Final al maratonului de vaccinare de la Spitalul Militar Iași

1 maratonul-vaccinarii-iasi

Dimensiune font:

| 12-05-2021 00:00

Timp de 7 zile, 1.500 de persoane au fost vaccinate cu doze de la Pfizer. Cei care au dorit să se vaccineze s-au prezentat la unitatea medicală și fără programare, doar cu buletinul

Se încheie maratonul de vaccinare de la Spitalul Militar din Iași. Timp de o săptămână persoanele au venit și pe timp de noapte la unitatea medicală pentru a se vaccina.Tot în aceste zile, alte 600 de persoane au fost vaccinate cu ajutorul echipelor de vaccinare mobile. „Suntem în ultima zi a maratonului vaccinării la Spitalul Militar din Iași. Un bilanț de sfârșit de etapă pentru că și astăzi vaccinăm până la ora 24 și practic până la utlima persoană care se prezintă în cursul nopții la spitalul militar. Am vaccinat peste 1500 de persoane. Concomitent în aceeași perioadă de timp am avut aproximativ 600 de persoane care s-au vaccinat cu echipele de vaccinare mobile organizate în zone din județele Iași și Botoșani. Urmează o perioadă în care vom acționa în cadrul echipelor de vaccinare mobile, conform anunțului făcut astăzi de către președintele CNCAV, de a vaccina persoanele care sunt internate în cadrul spitalului nostru”, a declarat col. Aurelian Moraru, medic comandant al Spitalului Militar Iași.

Oameni veniţi cu noaptea-n cap

Cadrele medicale care s-au ocupat de vaccinare au putut să administreze doze de vaccin pentru aproximatativ 300 de persoane, zilnic. Printre acestea, au fost și cetățeni care au venit pe timp de noapte și s-au vaccinat fără să aibă programare. Peste 21 de zile se va face rapelul maratonului vaccinării, tot sub aceeași modalitate de vaccinare.  Pe parcursul zilei, noi avem deja niște programări. Numărul maxim de persoane care pot fi vaccinate pe fluxurile noastre este 288. Scăzând din 288 programările pe care deja le avem, care câteodată sunt la limita de sus, noi am dat și bonurile de ordine așa cum am primit instrucțiuni. Pe perioada nopții între 8 seara și 8 dimineața cine se prezintă la poartă este vaccinat, însă pe perioada zilei cine se prezintă la poartă primește un bon de ordine în funcție de ce avem noi disponibil în fiecare zi pe lângă programări. Cei care se vor prezenta la poartă de mâine, pe același principiu conform instrucțiunilor, vor primi și ei bonuri de ordine pentru zilele următoare, în măsura în care sunt cam pline zilele următoare, mai ales că urmează rapeluri”, a declarat Matei Mioara, coordonator centru vaccinare Spitalul Militar.

Doar 10 reacţii adverse

13.000 de doze de vaccina Pfizer au fost adiminstrate în perioada 4-11 mai. În urma acestor doze, mai puțin de 10 persoane au avut reacții adverse.   „Am vaccinat, cred 27-28 de persoane cu șocuri anafilactice în antecedente, nu au avut absolut nimic. În general nu avem reacții la persoanele alergice. Cred că o singura persoană o dată a început să facă o erupție, i-am dat un antihistaminic și s-a rezolvat, însă fac reacții de lipotimie, hipoglicemie, persoanele care vin nemâncate, obosite, cu cafea și emoționate mai mult sau mai puțin. Cred că din toate aceste 13.000 de doze administrate, undeva la 4-5 persoane au avut să zicem o reacție care a necesitat administrare de hemisuccinat și sunt persoane pe care noi le dirijăm și le conducem la compartimentul de primiri urgențe”, a mai spus coordonatorul centrului.

 Medicii de aici recomandă persoanelor care s-au vaccinat să aibă grijă la reacții adverse, asta dacă prezintă o problema după ce ajung acasă. Pentru reacții locale, aceștia recomandă administratea unei pungi cu gheață la locul vaccinări, iar pentru cefalee, dureri de cap, un paracetamol sinus. Totodată, cadrele medicale de la Spitalul Militar din Iași spun că reacțiile adverse apar mai des la persoanele care au avut deja forme severe de COVID-19. Andrada ANTON 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

%ANUNTSPECIAL%
Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
Un expert în politici de parcare la Primăria Iaşi
16/06/2021 00:00

  În urma publicării de către Primăria Municipiului Iasi a Regulamentului de exploatare a domeniului public destinat parcării autovehiculelor in Municipiul Iasi, Alianta pentru Promovarea Transp ...

Iaşul poate ajunge la zero cazuri COVID-19
16/06/2021 00:00

Situaţia infectărilor cu noulvirus in judeţul şi municipiul Iaşi este intr-o continuă scădere. Cu doar trei cazuri, judeţul a ajuns ieri la o incidenţă de 0,07 cazuri la mia de locuitori, ocupanjd loc ...

 Criza plasticului dublează termenul de eliberare a actelor de identitate
16/06/2021 00:00

Încă din luna martie, majoritatea directiile de evidentă a populatiei din tară au acuzat faptul că nu pot onora toate cererile din cauza crizei de plastic pentru tipărirea cărtilor de identitate. Es ...

Fotbalul, sămânță de scandal între primarul Chirica şi PSD
16/06/2021 00:00

Într-o declaraţie făcută ieri, primarul Iaşului a spus că nu este normal ca partidele politice să se implice in activitatea clubului de fotbal Politehnica Iaşi. Afirmaţia survine in contextul in c ...

Noii viceprimari și citi-managerul şi-au intrat în pâine!
16/06/2021 00:00

    La o săptămană după şedinţa de Consiliu Local in care au fost votaţi noii viceprimari ai Iaşului, Daniel Juravle (PNL) şi Cezar Baciu (USR-PLUS), primarul municipiului, Mihai Chirica, a ...

CTP Iaşi şcolarizează vatmani
16/06/2021 00:00

    Compania de Transport Public (CTP) Iaşi anunţă recrutarea in data de 22 iunie 2021, ora 9.00, a candidaţilor in vederea şcolarizării in meseria de vatman. Persoanele interesate să obţin ...

Tronsonul Cinci Drumuri – B-dul Tudor Vladimirescu devine pietonal!
16/06/2021 00:00

    Lucrările de modernizare a liniilor de tramvai din zonă Pădurii continuă conform graficului pe tronsonul Cinci Drumuri – strada Pădurii – strada Nicorită, cu o lungime de 614 m ...

Un taximetrist a rămas fără permis până în anul 2023 și va plăti daune de 75.000 lei
15/06/2021 23:58

Un accident ce iniţial părea a fi banal s-a transformat in ani de coşmar atat pentru victimă, cat şi pentru autor. Nefericitul eveniment s-a produs in data de 15 iunie 2016, in jurul orei 17.30, pe Calea C ...

Scandalagiul nu s-a prezentat la Probaţiune întrucât era în puşcărie
15/06/2021 23:56

 Ieşeanul Liviu Vasile Pipoş (48 de ani) a fost condamnat, in noiembrie 2019, la un an cu suspendare şi termen de incercare de trei ani pentru săvarşirea infracţiunilor de „distrugere” ş ...

Un ieşean a înnebunit în timp ce-şi bătea fosta nevastă cu caloriferul
15/06/2021 20:18

 Deşi a divorţat de Adina incă din 2018, ieşeanul Petru B. (43 de ani) a continuat să locuiască in apartamentul din Nicolina, impreună cu femeia şi cei doi copii ai lor. Ca de obicei in asemenea si ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei