CTP, obligată să majoreze preţurile: „Veniturile nu acoperă costurile de exploatare”

2ctp

Dimensiune font:

| 04-10-2023 23:59

Sunt trei elemente care au condus la majorarea prețurilor la bilete și abonamente : numărul redus de călători, mai ales pe zona metropolitană, dublarea cheltuielilor cu combustibilii şi piesele de schimb şi, nu în ultimul rând, obligaţia de a creşte salariile angajaţilor în conformitate cu ultimele decizii ale Guvernului

Biletele pentru serviciile de transport public furnizate de Compania de Transport Public (CTP) Iaşi vor fi eliberate conform unui nou plan tarifar, care urmează a fi validat într-o şedinţă de Consiliul Local, probabil cea de luna viitoare.  Pentru un bilet valabil 120 minute, ieşenii vor plăti 3,5 lei în loc de 3 lei. La fel, biletul cu două călătorii pentru circulația pe raza orașului va fi 7 lei (6 lei în prezent), valabil 120 minute de la validare. Se majorează şi tariful de călătorie din Zona Metropolitană. Biletul metropolitan cu o călătorie, cu valabilitate 180 de minute, pentru circulația pe raza orașului și în zona metropolitană va fi 8 lei (7 lei în prezent), iar biletul metropolitan cu două călătorii, cu valabilitate 180 de minute, pentru circulația pe raza orașului și în zona metropolitană va fi 14 lei (12 lei în prezent). În fine, biletul cu o călătorie, cu valabilitate 120 minute și care asigură transportul dintr-o comună limitrofă până la stația de capăt a traseului metropolitan din oraș, va fi 6 lei (5 lei în prezent). Ultima scumpire presupune dublarea suprataxei de călătorie: cei care călătoresc fără un bilet valid riscă o amendă de 99 lei față de 50 lei cât este în prezent.

Ieri a apărut şi proiectul Hotărârii de Consiliul Local, care va sta în dezbatere publică, înainte de a fi votat. În document se arată şi motivele care duc spre această scumpire. „Deși pe raza teritorială a municipiului lași, operatorul CTP are drept exclusiv de a efectua serviciul de transport public local pe toate traseele stabilite de Consiliul Local al municipiului lași, cât și pe liniile de ieșire către localitățile învecinate, obligațiile de serviciu public stabilite prin programul de transport pentru a asigura transportul de călători nu țin seama doar de interese comerciale pe care operatorul CTP nu le-ar asuma sau nu le-ar asuma în aceeași măsură sau in aceleași condiții fără a fi retribuit. Astfel, pentru acoperirea cheltuielilor generate de îndeplinirea obligației de serviciu public CTP este îndreptățit la acordarea unor compensații financiare, în conformitate cu prevederile regulamentului CE 1370 și în condițiile Contractului de delegate nr. 100096/2018. Potrivit solicitării CTP nr. 14446 din 14.09.2023 înregistrată la Primăria municipiului Iași cu nr. 115599/14.09.2023 și memoriului tehnico economic se constată că veniturile înregistrate de operator nu au acoperit costurile de exploatare. Prin urmare, operatorul CTP și-a recuperat costurile prin compensațiile acordate din bugetul local al municipiului Iași. Situația operatorului CTP nu este singulară și este regăsită și în celelalte municipii din țară”, se arată în proiect.

Preţuri mai mari la combustibili şi materiale

Alte motive ţin de scumpirile din ultima perioadă. „Din analiza fundamentării întocmite de operatorul CTP, care stă la baza cererii de

modificare a tarifelor, rezultă că la principalele elemente ale structurii costurilor au avut loc schimbări, în sensul creșterii prețului carburanților și energiei electrice urmare a evoluției prețurilor în economie, cele legate de personal, piese de schimb și alte cheltuieli materiale. În baza creşterii indicelui preţurilor de consum faţă de nivelul existent la data precedentei modificări dar şi urmare a creşterii semnificative a principalelor elemente de cheltuieli care intră în costurile de exploatare ale operatorului CTP, este necesară modificarea tarifelor pentru reducerea impactului asupra bugetului local al municipiului laşi. Gradele de suportabilitate pentru tarifele propuse se încadrează în limita de 3% recomandată pentru transportul public local prin HG nr. 246/2006 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice”, se menţionează în nota de fundamentare al proiectului.

Cresc chetuielile cu salariile

Al treilea motiv îl constituie creşterea salariului minim pe economie. „Societatea se încadrează la acest punct înregistrând o creștere majoră a cheltuielilor cu personalul odată cu creșterea salariului minim garantat în plată începând cu 01.01.2023 – Hotărârea Guvernului nr. 1.447 din 8 decembrie 2022 ce prevede că, începând cu 1 ianuarie 2023, salariul minim brut pe ţară va fi de 3.000 lei, creştere cu 17,6% la nivel de brut şi 24% la nivelul salariului de net”, se mai explică  în document. Cel mai probabil, preţurile majorate vor intra în vigoare de la 1 noiembrie. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Regizorul porno din Iaşi, în fața instanței
16/01/2025 09:52

 Dosarul ieşeanului Constantin Irinel Ichimuţă a trecut, miercuri, 15 ianuarie a.c., de camera preliminară, judecătorul de aici a decis că rechizitoriul şi probele administrate in cursul urmăririi ...

Ofertele de angajare sunt în creștere cu 59% față de finalul anului trecut!
16/01/2025 09:49

 S-au scurs sărbătorile de iarnă, trebuie să ne-apucăm de treabă! E o vorbă veche, de care antrepenorii ţin seama cu sfinţenie. Altfel, le stau in loc afacerile, dau faliment, pierd bani, ajung in ...

„Neurografica are un impact profund asupra dezvoltării personale, oferind oamenilor un mod complet nou de a percepe și înțelege realitatea”
16/01/2025 08:14

* dialog cu cu Xenia Mironenco, instructor de Neurografică, coach estetic, NeuroMaster, specialist in NeuroDesign, specialist in NeuroArt Digital Neurografica este o metodă inovatoare de exprimare creat ...

Sindicaliştii de la Complexul Muzeal Naţional Iaşi au protestat la locul de muncă
16/01/2025 07:46

La Palatul Culturii, Ziua Culturii Naţionale a fost sărbătorită intr-un mod atipic. Aproape o sută de sindicalişti din Complexul Muzeal Naţional „Moldova” Iaşi şi-au pus banderole albe la b ...

Probă de desen tehnic pentru cei care doresc să devină arhitecţi
16/01/2025 07:44

* la admiterea in anul universitar 2025-2026 de la TUIASI candidaţii depun singur dosar şi se pot inscrie la trei facultăţi * inscrierea la cele 11 facultăţi se face pe baza unor criterii bazate, in princ ...

Polițiștii au scos din trafic 4 conducători auto
16/01/2025 06:49

La data de 13 ianuarie a.c., poliţiştii din cadrul Biroului Rutier Iasi au actionat pentru prevenirea accidentelor rutiere, in special a celor produse pe fondul nerespectării regulilor privind acordarea prio ...

Grigore Leșe, luat cu AMBULANȚA de la hotel, la Botoșani, după ce i s-a făcut rău în urma unui recital. Ce spun medicii
15/01/2025 23:27

Artistul Grigore Lese a ajuns, miercuri seară, la Spitalul Judetean de Urgentă „Mavromati” din Botosani, la putin timp după ce a sustinut un recital la Gala de decernare a Premiului National de Poezie ...

Ieșenii s-au adunat la Teiul lui Eminescu
15/01/2025 19:45

* „Cultura romanească, simbolurile noastre strămosesti trebuie cultivate peste timp. Nu vrem să vorbim despre trecut, pentru că despre Eminescu si cultură nu poti să vorbesti la trecut, ci doar la p ...

Dezastru la simularea Evaluării Naționale, în județ - Opt din zece elevi au luat note sub 5 la Matematică!
15/01/2025 16:33

La simularea Evaluării Naţionale organizată in luna decembrie de Inspectoratul Şcolar Judetean Iasi, 80,3% dintre elevii de clasa a VIII-a din mediul rural au luat note sub 5 la Matematică, iar 54% dintre ...

  Abandonul școlar, combătut cu programul „Masa caldă”
15/01/2025 14:34

Într-un peisaj educational marcat de provocări diverse, programul „Masa caldă” se conturează ca o solutie eficientă pentru reducerea abandonului scolar. Initiat cu scopul de a sprijini ele ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei