Iașul, pregătit de iarnă

1deszapezire 1

Dimensiune font:

| 07-12-2021 00:00

Sunt gata de intervenție 150 de utilaje pentru sezonul rece, la care se adaugă 1.000 de angajaţi Citadin, Salubris, Serivicii Publice, CTP şi DAS Iaşi * cât priveşte materialul antiderapant, în stocurile municipalităţii se află în acest moment 3.436 de tone de clorură de sodiu tratată cu inhibitor de coroziune (dintr-un contract de 12.000 de tone) și 103 tone de clorură de calciu (dintr-un contract de 3.000 de tone)

 

Primarul Mihai Chirica a inspectat ieri baza SC Citadin SA, situată în zona Podului Sf. Ioan, acolo unde funcționează și dispeceratul Comandamentului de Iarnă al Municipiului Iași, pentru a vedea la faţa locului modul în care utilajele de deszăpezire sunt pregătitre să acţioneze pentru eliminarea efectelor ninsorilor anunţate pentru această săptămână de către meteorologi. „Temperaturile au scăzut într-un mod evident, mai ales pe parcursul nopții, și se anunță vreme rece și precipitații, dar suntem pregătiți pentru a interveni cu acțiuni specifice sezonului rece. Parcul de utilaje este activ, autovehiculele sunt în stare de funcționare, unele sunt noi, echipele sunt mobilizate și există suficiente stocuri de materiale. Avem la dispoziție, în total, peste 150 utilaje și peste 1.000 de lucrători pregătiți pentru a menține orașul funcțional. Avem experiența necesară și sunt sigur că vom trece cu bine și de această iarnă”, a declarat primarul Mihai Chirica.

53 de utilaje închiriate

SC Citadin SA, companie care asigură și coordonarea Comandamentului de Iarnă, are la dispoziție 92 de utilaje și autovehicule, din care 39 sunt proprii, iar 53 închiriate, urmând să fie utilizate în funcție de vreme. Din numărul total, 10 sunt autobasculante cu lamă și sărăriță (8 proprii), două autobasculante, 44 autobasculante pentru transportul zăpezii (13 proprii), șapte tractoare cu plug tractat, 12 buldoexcavatoare multifuncționale cu lamă și cupă (două proprii), patru încărcătoare frontale, opt autoutilitare (trei proprii) și cinci autobasculante cu morișcă. De asemenea, compania municipală are în stocuri 16 tone de motorină Euro 5 (dintr-un contract de 600 de tone), 3.436 de tone de clorură de sodiu tratată cu inhibitor de coroziune (dintr-un contract de 12.000 de tone) și 103 tone de clorură de calciu (dintr-un contract de 3.000 de tone).

Permanența (în ture de 12 ore) este asigurată de 33 de persoane, dintre care 23 muncitori, opt șefi de trasee, un supracontrol și un dispecer.

Nu vor fi ocoliţi versanţii

Pentru activitățile de întreținere a spațiilor verzi, tăieri / toaletări de arbori și intervenții în zonele de pantă, versanți, poduri, pasaje, parcuri, spații verzi și cimitire, SC Servicii Publice SA are la dispoziție 21 de utilaje, din care opt autobasculante, trei  tractoare cu lamă pentru deszăpezire, patru buldoexcavatoare, două încărcătoare frontale și o automăturătoare. De asemenea, pentru intervențiile specifice de deszăpezire în zonele de versanți SC Servicii Publice SA dispune de stocuri de 50 de metri cubi material antiderapant.

200 de angajaţi Salubris vor degaja zăpada de pe trotuare

În activitatea de deszăpezire a căilor pietonale vor fi implicați zilnic, în medie, aproximativ 200 de angajați ai SC Salubris SA, care vor avea la dispoziție 26 de utilaje, din care 10 utilaje de deszăpezire (cu plug și / sau lamă), cu dispozitiv de împrăștiere de antiderapant și transport, 10 motocultoare cu accesorii pentru zăpadă (lamă și turbină), trei utilaje de încărcare și trei autobasculante pentru transportul zăpezii. Totodată, pentru materialul antiderapant vor fi utilizate lăzi stradale.

Material antiderapant la discreţie

SC Salubris SA are în stocuri 133 de tone de clorură de sodiu (dintr-un contract de 1.000 de tone), 132,5 de tone de clorură de calciu (dintr-un contract de 1.000 de tone), 2,5 tone de inhibitor de coroziune și un contract de 100 de tone de nisip.

SC Compania de Transport Public SA are la dispoziție 17 utilaje și mijloace auto, pentru activități de deszăpezire, curățarea macazurilor, reparații la rețeaua de fir contact etc. În stocuri compania are 74 de tone de clorură de sodiu (dintr-un necesar de 100 de tone), cinci tone de clorură de calciu, 72 de tone de nisip și 0,15 tone de inhibitor de salinitate.

Măsuri speciale

În altă ordine de idei, Direcția de Asistență Socială asigură spațiile necesare de cazare pentru persoanele fără adăpost sau cele afectate de fenomenele meteorologice periculoase. În administrarea Direcţiei de Asistenţă Socială se află Centrul Social de Urgență pentru Recuperare și Reintegrare „C. A. Rosetti”, cu o capacitate de circa 80 de locuri, la care se adaugă un centru de tranzit format din module cu o capacitate de câte maxim opt persoane.

Pe lângă acesta, la începutul lunii noiembrie fost finalizată amenajarea unui adăpost temporar în incinta Băii Publice (Populare) de pe str. Sf. Petru Movilă. Centrul are o capacitate maximă de cazare de 70 de locuri, atât în incintă, cât și în cele două module de urgență din curte. Pentru toți beneficiarii Direcţia de Asistenţă Socială asigură servicii de asistență socială și medicală, consiliere psihologică și spălătorie, hrană caldă, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte, produse de igienă și medicamente.

Primăria Municipiului Iași face apel la ieșeni ca, dacă observă persoane fără adăpost în spații deschise în această perioadă cu temperaturi foarte scăzute, să apeleze numărul unic de urgențe 112 sau Dispeceratul Poliţiei Locale. Persoanele astfel identificate vor fi conduse la spital sau la adăposturile Direcției de Asistență Socială pentru a primi ajutorul necesar.

Când vremea va aduce ninsori, Poliția Locală va înștiința asociaţiile de proprietari, persoanele fizice şi agenţii economici să curețe trotuarele, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local 172/2002, iar ulterior va aplica amenzi. Totodată, Poliția Locală va patrula în permanență și va transmite societăților subordonate situațiile care necesită intervenții punctuale.

Vine zăpada la Iași!

Meterologii anunţă că în intervalul 7 decembrie -08 decembrie, în intervalul 06:00 – 18:00 vor fi ninsori însemnate cantitativ și intensificări ale vântului în nordul și centrul Moldovei. Se va depune strat de zăpadă pe alocuri consistent, îndeosebi în zona montană și submontană. În zona montană înaltă, iar pe arii restrânse și în Moldova, vor fi intensificări ale vântului, cu viteze de 45…55 km/h, viscolind ninsoarea. Lucian STATE

 

* * *

 

Telefoane utile:

* Problemele legate de starea drumurilor din municipiu pot fi sesizate la numărul de telefon al SC Citadin SA 0232.236.000.

* Pentru eventualele probleme apărute pe trotuare sau zone pietonale este disponibil numărul de telefon 0232.270.223 al SC Salubris SA.

* SC Servicii Publice SA are program de permanență, iar eventualele probleme pot fi sesizate la numărul de telefon 0232.267.392.

* Eventualele probleme legate de circulația mijloacelor de transport public pot fi sesizate la numerele de telefon ale SC Compania de Transport Public SA 0232.267.772 și 0800.110.427

* Dispeceratul Poliţiei Locale poate fi contactat la numărul de telefon 0232.232.099

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Subscrisa“EuroBusiness LRJ”S.P.R.L., cu sediul în Iași, Str. Zorilor nr.11, Jud.Iași, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP” S.R.L, cu sediul în Mun. Bacău, Str. Mioriței, nr. 82, Bl. 82, Sc. B, parter, ap. 2, jud. Bacău, J04/53/1998, CUI 10141511, desemnat prin Sentinţa Civilă 326/24.07.2020, pronunţată de Tribunalul Bacău, Secția a II–a Civilă de Contencios Administrativ și Fiscal, în dosarul 5323/110/2017, primește oferte,pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 24.01.2022, orele 12:00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 24.01.2022, orele 13:00. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente,modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului,a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale,precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr.137/27.09.2013 și a art.18 indice 4, din Legea nr.138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc., ale societății falite S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L, în cantitate de aproximativ 12 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmeaza a fi primite vor fi supuse atenţiei Adunării Creditorilor debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L.-în faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Adunării Creditorilor .Relații suplimentare la tel./fax 0232/220.777, mail: office.is@lrj.ro,www.lrj.ro.
Subscrisa“EuroBusiness LRJ”S.P.R.L., cu sediul în Iași, Str. Zorilor nr.11, Jud.Iași, în calitate de lichidator judiciar al debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP” S.R.L, cu sediul în Mun. Bacău, Str. Mioriței, nr. 82, Bl. 82, Sc. B, parter, ap. 2, jud. Bacău, J04/53/1998, CUI 10141511, desemnat prin Sentinţa Civilă 326/24.07.2020, pronunţată de Tribunalul Bacău, Secția a II–a Civilă de Contencios Administrativ și Fiscal, în dosarul 5323/110/2017, primește oferte,pe suport de hârtie, în plic sigilat la sediul lichidatorului judiciar, până la data de 24.01.2022, orele 12:00, pentru angajarea unei firme specializate în serviciul arhivistic pentru prelucrarea arhivistică (servicii de organizare a fondului arhivistic) și de păstrare și conservare (depozitare) a fondului arhivistic. Deschiderea ofertelor se va face la data de 24.01.2022, orele 13:00. Oferta trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: structura prețului pentru fiecare serviciu, prețul pentru perioada de depozitare legală, precum și pentru un metru liniar de documente,modalități și termene de plată. Oferta va fi însoțită de copiile certificatelor de conformitate, a actului constitutiv al persoanei juridice, a certificatelor de inregistrare la Registrul Comertului,a autorizației de funcționare pentru serviciile arhivistice menționate, inclusiv de păstrare și conservare a documentelor de arhivă cu valoare practică, eliberată de Arhivele Naționale,precum și de proiectul contractului în care să se regăsească și clauzele privind transferul acestor documente, conform Ordinului MAI nr.137/27.09.2013 și a art.18 indice 4, din Legea nr.138/2013. Documentele de arhivă cuprind documente contabile, acte de personal etc., ale societății falite S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L, în cantitate de aproximativ 12 m.l. Criteriul aplicat pentru stabilirea ofertei câștigătoare este prețul cel mai mic oferit. Ofertele ce urmeaza a fi primite vor fi supuse atenţiei Adunării Creditorilor debitoarei S.C.”VILA LUX GRUP”S.R.L.-în faliment. Desemnarea ofertantului câştigător al selecţiei de oferte va fi făcută în conformitate cu decizia Adunării Creditorilor .Relații suplimentare la tel./fax 0232/220.777, mail: office.is@lrj.ro,www.lrj.ro.
Primăria Comunei Vlădeni, județul Iași, telefon 0232299690, organizează licitație pentru concesionarea următoarelor suprafețe de teren: teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 60.765 mp, identificat cadastral în T43 HS759/1, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 22.971 mp, identificat cadastral în T43 HB760/1, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 1.988 mp, identificat cadastral în T43 HS762, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 2.892 mp, identificat cadastral în T43 HS763/2, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 2.401 mp, identificat cadastral în T43 HB765/2, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 39.907 mp, identificat cadastral în T43 HB767/3, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 873 mp, identificat cadastral în T43 HB767/4, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 22.382 mp, identificat cadastral în T43 HS768/1, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 1.986 mp, identificat cadastral în T44 P770, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 114.475 mp, identificat cadastral în T44 HB771/3, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 600 mp, identificat cadastral în T44 P772, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 46.159 mp, identifica cadastral în T44 HS773, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 601 mp, identificat cadastral în T44 HB774, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; teren situat în extravilan sat Vlădeni, are o suprafață de 4.338 mp, identificat cadastral în T44 HS777/2, aparținând domeniului privat al comunei Vlădeni, județul Iași; Concesionarea se face conform O.U.G nr. 57/2019 și H.C.L nr. 42/09.06.2021, H.C.L. 84/22.11.2021, H.C.L. 87/25.11.2021. Ofertele se depun la sediul Primăriei Comunei Vlădeni, județul Iași, până la data de 16.02.2022, ora 14.00. Sedința de deschidere a ofertelor în data de 17.02.2022, ora 10.00. Relații la sediul Primăriei și la telefon: 0233299690 și 0740122165.
Dublu eșec pentru DNA - Fostul primar Gheorghe Ștefan 'Pinalti', achitat definitiv în două dosare
19/01/2022 00:09

Curtea de Apel Targu Mures a pronuntat sentinta definitivă de achitare, luni 17 ianuarie, in două dintre dosarele de coruptie ale fostului primar al municipiului PIatra Neamt, Gheorghe Stefan. Potrivit pre ...

Proiectul A8 riscă sancţiuni pentru documentaţii incomplete
19/01/2022 00:00

  Firma spaniolă care a realizat revizia a 3-a a Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures - Targu Neamt riscă penalizări dacă nu va depune mai multe documentatii ce lipsesc in momentul ...

Peste 10.000 de misiuni pentru jandarmii ieșeni
19/01/2022 00:00

Anul trecut, jandarmii ieseni au participat la peste 10.700 de misiuni pe raza judetului Iasi. Spre exemplu, pe linia acţiunilor de intervenţie in sistem mixt cu politia si in mod independent, s-au derulat 4. ...

Cursuri gratuite de zbor și salt cu parașuta la Iași
19/01/2022 00:00

  Aeroclubul Romaniei a lansat de curand un program destinat tinerilor cu varste cuprinse intre 15 şi 23 de ani care pot urma cursuri gratuite de planorism, paraşutism şi avion ultrauşor, in limita lo ...

Bugetul județului Iași intră în dezbatere publică
19/01/2022 00:00

Bugetul pe 2022 de la Consiliul Judetean Iasi a fost pus in dezbatere publică. Cei interesaţi pot formula propuneri şi sugestii, după care bugetul va fi analizat de plenul institutiei in sedinta din luna fe ...

Fond special pentru achitarea facturilor la energie electrică și termică din școlile ieşene
19/01/2022 00:00

Primăria municipiului Iasi a infiintat un fond de 11 milioane de lei, in vederea achitării facturilor la energia electrică si termică pentru scolile din oras. „Noi am extras din excedentul sfarsitului ...

Cea mai mare leafă din Iaşi - 39.000 de euro!
19/01/2022 00:00

Conform ultimelor date oficiale, iesenii au ajuns să ridice un salariu mult mai bun fată de alte zone si chiar peste media pe intreaga Romanie. O statistică publicată de Institutul Naţional de Statistică ...

 Aproape 4.000 de maşini abandonate au fost ridicate de pe domeniul public
19/01/2022 00:00

În ciuda restrictiilor impuse de pandemia de COVID-19, Primăria Iasi a continuat si intensificat programul de ridicare a autovehiculelor abandonate sau fără stăpan de pe domeniul public dintr-o dorin ...

Un ieşean a ciocnit paharul cu parbrizul taxiului, acesta sfărmându-se inexplicabil
19/01/2022 00:00

  Ciprian A. (34 de ani) băuse binişor, aproape toată noaptea de 14 spre 15 februarie 2018. N-a ratat niciunul din localurile din zona Gării Iaşi şi, spre dimineaţă, umbla bezmetic prin rond, cu u ...

Iaşul, în pragul scenariului roşu
18/01/2022 23:00

În mai multe comune din judetul Iasi, unde incidenta cumulată in ultimele 14 zile a cazurilor noi de coronavirus a depăsit pragul de un caz la mia de locuitori, vor intra in vigoare noi măsuri de preve ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei