Iașul, în așteptarea descongestionării traficului
Dimensiune font:
* în acest an ar putea începe realizarea pasajelor supraterane care vor descongestiona marile intersecții - este vorba de cele din Podu Roș, situate Șoseaua Națională - Bd. Socola, respectiv Splai Bahlui Stâng - Bd. D. Mangeron, dar şi un al treilea, situat între șoseaua Bucium, strada Trei Fântâni și bulevardul Virgil Săhleanu
Anul 2020 a fost atipic pentru întreaga societate românească. Pandemia de COVID-19 a afectat întreaga lume, generând măsuri de protecție sanitară fără precedent, acestea afectând considerabil viața economică și socială.
Chiar și în aceste condiții restrictive, Primăria municipiului Iași a reușit să își îndeplinească multe dintre obiectivele propuse. Prin deciziile Comitetului Local pentru Situații de Urgență au fost limitate efectele pandemiei la nivelul Iașului, răspândirea noului coronavirus fiind ținută sub control.
În ceea ce priveşte activitatea pe principalele șantiere ale proiectelor de infrastructură, în ciuda pandemiei, aceasta s-a desfășurat normal, lucrările avansând conform graficului. Pe 30 martie 2020 a fost deschis șantierul din cadrul proiectului „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași - Reorganizarea circulației pe bulevardul Tudor Vladimirescu”, lucrări care au fost finalizate la finele anului trecut. De asemenea, în cadrul proiectului „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”, lucrările de modernizare a bulevardului Țuțora au fost finalizate în luna aprilie a anului 2020. Practic, în acest moment, sunt în derulare trei şantiere la infrastructura transportului electric. Cele derulate pe tronsoanele Piaţa Virgil Săhleanu – Rond Ţuţora, respectiv Cinci Drumuri – strada Nicoriţă, sunt într-un stadiu avansat, urmând a fi finalizate în prima jumătate a aceestui an. Un alt proiect de anvergură, „Reabilitarea infrastructurii de tramvai Iași – Dancu”, a demarat pe 24 iulie 2020, însă acesta va fi gata în 2022.
Patru grădiniţe noi
În domeniul educației, Primăria Municipiului Iași a reușit să achiziționeze 1.250 de sisteme digitale necesare activității centrelor de educație online. De asemenea, pe parcursul anului 2020 au început lucrările la noile grădinițe din Dacia și Bucium, alte două grădinițe, nr. 13 și Codrescu, aflându-se în diverse stadii de proiectare. Aceasta din urmă va avea o capacitate totală de 200 de locuri (în condiții normale) în opt săli de grupă. Investiția în noua unitate de învățământ are o valoare totală estimată de 5.556.875,17 lei cu TVA, din care construcții și montaj de 4.194.087,17 lei cu TVA, lucrările urmând a se desfășura pe o perioadă de 12 luni.
De asemenea, Centrul Internațional de Artă Contemporană: Reabilitarea, consolidarea și refuncționalizarea clădirii fostei Băi Comunale (Baia Turcească), Reabilitarea și valorificarea potențialului turistic și cultural al Ansamblului Mănăstirii Frumoasa din Municipiul Iași, Baia Turcească, Muzeul de Istorie Naturală şi Palatul Braunstein – acesta din urmă va fi gata integral în 3 luni – sunt alte proiecte în curs de finalzare.
Două pasaje în Podu Roş şi un al treilea în zona Granit
În 2021 ar putea începe realizarea pasajelor supraterane care vor descongestiona marile intersecții. Este vorba de cele din Podu Roș, situate Șoseaua Națională - Bd. Socola, respectiv Splai Bahlui Stâng - Bd. D. Mangeron, dar şi un al treilea, situat între șoseaua Bucium, strada Trei Fântâni și bulevardul Virgil Săhleanu. De altfel, realizarea pasajelor din Podu Roş au intrat în linia dreaptă, fiind organizate dezbateri cu reprezentanţii societăţii civile. Construcţia pasajelor face parte din proiectul intitulat „Fluidizarea traficului din intersecţia Podu Roş cu Splai Bahlui Mal Drept şi Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron. Investiţia are la bază dorinţa edililor de a evita producerea de accidente cauzate de numărul mare de autoturisme care tranzitează intersecţia Podu Roş, dar şi supraaglomerarea sensului giratoriu din Podu Roş şi a întregii intersecţii ca urmare a apariţiei de noi zone rezidenţiale către capăt CUG, Ciurea, Lunca Cetăţuii sau Dealul Galata. Practic, cele două pasaje vor prelua câte o bandă de circulaţie de pe cele două Splaiuri (direcţia Podul de Piatră - bd. Tudor Vladimirescu pe axul Splaiului Bahlui Mal Drept şi direcţia bd. Mangeron - Podul de Piatră pe axul Splaiului Bahlui Mal Stâng), se vor reuni deasupra albiei Bahluiului în zona podului de peste râu, apoi vor reveni pe cele două maluri ale acestuia. Pasajele nu vor avea trotuare, dar vor avea prevăzute piste pentru biciclete și suprafeţe de refugiu, asigurând fluenţa circulaţiei auto, cât şi posibilitatea de depăşire a autovehiculelor aflate în staţionare ca urmare a unei avarii.
Cele două pasaje vor avea o lungime de 551,6 metri (Pasaj Mal Drept), respectiv 546,6 metri (Pasaj Mal Stâng). Lăţimea fiecărui pasaj va fi de 7 metri (cu o singură bandă carosabilă). Realizarea investiţiei s-ar situa între 18 şi 24 de luni. „Pasajele sunt cumva în formă de X, braţele lor lipindu-se traseelor actuale la o anumită distanţă de pod, fără a afecta circulaţia de-a lungul Bahluiului în timpul construcţiiilor”, mai spune viceprimarul.
Primele tramvaie noi
Anul acesta va marca apariţia primelor tramveie noi. Reprezentanţii firmei turce Bozankaya au semnat contractul cu Primăria Iaşi, înţelegerea vizând achiziţia a 16 vagoane pentru suma de 35.680.320 euro. Fiecare din cele 16 tramvaie care vor ajunge la Iaşi va avea o lungime minimă de 26 de metri și o capacitate de transport totală de minim 230 de locuri, respectiv 8 persoane/mp, din care 30 pe scaune fixe, nerabatabile, din care minim cinci accesibile low floor plus vatmanul. Scaunele pentru călători vor fi singulare și nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăți antigrafitti, antivandalism, cu tapițeria rezistentă la uzură și murdărie. Toate mijloacele de transport în comun sunt formate din module unite între ele prin burdufuri etanșe, au minim minim trei uși duble de serviciu, comandate și acționate electric, cu o lățime de minim 1.000 de milimetri. Fiecare tramvai va avea un loc marcat corespunzător pentru cărucior de copii și un loc rezervat căruciorului rulant pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, numărul minim de locuri pentru persoanele cu dizabilități, persoanelor cu mobilitate redusă, bătrânilor, invalizilor sau femeilor însărcinate fiind de patru. Primul vehicul este așteptat la Iași spre finalul acestui an. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau