Ieşenii, nemulţumiţi de propunerile traseelor din Zona Metropolitană
Dimensiune font:
Cei mai mulţi cred că este insuficient ca un singur autobuz să opereze pe traseele propuse * alţii sunt de părere că trebuie acoperite toate satele din Zona Metropolitană, propunând ca traseele mijloacelor de transport să nu se oprească la primăria comunei respective
Municipalitatea ieşeană a făcut public planul de transport stabilit în cadrul unei ședințe a Asociației Metropolitane de Transport Public Iași, aici fiind vorba legături între municipiul Iași și comunele limitrofe. Este un plan care încă nu a fost bătut în cuie şi care ar urma să intre în vigoare după 1 ianuarie 2023, dată la care Consiliul Judeţean Iaşi trebuie să finalizeze toate contractele de transport de pe raza judeţului. „La data de 1 ianuarie trebuie finalizate toate contractele de transport județean de pe raza județului Iași. Intenția clară este de a dezvolta transportul metropolitan pe scheletul CTP Iași. Au fost făcute analize detaliate cu primarii comunelor aflate în proximitatea Iașului, pentru definirea unor trasee care nu trebuie să se mai regăsească în planurile de transport scoase la licitație de Consiliul Județean. Aceste trasee vor intra în gestionarea CTP Iași. Avem nevoie de încă 21 de autobuze și 12 midibuze, acestea din urmă operând pe străduțele înguste din comune”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Rute propuse
Aroneanu, comună a cărui edil a anunţat deja că autobuzele Companiei de Transport Public vor circula pe traseul Tg. Cucu - şos. Moara de Vânt - Complex Roua, de unde unele vor merge la Dorobanţ, iar altele la Primăria Aroneanu, pare a fi cea mai privilegiată. Sunt propuse, aşa cum spunea primarul Benone Moruzi, două trasee (Tg. Cucu – Șos. Moara de Vânt – Complex Roua – Dorobanț , respectiv Tg. Cucu – Șos. Moara de Vânt – Complex Roua – Primăria Aroneanu), plus o legătură între Complex Roua şi Șorogari. Pentru Bărnova au gost gândite trei trasee (Casa Sindicatelor – Bârnova – sat Todirel, Casa Sindicatelor – Păun şi Casa Sindicatelor – Frigorifer – Vișan). De asemenea, Ciurea ar putea avea, suplimentar faţă de traseele actuale (27, 41 şi 44), un autobuz pe ruta Podu Roș – Tehnopolis – Dumbrava – Santa şi retur. În schimb, spre Miroslava ar urma să opereze două autobuze şi două midibuze pe rutele Podu Roș – Sun City – Miroslava – Vorovești – retur, Tehnopolis – Horpaz – Ciurbești – Dancăș – Proselnici – retur , Tehnopolis – Valea Adâncă – retur, Vorovești – Brătuleni.
Planurile municipalităţii şi ale CTP Iaşi vizează alte cinci comune din Zona Metropolitană. Plecările spre Holboca ar urma să aibă loc dinpre zona Doi Băieţi, pe rutele Tătărași Sud – Rond Dancu – Primăria Holboca – Rusenii Vechi – Rusenii Noi, respectiv Tătărași Sud – Str. Aeroportului – sat Valea Lungă. La rândul său, ieşenii din Popricani ar ajunge în oraş pe rutele Tg. Cucu – Bd. C.A. Rosetti – Cârlig –Vânători – Popricani sau Rond Agronomie – Șos. Ștefan cel Mare și Sfânt – Cârlig – Vânători – Popricani.
Tot două rute sunt propuse pentru Rediu: Rond Copou – Breazu – Horlești – retur, respectiv Rond Păcurari – Primăria Rediu. În fine, ultimele trasee vizează Tpmeşti şi Valea Lupului, cu rutele Rond Țuțora – Tomești – Goruni – Chicerea, Capăt Tomești – sat Țuțora şi Păcurari – Valea Lupului – retur.
Păreri împărţite
Primele reacţii indică faptul că ieşenii nu par mulţumiţi de numărul unităţilor de transport. „Un singur autobuz pe ruta Copou -Breazu - Horleşti este insuficient. Nu înțeleg de ce nu s-a găsit o soluție să se meargă în buclă , să continue drumul spre Gară, Păcurari, Rediu și retur. Ar fi acoperit mult mai bine nevoile cetățenilor”, crede un ieşean. „Traseul Rond Păcurari-Primăria Rediu e foarte ineficient în condiţiile în care va deservi doar o mică parte din populaţia comunei, iar cel spre Horleşti, dacă e doar un autobuz, va fi foarte aglomerat. Ar fi benefic înainte de a se lua nişte hotărâri să se facă o analiză a traficului de călători pe aceste rute”, crede un alt ieşean. „Aroneanu se termină la Primărie? Restul satului de unde aparținem, de ce autobuzul este numai până la Primărie? Nu mi se pare corect!”, este părerea unui alt ieşean. Sunt, însă, şi opinii pro. „Sperăm ca aceste rute să nu existe doar în plan ci să se reflecte şi în realitatea de anul viitor. Astfel va scădea cu mult aglomeraţia, fiind o alternativă veridică la maşina personală”, afirmă o ieşeancă.
Şapte lei în loc de 9,5 lei
Primarul a dat şi un exemplu referitor la preţul biletelor pe care le-ar putea plătit cetăţenii din zona metropolitană. „Un cetăţean din comuna Popricani, ca să fie dus de la intersecţia Vulturi până în Tg. Cucu, plăteşte o cursă 6,5 lei. Se dă jos în Tg. Cucu, mai ia un bilet de 3 lei, cu care circulă pe o rută similară cu interesul lui pentru care a venit în Iaşi. Intenţionăm să urcăm traseul Popricani cu CTP până la Primărie şi să oferim un preţ decent, să spunem 7 lei, cu care el să poată circula până şi în municipiu. Cred că în felul acesta putem contribui la creşterea mobilităţii”, a mai spus Mihai Chirica. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau