Ieşenii mai au de aşteptat pentru primele buletine electronice!

2buletine

Dimensiune font:

| 15-09-2023 07:59

Schimbările anunţate de şefii DLEP Iaşi pentru finalul lui 2023 au fost decalate de guvernanţi * astfel, sistemul informatic integrat de emitere a actelor de stare civilă devine funcţional abia în septembrie 2024, în timp ce procedurile vizând achiziţia materialelor pentru realizarea cărţilor electronice de identitate sunt ţinute pe loc de contestaţiile unor participanţi la licitaţiilor organizate de MAI

Anul 2023 ar fi trebuit să reprezinte anul marilor schimbări în activitatea de stare civilă și evidența persoanelor. O spuneau inclusiv oficialii DLEP Iaşi, care îi pregăteau pe ieşeni pentru cele două schimbări majore din activitatea instituţiei. „În 2023 va fi introdusă cartea de identitate electronică (spre finalul anului), iar în luna septembrie, sistemul informatic integrat de emitere a actelor de stare civilă,  sistem ce va permite interconectarea tuturor oficiilor de stare civilă din România și implicit simplificarea întocmirii actelor de stare civilă”, afirma Marius Bodoga, şeful DLEP Iaşi. Afirmaţii care aveau în spate promsiunile venite de la Bucureşti...

Sistemul informatic, funcţional din septembrie. 2024...

Între timp, lucrurile s-au schimbat. Informatizarea serviciilor oferite cetățenilor de către instituțiile statului pare a fi un proces lent, existând trei exemple de programe importante ale Ministerului Afacerilor Interne a căror implementare este întârziată. Ultimul este Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC), proiect care a fost demarat în aprilie 2019 și care trebuie implementat până la finele anului 2021. Între timp, Ministerul de Interne a pus în dezbatere publică un proiect de ordonanță prin care se amână termenul de la care se asigură, la nivel național, infrastructura informatică necesară operaționalizării SIIEASC, de la 24 septembrie 2023 la 24 septembrie 2024, aceasta nefiind prima prorogare a termenului. Potrivit proiectului inițial, se alocau 185.000.000 de lei pentru sistemul informatic de emitere a actelor de stare civilă, dintre care 80% proveneau din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate (POC). După implementarea sa, cetățenii ar fi putut să obțină actele de stare civilă de care au nevoie în urma unor cereri depuse online, tot online fiind achitate și taxele necesare. Practic, ar fi fost nevoie de un singur drum la ghișeu, pentru ridicarea actului necesar. De asemenea, urmau să fie digitalizate toate actele de stare civilă emise după 1 ianuarie 1921, adică peste 75.000.000 de documente. În plus, s-ar crea o rețea la care ar fi conectate 3.200 de primării, ceea ce ar reduce timpul de așteptare pentru eliberarea documentelor cerute de cetățeni precum și numărul de documente pe care aceștia trebuie să le prezinte la starea civilă.

Patru contestaţii la licitaţiile MAI

În ceea ce priveşte noua carte de identitate, şi aici au apărut amânări. Într-un răspuns oferit deputatului ieşean Monica Elena Berescu, oficialii Ministerului de Interne spun că nu se poate avansa o dată exactă. „În ceea ce priveşte momentul încheierii proiectului pilot de referinţă şi iniţierii extinderii emiterii cărţii electronice de identitate la nivel naţional, precizăm faptul că, în prezent, la nivelul Companiei Naţionale Imprimeria Naţională sunt în derulare proceduri de achiziţie publică. Se impune a fi evidenţiat faptul că, până în prezent, în cazul uneia dintre proceduri au fost formulate patru contestaţii, motiv pentru care, la acest moment, nu este posibilă stabilirea unei date concrete pentru iniţierea extinderii la nivel naţional a emiterii cărţii electronice de identitate”, se arată într-o adresă semnată de Cătălin Predoiu,

Bine de ştiut

Noua carte de identitate are dimensiunea unui card bancar și păstrează în memoria electronică fotografia titularului, două amprente digitale, un certificat digital și toate datele care sunt tipărite pe act. Autoritățile au anunțat unele modificări, față de datele care apar în prezent pe documente.

Așadar, locul nașterii nu va mai fi trecut pe noua carte de identitate, acesta va fi regăsit doar în format electronic. Și adresa de domiciliu va dispărea de pe buletinele cu cip, însă va rămâne inscripționată pe cele simple.

Pe de altă parte, cetățenii care nu vor buletin electronic, pot opta pentru cartea de identitate simplă, iar în cazul în care au nevoie de adresa de reședintă va fi emisă o nouă hârtie numită dovada de reședință. Doar că aceștia nu vor putea să călătorească în afara țării fără pașaport. Doar buletinul cu cip va putea fi folosit ca act de călătorie, inclusiv în aeroporturile din Uniunea Europeană la porțile automate de la frontieră. Totodată, acesta din urmă va înlocui și cardul de sănătate.

Documentul are o valabilitate de zece ani, pentru persoanele care au peste 18 ani, cinci ani pentru cele care au între 14 și 18 ani și nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani. Până în 2031 toți românii vor trebui să aibă noul act de identitate. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

06:14

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Accident grav la Suceava. Cinci persoane au fost rănite în satul Roșiori
07/05/2024 12:51

Cinci persoane, dintre care una minoră, au fost rănite după ce un autoturism s-a răsturnat, marţi, in afara părţii carosabile, pe raza localităţii Roşiori, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului ...

  Țara Fagilor, Catedrala de lemn a Bucovinei
07/05/2024 11:44

Gigantii verzi, martori ai secolelor, domină peisajul,turistii fiind incantati de molizi care se inaltă pană la 60 de metri, brazii maiestuosi de peste 50 de metri si fagii robusti, care cresc la altitudini ...

A murit un fost rector al UTI
07/05/2024 11:00

S-a stins din viată prof. univ. dr. ing. Mihai Cretu, fost rector al Universitătii Tehnice din Iasi (TUIASI). Profesorul a fost rector al institutiei de invătămant superior in perioada 2000 – 2008. ...

Bărbat scos din fântână la Dorohoi
07/05/2024 10:54

Un bărbat in varstă de 63 de ani din municipiul Dorohoi a fost salvat de pompieri, marţi dimineaţă, dintr-o fantană adancă de aproximativ şapte metri, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru ...

Licitația pentru construcția depoului din Dacia a intrat pe ultima sută de metri
07/05/2024 07:57

Firmele care doresc să construiască noul depou din Dacia au la dispozitie mai putin de trei săptămani pentru a se inscrie la licitatie, data limită de depunere a ofertelor fiind 27 mai 2024. Licitatia est ...

500 de autovehicule vor dispărea, în acest an, de pe străzile Iașului
07/05/2024 07:55

* prima de casare anuntată in cadrul Programului „Rabla local” este de 3.000 de lei, jumătate din sumă urmand să fie suportată de la bugetul AFM, iar cealaltă de către primării * la editia d ...

O noapte de amor, un an de nopți dormite pe sub poduri şi prin şanţuri
07/05/2024 06:59

* femeia a adus destule bunătăţuri şi aştepta să inceapă petrecerile * n-a fost loc, Florin a venit mai mult decat cherchelit şi cu mare chef de sex * doi pumni zdraveni in mandibula nevestei * i-a pus ...

Copertinele din stațiile pentru călători vor fi consolidate și reabilitate
07/05/2024 06:56

Copertinele pentru protejarea călătorilor amenajate in statiile mijloacelor de transport in comun din municipiu vor fi consolidate si reabilitate in cadrul unei actiuni care vizează igienizarea punctelor de ...

Primul pacient cu AVC transferat de la Cluj la Suceava
07/05/2024 06:50

Ceea ce părea imposibil in urmă cu cativa ani a devenit realitate, in weekend. La Spitalul Clinic Judetean de Urgentă Suceava a fost transferat, de la Cluj Napoca, un pacient cu AVC, fiind prima solicit ...

Zece băcăuani se luptă pentru scaunul de primar al urbei
07/05/2024 06:49

În disputa electorală pentru functia de primar al municipiului Bacău, Biroul Electoral Judetean a validat 10 candidaturi.  Cine sunt acestia, vă prezentăm in continuare. Primul candidat (in or ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei