Iașul are o nouă identitate de brand
Dimensiune font:
A fost ales chiar numele oraşului, integrat într-un slogan (Iași - modelează timpul) ce se vrea a fi un îndemn pentru turiști de a explora timpul neliniar, într-un oraș cu un mix de contraste estetice unice * şi logo-ul scoate în față numele orașului, într-o reprezentare sinceră și o întoarcere spre funcțional, atât timp cât are forma unui cub
Noua identitate de brand a orașului Iași a fost dezvăluită ieri, 4 aprilie, în cadrul unei întâlniri la care au fost prezente toate entităţile implicate în acest proiect, vorbim aici de Asociația Destination Iași, împreună cu agenția Namogo şi Primăria Iași. Creată sub sloganul Iași - modelează timpul (Iași – shape time)“, o metaforă cu ancore solide în istoria Capitalei Culturale a României, identitatea este un îndemn pentru ieșeni să contribuie la creșterea orașului, să îi dea formă, să devină creatorii lui de mâine. „Orice oraş are nevoie de un brand, ceva care să-l identifice, mai ales un oraş care doreşte să devină un oraş atractiv turistic. Noi avem un brand. Suntem capitală istorică a României, dar de data aceasta vrem să aducem în discuţie şi câteva elemente de natură grafică pe care să le putem identifica foarte uşor cu oraşul nostru. Ceea ce a vrut să ne prezinte echipa care a lucrat la această arhitectură este foarte clar că Iaşul este un brand prin însăşi numele lui. Nu trebuie să transformăm în acronime, cum este exemplul New York-ului sau a altor oraşe din lume, ci pur şi simplu putem să folosim întregul nume al oraşului nostru drept brand. Cred că alegerea a fost una pozitivă. Desigur, e un prim pas. Sunt convins că ieşenii vor mai veni şi cu alte idei pe parcurs. Fiecare generaţie are dreptul să facă acest lucru dar cred că trebuie să începem de undeva. Astfel că va fi necesară publicarea lui pe toate pliantele şi va fi necesară la toate evenimentele de prezentare”, a spus primarul Mihai Chirica.
S-a renunţat la simbolistica fixă
La rândul său, Adrian Munteanu, managerul firmei Namogo, cea care a creat noua identitate a oraşului, explică de ce s-a mers de ideea unei identităţi viziuale axate pe numele oraşului. „Iaşul nu este un oraş uşor de branduit. În etapa de cercetare am descoperit că e nevoia unei părţi a ieşenilor de a se simţi mai reprezentaţi de felul în care oraşul comunică cu ei. Cel mai dificil lucru a fost să ne îndepărtăm un pic de felul în care vorbeam până acum despre Iaşi şi să scoatem la suprafaţă şi acea propunere de valoare, care nu constă doar în istorie şi cultura clasică, să le aducem în prezent şi să le ducem spre viitor. Un aspect foarte important a fost să nu ne gândim la ceea ce au făcut ceilalţi şi să repetăm pur şi simplu. De aceea propunerea noastră nu e bazată pe o simbolistică fixă în timp şi spaţiu, aşa cum mulţi o practică în timpul acesta, de a lua un element fizic sau o tradiţie sau un simbol şi a-l face top of mind pentru turişti şi ieşeni. Din punctul nostru de vedere asta înseamnă o reducere substanţială a ceea ce înseamnă un oraş care nu este fix în timp. Acum 10 ani, Iaşul era foarte diferit de felul în care este astăzi. Cu siguranţă peste 10 ani va fi diferit faţă de cum e astăzi. Din cauza asta am ales o identitate vizuală care să fie centrată pe numele oraşului”, a spus acesta.
Lectorul universitar dr. Mihai Bulai, prodecan la Facultatea de Geografie şi Geologie din cadrul UAIC Iaşi, preşedintele Asociaţiei Destination Iaşi, cel care, de ani buni, a lucrat şi la strategia de turism a Iaşului, a inistat pe sloganul ales pentru a defini identitatea oraşului. „Prin conceptul Modelează timpul, ceea ce o să vedem noi este faptul că termenul de Iaşi va fi utilizat într-un mod flexibil, cu imagini, oameni, cu alte mesaje, în interiorul acelui cadru. Partea verbală Modelează timpul îşi propune să valorizăm componenta trecutului, adică acea moştenire care este foarte puternică, este fundamentul Iaşului. Mai apoi prezentul, modul în care ieşenii trăiesc, respiră, consumă Iaşul astăzi. Este şi o componentă a viitorului, în care educaţia, tehnologia, digitalizarea, antreprenoriatul sunt componente ale dezvoltării, ale proiectării noastre în viitor. Modelează este o invitaţie, un termen de activare, un termen care doreşte să pună atât ieşenii cât şi turiştii să fie parte a acestui proces, să consume Iaşul din ce în ce mai mult, să le placă să fie aici şi să îşi modeleze timpul lor personal, să îşi creeze acel timp de calitate în Iaşi”, a spus profesorul ieşean.
Pledoarie a şefului CJ pentru vizitarea judeţului
Nu în ultimul rând, predintele CJ Iaşi, Costel Alexe, a subliniat faptul că apariţia idemtităţii de brand survine într-un moment în care judeţul Iaşi este din ce în ce mai atractiv din punct de vedere turistic. „Trebuie subliniat faptul că în municipiul reşedinţă au fost reabilitate şi restaurate foarte multe monumente culturale, monumente cu patrimoniu istoric foarte bogat, fie că vorbim de Casa Muzeelor, care adăposteşte astăzi şase muzee, Casa Vasile Pogor, a Muzeului Literaturii Române, mănăstirea Frumoasa şi multe alte edificii culturale. Cred că astăzi Iaşul devine atractiv pentru orice turist din România şi din străinătate. Trebuie să menţionez că în fiecare lună Iaşul este vizitat de 30.000 de cetăţeni din Republica Moldova care fac un turism de shoping, dar vizitează şi oraşul şi muzeele şi judeţul nostru. Ar fi păcat să nu le punem la dispoziţie toată această paletă de obiective pe care le avem”, a spus şeful CJ Iaşi.
A fost lansat și site-ul www.destinationiasi.ro
Identitatea de brand va fi implementată treptat în următori ani, la nivel instituțional și al infrastructurii turistice din oraș. Unul dintre primele proiecte este un mural realizat de artistul stradal Harcea Pacea în zona La Cub de pe Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, urmând a fi implementate alte proiecte în lucru în diferite locații din oraș.
Odată cu acest eveniment a fost lansat și site-ul www.destinationiasi.ro, cu design și implementare realizate tot de firma Namogo. Un proiect la care au contribuit mai mulți membri ai comunității creative din Iași prin texte și fotografii. Este un site care conține ghiduri scrise de editorii site-ului, ieșeni sau turiști îndrăgostiți de Iași, peste 300 de locații din oraș (clădiri istorice, biserici, monumente, cafenele, restaurante, parcuri, piețe, startup-uri, evenimente și multe altele), care va continua să crească în perioada următoare prin conținut nou și funcționalități cu adevărat folositoare pentru localnici și turiști. Laura RADU, Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau