Ieşenii s-au plictisit de trotinetele electrice
Dimensiune font:
Numărul utilizatorilor s-a redus substanţial * dacă, anul trecut, ieşenii le-au folosit, fie din curiozitate, fie pentru a se deplasa în anumite scopuri, acum trotinetele zac nefolosite * un motiv care a dus la acest abandon ar fi preţul piperat cerut de firmele care închiriază astfel de echipamente
Municipalitatea ieşeană a lansat, în aprilie 2022, parteneriatul cu firmele private în vederea implementării serviciilor de închiriere a trotinetelor electrice în municipiul Iași, pe domeniul public, prin intermediul unei platforme on-line, în regim self-service. Concret, a fost vorba de un serviciu care punea la dispoziţie şi permitea cetăţenilor să închirieze o trotinetă electrică pentru o perioadă scurtă de timp, în scopul deplasării pe distanțe scurte și medii, înlocuind astfel alte mijloace de transport. La un cost de 4 lei pentru primele patru minute, apoi 0,77 lei pentru fiecare minut de deplasare, ieşenii s-au bătut pentru a folosi trotinetele verzi. În plus, era vorba de o modalitate de deplasare „eco”, în condiţiile în care nu toţi aveau posibilitatea achiziţionării unei trotinete proprii.
Mai scump decât cu taxiul
La un an distanţă de la implementare, serviciul nu mai atrage pe nimeni. Trotinetele zac nefolosite şi doar din când în când mai vezi un tânăr deplasându-se pe „sculele verzi”. Care au fost motivele care i-au determinat pe ieşeni să le abandoneze ? În primul rând, preţul. Un leu deblocarea, apoi 0,89 pentru fiecare minut de utilizare. Altfel spus, mai scump decât cu taxiul. „Pentru o deplasare din centru la Universitate, un drum de zece minute, am plătit 11 lei. Aceeaşi cursă cu taxiul costă 7 lei”, spune un ieşean. Acelaşi motiv este invocat de un alt tânăr. „La început, era convenabil. Acum nu mai rentează, decât, poate, dacă ai o urgenţă şi într-o zonă în care nu ajung maşinile”, spune acesta. De menţionat că al doilea operator de trotinete electrice din oraş practică un tarif de doi lei deblocarea, apoi 0,68 lei pentru fiecare minut. „Cred că şi cu maşinile de ride-sharing ieşi mai ieftin”, concluzionează un alt ieşean.
Murdare şi aruncate în calea trecătorilor
În mod clar, numărul utilizatorilor va deveni şi mai mic. Ieşenii mai spun că modul cum arată trotinetele – murdare, vopsea dispărută – sau cum funcţionează îi descurajează în a le folosi. Probleme au fost şi din partea pietonilor, pe de o parte, din cauza accidentelor provocate de utilizatorii de trotinete sau pentru simplul fapt că unii le-au abandonat în calea lor imediat după folosire. În fine, deja au apărut oraşe (Braşov) unde ambii operatori au decis că vor retrage echipamentele de pe străzi.
Altfel, anul trecut, 293.348 de utilizatori au mers cu trotinetele electrice Bolt în Iași, parcurgând 819.082 de kilometri. Calculul indică faptul că 39 de tone de emisii de dioxid de carbon (CO2) au fost evitate datorită utilizării trotinetelor electrice. „Trotinetele electrice au fost folosite ca alternativă de transport pentru a evita aglomerația la orele de vârf și a asigura o deplasare sigură și rapidă, viteza medie cu care s-a circulat fiind de 12 km/h. Avansăm împreună pe drumul către un oraș mai verde, mobil și sănătos. Le mulțumim partenerilor de la Bolt și sperăm ca această colaborare cu ieșenii să aducă rezultate cât mai bune”, au spus oficialii Primăriei Iaşi ăn urmă cu ceva timp. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau