Ieşenii vor bandă unică pe Şoseaua Nicolina
Dimensiune font:
De asemenea, cetăţenii consideră că interzicerea ocolirii refugiului de tramvai pe stânga ar reduce semnificativ riscul unor accidente
Reprezentanţii Alianței pentru Promovarea Transportului Alternativ Iași (APTA ) au revenit cu propuneri de măsuri în vederea creşterii sentimentului de siguranţă în trafic. Este vizată Șoseaua Nicolina, unde, la nivelul anului 2019, s-au produs cele mai multe accidente în care au fost implicați pietonii, atât în traversări neregulamentare, cât și pe zebră. „În anul 2019, pe raza municipiului Iaşi, s-au produs 607 accidente rutiere soldate cu victime omeneşti, din care 97 au avut drept cauză principală traversarea neregulamentară a străzii de către pietoni şi opt accidente în care pietonii se deplasau pe partea carosabilă. Statistica întocmită după locul producerii accidentelor indică Şoseaua Nicolina drept cea mai periculoasă zonă (24 accidente), urmată de Şoseaua Păcurari (7 accidente), B-dul Carol I - 5 accidente, strada Cerna (4 accidente), Toma Cozma (3), strada Galata (3), strada Vasile Lupu (3)”, au spus aceştia.
De această dată, membrii asociaţiei au dorit să afle părerea celor ce locuiesc în zonă sau o tranzitează des. „Din 83 de răspunsuri, soluțiile cele mai votate sau propuse au fost instalarea unor limitatoare de viteză, interzicerea ocolirii refugiului de tramvai pe stânga, prelungirea trecerilor de pietoni acolo unde sunt doar pe jumătate, crearea a noi treceri de pietoni pentru a nu mai fi nevoiți să traverseze neregulamentar, banda unică. Vom trimite o adresă către Primăria Municipiului Iași cu toate răspunsurile primite, alături de statisticile Poliției și ale CTP, cu rugămintea de a lua măsuri care să crească siguranța și confortul deplasărilor nemotorizate, în conformitate cu Planul de Mobilitate Urbană Durabilă”, spun aceştia.
Statistica întocmită după locul producerii accidentelor indică Şoseaua Nicolina drept cea mai periculoasă zonă (24 accidente), urmată de Şoseaua Păcurari (7 accidente), B-dul Carol I - 5 accidente, strada Cerna (4 accidente), Toma Cozma (3), strada Galata (3), strada Vasile Lupu (3).
Tot pe Şoseaua Nicolina au avut loc cele mai multe accidente care au avut drept cauză neacordarea priorităţii la trecerea pietonilor: 7. În topul Poliţiei Rutiere urmează strada Vasile Lupu (7), Şoseaua Păcurari (5), B-dul N. Iorga (5), B-dul Tudor Vladimirescu (5), Calea Chişinăului (5). În total, anul trceut, pe raza municipiului Iaşi s-au produs 105 accidente rutiere soldate cu victime omeneşti care au avut drept cauză neacordarea de prioritate.
Staţii poziţionate aiurea
Un alt lucru care confirmă faptul că pe Şoseaua Nicolina trebuie gândite alte măsuri în ceea ce priveşte siguranţa rutieră îl constituie accidentele petrecute în zona refugiilor de tramvai. În luna aprilie 2019 au avut loc două accidente în dreptul refugiilor din Rond Vechi CUG şi Biserica Înălţarea Domnului, în lunile mai şi iunie s-au înregistrat alte două incidente în prima locaţie, pentru ca în luna iulie 2019 copertinele staţiei de la Biserica Înălţarea Domnului, sens de mers spre Tehnopolis, să fie acroşate de autoutilare, în urma unei astfel de incident o femeie fiind rănită (27 iulie 2019). „O parte dintre refugii nu au trecere de pietoni decât pe dreapta, călătorii ce coboară fiind obligați să ocolească semnificativ”, mai spun cei de la APTA. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau