Deficit de personal la Direcţia Creşe Iaşi

1deficit crese

Dimensiune font:

| 22-09-2020 00:00

 

Creşterea numărului de grupe în unităţile preşcolare impune angajarea a 67 de persoane * 26 de posturi sunt pe perioadă determinată, până la găsirea unor educatori puericultori * situaţia s-ar putea accentua odată cu ridicarea altor patru creşe, programată pentru anul viitor

 


Creşterea capacităţii de funcţionare, prin majorarea numărului de grupe din creşele ieşene impune aprobarea unei noi organigrame a Direcţiei Creşe, unitate aflată în subordinea Primăriei Iaşi. Ultima organigramă aprobată a fost cea din 2017, când capacitatea de funcţionare era de 36 de grupe. În prezent, capacitatea totală a creşelor este de 43 de grupe, după ce au apărut grupe în plus la Creşa 15 (4 în loc de 3), Creşa 14 (două grupe în plus) şi Creşa Municipală (care funcţionează cu trei grupe de capacitate mare, duble faţă de celelalte creşe). Acestora li se adaugă Creşa 1, care va avea o grupă în plus în urma lucrărilor de modernizare a clădirii, aflate în curs de derulare.

Astfel, statul de funcţii propus printr-un proiect de hotărâre care va fi analizat joi în şedinţa de Consiliu Local include o majorare cu 67 de posturi faţă de statul de funcţii precedent. „Menţionăm că din cele 67 de posturi, un număr de 26 de posturi sunt propuse pe o perioadă determinată. Situaţia este generată de faptul că normativele în vigoare stabilesc un număr mai mare de educatori puericultori la creşă, dar pe piaţa muncii, momentan, există un deficit de persoane cu această calificare, fiind astfel necesară angajarea pe perioadă determinată a 26 de infirmiere până se pot face angajări de educatori puericultori”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Patru creşe noi vor fi construite anul viitor

În viitor, organigrama direcţiei va creşte întrucât Primăria Municipiului Iași continuă demersurile pentru construirea a patru creșe noi în zone ale orașului unde cererea de locuri este semnificativă. În luna iunie, consilierii locali au aprobat studiile de fezabilitate, proiectele tehnice, indicatorii tehnico - economici și devizele generale aferente pentru construirea celor patru creșe. Cele patru creșe vor avea, în total, 22 de săli de grupă, adică o capacitate de 550 de copii, în condiții normale. Astfel, s-a propus ca pe Aleea Nicolina nr. 167, la Școala „Ion Neculce”, prin Școala „Gheorghe Ghibănescu”, să aibă loc o demolare parțială urmată de construire creșă. Aceasta va va avea șase săli de grupă, valoarea lucrărilor ridicându-se la 4.452.869 lei cu TVA (din care construcții și montaj - 3.772.300 lei). Apoi, pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, nr. 39 - 45 va fi construită o creșă cu patru săli de grupă. Investiţia se ridică la 4.577.569 lei cu TVA (din care construcții și montaj - 3.891.300 lei). O altă creşă se va construi pe Şoseaua Iași - Voinești, nr. 26. Aici se va demola construcție existentă în locul căreia se va ridica o unitate cu opt săli de grupă. Costurile sunt estimate la 9.062.237 lei cu TVA (din care construcții și montaj - 8.051.302 lei). În fine, pe strada Canta, nr. 52 va fi extinsă actuala unitate de învățământ și va fi construită o creșă cu patru săli de grupă. Costurile sunt estimate la 5.288.440 lei cu TVA (din care construcții și montaj - 4.569.000 lei).

200 de locuri în plus anul acesta

Direcţia Creşe Iaşi, s-a confruntat în permanenţă cu un deficit de locuri disponibile în raport cu cererile. Dacă în 2017 au fost 578 de solicitări pentru 376 de locuri disponibile, în 2018 au fost 501 locuri şi 903 de cereri, iar în 2019 au fost primite 905 înscrieri pe 325 de locuri disponibile. Anul acesta situaţia diferă după ce Primăria Iaşi a reuşit să creeze noi spaţii pentru cei mici. În primul rând este vorba de cea înfiinţată în cadrul Hotelului Municipal, pe care municipalitatea ieşeană l-a preluat de la EcoPiaţa şi l-a transformat într-un spațiu educațional. Aceasta are o suprafață totală de 890 de metri pătrați și se desfășoară pe cinci niveluri. A doua creşă modernizată este Creșa nr. 10, lucrările costând un milion de lei, fără TVA. A treia creşă va fi finalizată în curând. Este vorba de Creșa nr. 1, ale cărei modernizare a costat 1,8 milioane de lei, fără TVA. „Anul acesta vorbim de 200 de locuri în plus comparativ cu anul trecut şi de 400 de locuri suplimentare dacă ne raportăm la anii din urmă”, a spus primarul Mihai Chirica. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
  Fashion Economy. TikTok și Instagram au schimbat obiceiurile de cumpărare ale milenialilor și Gen Z
26/11/2024 07:51

Într-un colt agitat al internetului, unde videouri scurte iti captează atentia mai repede decat un flash de aparat foto, un trend devine viral: o pereche de jeans cu croială retro, un blazer cu umeri su ...

 Generația conectată. Rețelele sociale aruncă tinerii spre limita sănătății mintale
25/11/2024 17:28

Într-un oras vibrant si tineresc precum Iasi, unde universitătile, liceele si activitătile culturale dau viată unei comunităti in continuă expansiune, retelele sociale sunt la fel de prezente ca in o ...

Vărzările, povestea deliciului simplu care aduce bucurie în post
25/11/2024 15:34

Pe ulitele satelor din jurul Iasului si in bucătăriile ascunse ale oraselor, aroma inconfundabilă a vărzărilor proaspăt scosi din cuptor te opreste in loc. Aceste plăcinte modeste, cu foi subtiri si croc ...

Artiștii Filarmonicii vor aprinde Bradul de Crăciun
25/11/2024 13:54

Ca in fiecare an, Filarmonica „Moldova” Iasi lansează invitatia de a participa la un eveniment magic dedicat sărbătorilor de iarnă. „Vino la Palas să aprindem luminile de Crăciun intr-o ...

ERMAGIL S.R.L,  derulează, din 30 iulie 2024, proiectul „DEZVOLTAREA ACTIVITĂȚII ERMAGIL S.R.L. PRIN ACHIZIȚIA DE ECHIPAMENTE”
25/11/2024 09:54

 COMUNICAT DE PRESĂ                                                     & ...

ENVIROTECH CONSULT S.R.L – derulează, începând cu data de 08 august 2024, proiectul „DEZVOLTAREA ACTIVITĂȚII FIRMEI ENVIROTECH CONSULT S.R.L.”, cod SMIS 314597
25/11/2024 09:48

 COMUNICAT DE PRESĂ  Data: 25.11.2024 LA LANSAREA PROIECTULUI ”DEZVOLTAREA ACTIVITĂTII FIRMEI ENVIROTECH CONSULT S.R.L.”

Doi pumni daţi, trei ani de puşcărie primiţi
25/11/2024 08:58

 Întamplarea ce i-a adus atata ghinion popricăneanului s-a petrecut in seara de 19 mai 2023. Tanărul lucrase toată ziua in gospodăria consăteanului Iulian A., pe care-l ajutase să taie nişte l ...

 O păşcăneană a bătut un bărbat şi i-a sustras telefonul
25/11/2024 08:55

Păşcăneana Rada A. şi iubitul ei, Florin S., au fost trimişi in judecată pentru săvarşirea infracţiunilor de „talhărie calificată”, respectiv „lovire sau alte violenţe”, fapt ...

Doi soţi din Iaşi au demarat o afacere de turism sexual
25/11/2024 08:48

Prin incheierea finală de vineri, 22 noiembrie, judecătorul de cameră preliminară a dat undă verde intr-un nouă proces de proxenitism, inculpaţi fiind soţii Cătălin şi Andreea N., plus taximetristul ...

Magistraţii i-au împlinit dorinţa. L-au băgat la zdup pe un hârlăuan ce înjurase un poliţist
25/11/2024 07:59

Oprit şi legitimat decătre agentul de poliţie Dumitru D., tanărul a devenit recalcitrant, s-a pus ope injurat şi ameninţat. Nici după ce a fost imobilizat şi dus la secţie, nu s-a potolit. Dimpotriv ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei