transporturilor în vederea modernizării. „Din punctul meu de vedere, textul ordonanței de urgență este clar și explicit: Primăria Iași poate realiza un parteneriat cu Minsiterul Transporturilor în vederea demarării unor lucrări de modernizare și reabilitare la pasajul subteran din zona Gării Internaționale și chiar a Gării internaționale. Primarul Chirica nu vrea să își assume aceste investiții”, spune Răzvan Timofciuc. Acesta face referire la un articol din OUG 107/30 iunie 2022. „Unitățile administrativ-teritoriale sau asociațiile de dezvoltare intercomunitară, legal constituite, în baza documentațiilor tehnico-economice elaborate, pot propune Ministerului Transporturilor și Infrastructurii constituirea de parteneriate pentru implementarea de proiecte pe infrastructura feroviară publică, privind: a) serviciu public de transport feroviar de călători de interes local; b) infrastructura feroviară publică; c) regenerarea urbană; d) producerea, gestionarea inteligentă, distribuția și utilizarea de energie din surse regenerabile; e) sistemele inteligente de transport.
Pasajul de la Gara Nicolina, cea mai inestetică zonă din oraş!
Pasajul subteran care face legătura între peroanele Gării Nicolina, tranzitat de pietonii care vor să ajungă din cartierul Cantemir spre zona Nicolina, continuă să deţină titulatura de cea mai oribilă trecere din oraş. În cea mai mare parte a anului, pasajul este mizeribil, cu pereţi mângâliţi şi mustind a apă ori de câte ori plouă torenţial. De multe ori, traversarea lui este riscantă atât timp cât au existat episoade când bucăţi mari de tencuială s-au desprins din tavan, spre groaza ieşenilor care tranzitau zona. Facem precizarea că încă din 2016, municipalitatea ieşeană a făcut demersuri de a prelua acest pasaj și de a-l reabilita. Acestea au eșuat în fața obtuzității etalate de Ministerul Transporturilor, care a remis Primăriei Iași un răspuns din care reiese faptul că nu poate ceda acest pasaj întrucât este prins în lista de investiții, cu studii și proiecte în vederea implementării unui amplu proces de modernizare. Evident, nu s-a luat nicio măsură. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau