Gravidă, forțată de angajator să-și dea demisia la scurt timp după ce a anunțat sarcina

Dimensiune font:

| 16-02-2024 16:19

O femeie din Vaslui a fost forțată să renunțe la serviciu la câteva săptămâni după ce și-a anunțat angajatorul că este însărcinată. Patronul service-ului auto la care lucra a refuzat să îi semneze cererea de intrare în concediu medical.

O tânără din Vaslui a fost nevoită să renunțe la serviciul pe care îl avea la un service auto după ce și-a anunțat angajatorul că este însărcinată. Femeia spune că angajatorul a șicanat-o permanent pentru a o determina să plece.

„În luna decembrie am anunțat, cu două hârtii de la medicul specialist, că sunt însărcinată, iar din acel moment am trăit un calvar la locul de muncă. Eu am lucrat la un service auto în ultimii patru ani, unde preluam comenzi, făceam facturi, încasam bani. După ce am anunțat că sunt gravidă, am început să fiu exclusă din colectiv. De exemplu, de sărbătorile de iarnă, am fost singura angajată care nu a primit primă. Era într-o sâmbătă când pe mine m-a trimis acasă de la ora 10 dimineața. În aceeași zi, spre seară, când am întrebat colegii dacă au luat primă, toți mi-au zis că da, numai pe mine m-a sărit din calcul. Pentru angajatorul meu, sarcina a fost un motiv ca să mă marginalizeze”, a povestit tânăra pentru Vremea Nouă.

Vasluianca încearcă de câțiva ani să rămână însărcinată, iar acum, în loc să se bucure alături de soțul ei, trebuie să își caute un alt loc de muncă.

„Pentru mine e cu atât mai dureros cu cât sarcina asta am obținut-o foarte greu, prin fertilizare in vitro. Doi ani am făcut tot ce a depins de noi, de mine și de soțul meu, să putem avea un copil. Acum, după ce am aflat că am rămas însărcinată, am fost constrânsă să-mi dau demisia prin diferite metode. De exemplu, după aproximativ trei săptămâni de la anunțul sarcinii, patronul acelui service a și adus un înlocuitor pentru mine, pe motiv că mă îmbolnăvesc prea des, că oricum am să plec. Încet-încet, zilele mele la acel loc de muncă au început să fie din ce în ce mai greu de suportat. Lunea asta am anunțat că mă duc la un control de rutină, ca să fac o ecografie, la care angajatorul mi-a spus să văd cum fac, poate nu mai vin la serviciu”, spune femeia.

„O să-ți fie din ce în ce mai rău”

Ca să o determine să plece, angajatorul a refuzat să îi elibereze o adeverință pentru concediul medical.

„În concediu medical nu pot să intru pentru că nu îmi dă adeverință și uite așa, începând de miercuri, eu stau acasă. Nu vrea să-mi dea concediu medical pentru că, spune el, nu știe când își va recupera banii de la stat. Eu iau pastile pentru sarcină, împreună cu soțul stăm cu chirie, vă dați seama ce bucurie pe capul nostru această demitere mascată a mea”, explică tânăra.

Ea l-a și înregistrat pe patronul service-ului, care îi dă de înțeles că poate pleca oricând din firmă:

„Tu poți să-ți dai demisia când vrei tu. Că nu vrei, e altceva! Eu nu pot să te dau afară, înțelegi?”

Când femeia îi spune că nu vrea să-și dea demisia, replica angajatorului vine imediat: „Atunci bani de la mine n-ai să mai iei. Ti-am mai zis, o să-ți fie din ce în ce mai rău! Eu ce fac, dau banii așa…”

Tânăra l-a reclamat pe angajator la Inspectoratul Teritorial de Muncă Vaslui, care urmează să soluționeze cazul în următoarele 30 de zile.

Ce spune legea

Legea este foarte clară în astfel de cazuri, dar unii angajatori încearcă să scape de obligațiile legale, forțând angajații să își dea demisia.

Salariata care anunță angajatorul despre starea ei de graviditate nu poate fi concediată din motive care au o legătură directă cu acest aspect, potrivit OUG nr. 96/2003 privind protecția maternității la locurile de muncă.

Pentru dovedirea stării de graviditate este necesară o adeverință medicală eliberată de medicul specialist, pe care angajatorul este obligat să o transmită medicului de medicina muncii.

„Angajatorul transmite copii de pe documentele depuse de salariată, în termen de zece zile lucrătoare de la data depunerii lor, medicului de Medicina Muncii, care asigură supravegherea stării de sănătate a angajatilor din unitate, precum și inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială își desfășoară activitatea”, se menționează în actul normativ.

Angajata poate să facă o cerere pentru a intra în concediu de risc maternal, așa cum s-a întâmplat în cazul amintit mai sus.

Angajatorilor le este interzis și să înceteze raporturile de muncă în cazul salariatelor care au născut recent sau alăptează.

Același lucru este valabil și în cazul femeilor care se afla în concediu de risc maternal, concediu de maternitate, concediu pentru creșterea copilului sau concediu pentru îngrijirea copilului bolnav.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:30

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Postul, între tradiție, detox și echilibru interior
15/04/2025 09:57

Pentru multi ieseni, Postul Mare e un reper spiritual si social. Însă in 2025, e tot mai clar că devine si un prilej de reevaluare a modului in care mancăm si trăim. Tot mai multi oameni caută in pos ...

Iașul a rămas fără sistemul antigrindină!
15/04/2025 09:40

* „Îngrijorările fermierilor sunt reale. Efectele rachetelor antigrindină asupra precipitatiilor sunt puse sub semnul intrebării, iar lipsa studiilor de impact si a unei omologări clare ridică ...

Un ieșean și-a incendiat fosta soție, după ce a lovit-o în cap cu un ciocan
15/04/2025 09:40

  * individul, eliberat din Penitenciar pe 2 aprilie, si-a asteptat fosta sotie (cea pe care o agresare in trecut) in fata blocului, inarmat cu un ciocan si un bidon de benzină, iar cand femeia a revenit ...

Rutiera ieșeană a ieșit cu sistemul e-Sigur pe DN28
15/04/2025 09:40

* Sistemul e-Sigur este o platformă digitală care colectează date in timp real si le analizează prin intermediul inteligentei artificiale, ceea ce permite emiterea automată a sanctiunilor * pe viitor, ...

Prețul cărnii de miel provoacă furia consumatorilor
15/04/2025 09:40

* „Dacă unii cer pe 1 kg de rosii - romanesti, spun ei, 70 lei/kg, 49 de lei pe 1 kg de carne de miel este ok”, e primul dintre comentariile la o postare a unui fermier care vinde carnea de miel cu ...

Unde se află icoanele făcătoare de minuni ale Moldovei. Iașul are o icoană care a plâns cu adevărat!
15/04/2025 09:30

Cele mai cunoscute icoane făcătoare de minuni din zona Moldovei se află la Mănăstirea Neamt, cea a Maicii Domnului (avand pe o parte pe Maica Domnului Hodighidria, iar pe cealaltă pe S ...

Trei mari sfinți români care au marcat Moldova: Cleopa, Iustin și Paisie. Povești care îți vor atinge sufletul
15/04/2025 09:15

Moldova este cunoscută nu doar pentru frumusetea inegalabilă a mănăstirilor sale, ci mai ales pentru comoara nepretuită a spiritualitătii romanesti. Pe aceste meleaguri binecuvantate, unde istoria se impl ...

Turism rural în județul Iași. Conace de poveste, mâncare tradițională și experiențe autentice la sat
15/04/2025 09:11

Cand spui Iasi, gandul zboară, de obicei, către Palatul Culturii, Copou, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Mitropolie si casele cu patină boierească ale orasului. Dar la nici o oră de mer ...

Elevii ieșeni au excelat la Olimpiada de Limba și literatura română
14/04/2025 21:28

Rezultate remarcabile ale loturilor iesene la etapele nationale ale Olimpiadei de Limba si literatura romană – gimnaziu si ale Olimpiadei „Lectură ca abilitate de viată” – liceu, edit ...

Femeie de 70 de ani din Cârniceni, salvată din râul înghețat după ce a căzut de pe un pod. Avea o alcoolemie de 359 mg/dl
14/04/2025 15:30

O interventie de urgentă a avut loc in satul Carniceni, unde o femeie in varstă de 70 de ani a fost salvată in ultimul moment din apele unui rau, după ce a căzut de pe un pod. Incidentul s-a produs in curs ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei