CTP, obligată să majoreze preţurile: „Veniturile nu acoperă costurile de exploatare”

2ctp

Dimensiune font:

| 04-10-2023 23:59

Sunt trei elemente care au condus la majorarea prețurilor la bilete și abonamente : numărul redus de călători, mai ales pe zona metropolitană, dublarea cheltuielilor cu combustibilii şi piesele de schimb şi, nu în ultimul rând, obligaţia de a creşte salariile angajaţilor în conformitate cu ultimele decizii ale Guvernului

Biletele pentru serviciile de transport public furnizate de Compania de Transport Public (CTP) Iaşi vor fi eliberate conform unui nou plan tarifar, care urmează a fi validat într-o şedinţă de Consiliul Local, probabil cea de luna viitoare.  Pentru un bilet valabil 120 minute, ieşenii vor plăti 3,5 lei în loc de 3 lei. La fel, biletul cu două călătorii pentru circulația pe raza orașului va fi 7 lei (6 lei în prezent), valabil 120 minute de la validare. Se majorează şi tariful de călătorie din Zona Metropolitană. Biletul metropolitan cu o călătorie, cu valabilitate 180 de minute, pentru circulația pe raza orașului și în zona metropolitană va fi 8 lei (7 lei în prezent), iar biletul metropolitan cu două călătorii, cu valabilitate 180 de minute, pentru circulația pe raza orașului și în zona metropolitană va fi 14 lei (12 lei în prezent). În fine, biletul cu o călătorie, cu valabilitate 120 minute și care asigură transportul dintr-o comună limitrofă până la stația de capăt a traseului metropolitan din oraș, va fi 6 lei (5 lei în prezent). Ultima scumpire presupune dublarea suprataxei de călătorie: cei care călătoresc fără un bilet valid riscă o amendă de 99 lei față de 50 lei cât este în prezent.

Ieri a apărut şi proiectul Hotărârii de Consiliul Local, care va sta în dezbatere publică, înainte de a fi votat. În document se arată şi motivele care duc spre această scumpire. „Deși pe raza teritorială a municipiului lași, operatorul CTP are drept exclusiv de a efectua serviciul de transport public local pe toate traseele stabilite de Consiliul Local al municipiului lași, cât și pe liniile de ieșire către localitățile învecinate, obligațiile de serviciu public stabilite prin programul de transport pentru a asigura transportul de călători nu țin seama doar de interese comerciale pe care operatorul CTP nu le-ar asuma sau nu le-ar asuma în aceeași măsură sau in aceleași condiții fără a fi retribuit. Astfel, pentru acoperirea cheltuielilor generate de îndeplinirea obligației de serviciu public CTP este îndreptățit la acordarea unor compensații financiare, în conformitate cu prevederile regulamentului CE 1370 și în condițiile Contractului de delegate nr. 100096/2018. Potrivit solicitării CTP nr. 14446 din 14.09.2023 înregistrată la Primăria municipiului Iași cu nr. 115599/14.09.2023 și memoriului tehnico economic se constată că veniturile înregistrate de operator nu au acoperit costurile de exploatare. Prin urmare, operatorul CTP și-a recuperat costurile prin compensațiile acordate din bugetul local al municipiului Iași. Situația operatorului CTP nu este singulară și este regăsită și în celelalte municipii din țară”, se arată în proiect.

Preţuri mai mari la combustibili şi materiale

Alte motive ţin de scumpirile din ultima perioadă. „Din analiza fundamentării întocmite de operatorul CTP, care stă la baza cererii de

modificare a tarifelor, rezultă că la principalele elemente ale structurii costurilor au avut loc schimbări, în sensul creșterii prețului carburanților și energiei electrice urmare a evoluției prețurilor în economie, cele legate de personal, piese de schimb și alte cheltuieli materiale. În baza creşterii indicelui preţurilor de consum faţă de nivelul existent la data precedentei modificări dar şi urmare a creşterii semnificative a principalelor elemente de cheltuieli care intră în costurile de exploatare ale operatorului CTP, este necesară modificarea tarifelor pentru reducerea impactului asupra bugetului local al municipiului laşi. Gradele de suportabilitate pentru tarifele propuse se încadrează în limita de 3% recomandată pentru transportul public local prin HG nr. 246/2006 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice”, se menţionează în nota de fundamentare al proiectului.

Cresc chetuielile cu salariile

Al treilea motiv îl constituie creşterea salariului minim pe economie. „Societatea se încadrează la acest punct înregistrând o creștere majoră a cheltuielilor cu personalul odată cu creșterea salariului minim garantat în plată începând cu 01.01.2023 – Hotărârea Guvernului nr. 1.447 din 8 decembrie 2022 ce prevede că, începând cu 1 ianuarie 2023, salariul minim brut pe ţară va fi de 3.000 lei, creştere cu 17,6% la nivel de brut şi 24% la nivelul salariului de net”, se mai explică  în document. Cel mai probabil, preţurile majorate vor intra în vigoare de la 1 noiembrie. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei